بستن

توضیح اداره راه و شهرسازی در مورد عبارت «استان لارستان»

گریشنا: استفاده از عبارت «استان لارستان» در نامه‌های سامانه مسکن مهر اداره راه و شهرسازی گراش برخی سوالات را در اذهان عمومی به وجود آورده است. اداره راه و شهرسازی توضیحی در این مورد برای گریشنا ارسال کرده است:

به استحضار می رساند قبل از ادغام وزارت‌خانه های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری با وجود این که لارستان خود دارای اداره کل راه و ترابری بود اما کلیه امورات مسکن مهر شهرستان گراش و حتی لارستان زیرنظر اداره کل مسکن و شهرسازی استان فارس به انجام می رسید و کلیه مکاتبات و معرفی‌نامه‌های مسکن مهر گراش به صورت استان فارس-شهر گراش از سامانه مربوط ارائه می‌شد. اما پس از ادغام این دو وزارت خانه و تشکیل وزارت راه و شهرسازی، در اواخر سال ۱۳۹۰ اداره راه و شهرسازی گراش زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار گرفت. نظر به این که تفکیک حوزه های مسکن مهر در سامانه مربوط به آدرس www.maskanmehr.net  بدواً به صورت استانی بود اما با تشکیل ادارات کل جدید به نام لارستان، جنوب استان کرمان و ایرانشهر به ترتیب در استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان و به تبع تفکیک حوزه‌ها در این سه استان بالاجبار در مقابل فیلد استان در این سامانه نام این ادارات کل جدیدالتأسیس قید گردید. فلذا در تمامی مکاتبات خروجی از این سامانه و در حوزه این سه اداره کل از جمله معرفی نامه تقسیط تسهیلات بانکی بر حسب برنامه‌نویسی صورت گرفته به صورت استان لارستان، استان جنوب استان کرمان و استان ایرانشهر خواهد بود.

خدمت همشهریان محترم اعلام می‌شود، مساله حادث شده خارج از حوزه سیاسی است و اظهر من الشمس است که بررسی ارتقاء سیاسی هر منطقه‌ای تنها در حوزه و حیطه وظایف وزارت کشور است و وزارت راه و شهرسازی و تمامی مجموعه‌های تابعه بر حسب وظیفه ذاتی، به خودی خود در این مسائل هیچ ورودی نخواهد داشت. امید است تمامی همشهریان دلسوز توان خود را صرف توسعه و آبادانی بیش از پیش شهرستان نمایند وخواسته و ناخواسته از دامن زدن به مسائل حاشیه ای که حاصلی جز صرف بیهوده نیرو و سرمایه ندارد برحذر باشند و قبل از هر گونه اعتراضی در این موارد تحقیق نمایند. باشد که همگرایی تمامی نیروهای فعال شهرستان آینده‌ای روشن را تصویر نماید.

1 نظر

  1. دیدگاه‌های درج شده برای این خبر با توجه به غیرمرتبط بودن آنها به اصل خبر حذف گردید.

نظرات غیر فعال

1 نظر
scroll to top