بستن

طرح پیش‌نهادی برای تشکیل استان پارسیان

گریشنا: دکتر حسن وقارفرد در طرحی پیش‌نهاد داده است مناطقی از فارس و هرمزگان با یکدیگر ادغام و استانی با نام پارسیان تشکیل شود. وقارفرد می‌گوید طرح خود را چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۲ در روز ملاقات نخبگان با مقام معظم رهبری تقدیم دفتر ایشان کرده است.

دکتر وقارفرد در توجه طرح خود نوشته است: «استان‌های ساحلی باید به طور عمودی نسبت به ساحل خلیج‌فارس و مرزهای آبی ایران اسلامی تقسیم گردند، لذا علاوه بر استان‌های موجود که باید تغییر و تحولاتی در مرزهای آن‌ها به وجود آید، پیش‌نهاد می‌گردد که استانی به نام استان پارسیان ایجاد گردد زیرا دنیا ایران و ایرانی و منطقه‌ای به نام پارسیان را به خوبی می‌شناسد.»

دکتر حسن وقارفرد دکترای خود را در رشته آب از دانشگاه کارولینای شمالی گرفته است و در حال حاضر در دانشگاه هرمزگان مشغول تدریس است. دکتر وقافرد اردیبهشت ماه امسال نیز خبرساز شده بود. او یکی از ۶۸۶ نفری بود که برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد ولی شورای نگهبان صلاحیت‌اش را احراز نکرد. (خبر در گریشنا

به توجه به تاکید دکتر وقافرد مبنی بر این که متن طرح ایشان بدون تغییر بر روی گریشنا قرار گیرد فایل PDF این طرح را می‌توانید دانلود کنید. (+)

واضح است که این طرح همانند دیگر مطالب ارسالی خوانندگان نظر گردانندگان گریشنا نیست و صرفا جهت اطلاع‌رسانی و لزوم تضارب آرا بر روی سایت قرار گرفته است. خواهشمند است در بیان نظرات خود از نوشتن مطالبی علیه مناطق و افراد که دارای شائبه ایجاد اختلاف قومی و منطقه‌ای باشد، خودداری کنید. 

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

32 نظر

  1. خوب به مرکزیت کجا؟جناب دکتر مگه لامردیهای بیل به کمرشون خورده که شما میخواهید کمکشون کنید.ماشاالله خودشون از کل شیراز وزیر و نمایندهها و استاندارو…بیشتر دارند

  2. چقدر جالب!!!! من متن پیشنهاد ایشون رو خوندم، حتی ایشون به عنوان یک گراشی حاضر نشده اسمی از فداغ توی طرحش بیاره با وجودی که از جایی مثل خلیلی هم نام برده. برای فداغی ها متاسفم که هنوز منتظرن که از آتش گرش براشون آبی گرم بشه. ایشون طرحش رو با ارد شروع کرده! هرچند ایشون عددی نیست که طرح بده ولی …..

  3. به دلیل مختلف این طرح قابلیت اجرایی ندارد و حتی طرح بچگانه‌ای است. هیچ لزومی ندارد که گریشنا اعتبار خود را برای این گونه افراد هزینه کند.
    به جز کلیات طرح نویسنده طرح حتی آشنایی چندانی با وضعیت فعلی تقسیمات کشوری هم ندارد. چندین سال است که شهرستانی به نام گاوبندی وجود ندارد و یا این که کیش اصلا شهرستان نیست و یک بخش است.
    این طرح همانند کاندید شدن در ریاست جمهوری نشان می‌دهد دکتر وقارفرد شناختی از فضای سیاسی ایران نیست یا این که دچار (…) است.

  4. این طرحیه که جناب دکتر حسنی از سال‌های قبل پیگیر آن بود. حسن وقارفرد چندین‌ بار سعی کرده که این طرحو به اسم خودش بزنه. اصرار هم داره همه جا درباره اش حرف بزنه.
    افشای این طرح یک اشتباه استراتیک از طرف وقارفرده. کار سیاسی باید زیر زیر و با حوصله انجام بشه همان طور که دکتر حسنی این طوری کار می کنه.

      1. آقای حسنی که دکتری ندارد دکتر نوشتن ولی آقای دکتر وقارفرد که دکتری دارند را دکتر قبل از اسمشون ننوشتن. تعصوب انسان را هلاک می کند.

