بستن

چهار عکس از ابوالحسن حسینی در جشنواره عکس دبی

 گریشنا: ابوالحسن حسینی باید داوران جشنواره عکس دبی را حسابی سر ذوق آورده باشد، چون هر چهار عکسی که او برای چهار بخش این جشنواره فرستاده است به دور دوم راه یافتند.

سومین دوره «جایزه بین‌المللی عکاسی حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم» در سال ۲۰۱۴ – ۲۰۱۳ بخش اصلی‌اش را به موضوع «خلق آینده» اختصاص داده است. در کنار این بخش، بخش‌های «زندگی خیابانی»، «سیاه و سفید» و «آزاد» نیز در نظر گرفته شده‌اند. حسینی چهار عکس برای هر کدام از این بخش‌ها فرستاده است، و هر چهار عکس به دور دوم مسابقه رفته‌اند.

حسینی هنر عکاسی را چند سالی است که جدی‌تر دنبال می‌کند؛ و یکی از همکاران ثابت نشریه‌ی افسانه و سایت گریشنا است. دو تا از عکس‌هایی که نظر داوران را جلب کرده، پیش از این در نشریه افسانه نیز منتشر شده‌اند.

 

در گفتگو با خبرنگار گریشنا، حسینی از حضورش در جشنواره می‌گوید: «به خاطر علاقه‌ام به این هنر و برای و یادگیری بیشتر و آشنا شدن با دیگر عکاسان، در شبکه‌های اجتماعی با عکاسان زیادی از ایران و سراسر دنیا در ارتباط هستم. با این جایزه نیز از طریق همین شبکه‌ها آشنا شدم. جایزه‌ی نوپایی است، ولی به خاطر کیفیت بالا و جایزه‌های سنگینی که دارد، خیلی مورد توجه قرار گرفته است. من هم تصمیم گرفتم چند تا از عکس‌هایم را ارسال کنم. این عکس‌ها را در فضای گراش و در زمان‌های مختلف گرفته‌ام.»

وقتی با حسینی در مورد شانس بالایش برای برنده شدن صحبت می‌کنیم، می‌گوید: «راست‌اش تا همینجا که چهار عکس‌ام به دور دوم رفته‌اند نیز برایم ارزشمند است، چون معنای خاصی برایم دارد.»

نتایج نهایی ۲۶ اسفند اعلام خواهند شد. تعداد جوایز جشنواره هم بالاست: یک جایزه ویژه هیات داوران، و جایزه‌های اول تا سوم در هر بخش. آیا این عدد سیزده برای حسینی خوش‌یمن خواهند بود؟

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top