بستن

جشنواره عمار در پایان راه

با اکران آثار چهارمین جشنواره فیلم‌های مردمی عمار، در مدارس و نهادهای فرهنگی شهر، این جشنواره به مرحله پایانی خود رسیده است. امشب، در شب سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، فیلم‌های برگزیده چهارمین دوره جشنواره عمار راس ساعت ۸:۰۰ در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پزشکی گراش به صورت عمومی به نمایش در می‌آید.

به گزارش وبلاگ این جشنواره در یک هفته گذشته، فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار ۹ بار به نمایش در آمده است که بیشترین اکران‌ها مربوط به مدارس گراش بوده است. در آخرین اکران پیش از اختتامیه، پنج فیلم کوتاه داستانی و مستند در موسسه هفت‌برکه به نمایش در آمد. به گفته شامحمدی، مسئول موسسه هفت‌برکه: «این اکران به دعوت موسسه روایت آفتاب و موسسه فرهنگی-هنری هفت‌برکه و با هدف پخش فیلم‌های ارزشی برای همکاران و فعالان رسانه برگزار شد.»

در این اکران که در بعد از ظهر روز یک‌شنبه، ۲۰ بهمن‌ماه، برگزار شد سه فیلم‌ داستانی درختان حماسه، با جماعت و رقص بادکنک‌ها، یک فیلم مستند با عنوان صداقت آمریکایی و پویانمایی بادبادک‌های سفید به نمایش در آمد.

حاضرین این جلسه خبرنگاران، فعالان رسانه و جمعی از روحانیون گراش بودند که در پایان این برنامه به نقد و بررسی این فیلم‌ها و همچنین فضای فیلم‌سازی ارزشی در منطقه پرداختند.

معصومه بهمنی که از فعالان رسانه در گراش است در صحبت‌هایش گفت: «با این‌که مدافع سرسخت روحانیت هستم اما این نقد به حوزه وارد است که چرا روحانیت متولی فرهنگ در شهر نیست؟» او گفت: «روحانی پرچمدار دینی است که از درون آن هنر می‌جوشد. درست است که درس طلاب سنگین است و افراد برجسته و والا نیز در میان آن‌ها دیده می‌شوند اما ما نمود این افراد را در جامعه شهرمان نمی‌بینیم.»

عیسایی، یکی روحانیون حاضر در جلسه نیز گفت: «این نقدها وارد است. اما باید توجه داشت که طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود، طالب علم است و وظیفه‌اش علم‌اموزی است. یک طلبه حوزوی زمانی می‌تواند تاثیرگزار باشد که معروف را بداند و منکر را بشناسد.» وی درباره علل کمبود فعالیت‌های فرهنگی طلاب حوزه‌ گراش ادامه داد: «ما چند مشکل داریم. اول این‌که حوزه مدیر ندارد و دیگر این‌که طلاب عزیز وقت حضور در این برنامه‌ها را ندارند.»

حجت‌الاسلام فخاری نیز درباره کمبود فعالیت‌های ارزشی در شهر گفت: «این ضرب‌المثل صحیح است که یک دست صدا ندارد. متاسفانه در شهر ما هیچ نهادی متولی فرهنگ نیست و هر کسی مسیر خودش را می‌رود. تاثیرگذارترین نهاد فرهنگی شهر حوزه است و امام جمعه، مدیر حوزه و دیگر گروه‌های فرهنگی باید در این جهت با یکدیگر همکاری داشته باشند.»

محمد منفرد دیگر حاضر این جلسه نیز درباره فیلم‌های به نمایش درآمده گفت: «به نظر می‌رسد که فیلم‌ها دارای موضوعات تکراری هستند. باید با فضای جوانان آشنا شد. مثلا یکی از راه‌های جذب جوانان علاقه‌مندی‌های آنان است. ما در ابتدای انقلاب از فوتبال برای جذب جوانان استفاده می‌کردیم.»

این دومین دوره‌ای است که جشنواره عمار در گراش برگزار می‌شود. سال گذشته این جشنواره در سه مسجد امیرالمومنین(ع)، ولی‌عصر(عج) و حضرت خدیجه کبری(س) برگزار شد.

 

13921120 Ammar

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

4 نظر

  1. عالمان چون به منبر میروند……….وبه خلوت میروند ان کار دگر مبکنند.!!!!!!بیخال فرهنگ جامه بشن…اقایان فرهنگ از بالا به پایین میاد کوچکتر از بزرگتر میاموزه وقتی ارگانی دارای مشکلی هست نمی تونه متولی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top