  5. برای استان شدن نیاز به فراهم آوری زیر ساختهایی دارد که معمولا انسانهای هوشمند و زیرک اول بی سرو صدا آن را تامین می کنند ، سپس از طریق کارشناسان مربوط و مجاری قانونی ، آن را پیگیری می کنند . ادعای ارسال این طرح بی سر و ته و ناپخته ، برای رهبری و انتشار آن در رسانه ، بیشتر به یک نوع رفتار جلوه گرایانه و ساده انگارانه شبیه است .

  6. بنام خدا:
    از جناب آقای خواجه پوروهمکاران محترم بخاطرمنعکس کردن این خبرتشکروقدردانی می کنم.
    ۱- قبل ازهرسخنی ازعزیزان فداغی، ازاینکه فداغ از قلم افتاده معذرت می خواهم گر چه برای این حقیر گراشی، اوزی، فداغی، کیشی، لامردی، گاوبندی، خنجی، و کلا منطقه پارسیان هیچ فرقی ندارد وهمه آنها برایم عزیز و قابل احترامند. اگر در نوشته های خود بیشترازگراش صحبت می کنم بدلیل اینکه گراش در نوک حمله است وحقیقتا مظلوم واقع شده است (نام شهرها از روی الفبا نوشته شده تا بکسی بر نخورد).
    ۲- دررابطه با گاوبندی حتی آیت ا…نعیم آبادی نماینده ولی فقیه وامام جمعه بندرعباس با تغییرنام مخالفت کرده ومی کنند. در رابطه با کیش تمام شرایطش دارد و دراولین فرصت به شهرستان ارتقاء خواهند داد.
    ۳- من تمام حرفها را نمی توانم بزنم، ولی الان بهترین موقع بود که این طرح را مطرح کنم.
    ۴- در رابطه با مرکزیت استان پارسیان، شهروندان استان می توانند یک شهرستان را به عنوان مرکزاستان انتخاب کنند.
    موفق باشید

  7. به نظر من همه باید دست در دست هم بدهیم تا همشهری عزیز اقای وقار فرد را مطرح نماییم . ایشان در نهاد ریاست جمهوری و یا عضو کارشناسان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت می تواند موثر ثمر باشد . او از مفاخر شهرستان قهرمان پرور گراش می باشد .

  8. گراش مرکز استان می شود
    برنامه امشب سینمای خواب شب با شکم پور
    اوز و بیرم هم ماله لاره یکم آب به صورتت میزدی بعد برای شخص اول مملکت نامه بنویس
    رهبر رو نماینده مردم فرض کردی یا یه نهاد سیاسی؟
    رهبر اگر سیاسی بود که…
    لا اله الا الله یه کارایی میکنید شما گراشی ها.

  9. بنام خدا:
    با سلام، طرحی که خدمت شما همشهریان (کل منطقه پارسیان) خوب و مهربانم تقدیم کردم نتیجه کار وزحمات چندین ساله (۵ ساله) است تا اینکه طرحی جامع، مدون، و براساس اسناد و مدارک تاریخی باشد. (حتی برای اثبات بعضی از این اسناد به شهرهای اصفهان، تبریز، زنجان، و………مسافرت کردم و هزاران صفحه تاریخ منطقه مطالعه نموده تا فردای تاریخ درمقابل خداوند تبارک و تعالی و شما همشهریان عزیزم شرمنده نباشم. من یک استاد دانشگاه هستم، کار ما دکترای غیر پزشکی، بیشتر تحقیقاتی است تا خدماتی . حتی به عنوان استاد راهنما، هرطرحی که دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا مطرح می کنند باید بر اساس اسناد و مدارک کامل و مطالعه دقیق باشد.
    هدف ما از تاسیس استان پارسیان رسیدن به استانی آباد، آزاد، ومستقل، بدون تعصبات مذهبی. همه دست بدست هم خواهیم داد تا تمام شهرندان منطقه از موقعیت های یکسان بر خوردار باشند و راه نجات و رستگاری طی کنند و بدرجه کمال برسند و در یک کلمه از استان پارسیان مدینه فاضله ای خواهیم ساخت که الگویی باشد برای تمام استان های ایران اسلامی. دوره اینکه “ما انسان های برگزیده خداوند هستیم و باید همه ازما تبعیت کنند” گذشته است و طلسم این سنت شوم و نا میمون شکسته و کرامت انسانی جایگزین آن شده است. تقاضای خادم شما اینست که همه با هم از امام جمعه و جماعات گرفته، تا شورای شهرها، دانشجویان، متخصصین پزشکی وغیر پزشکی، کوچک و بزرگ ازاین طرح استقبال کرده تا به اهداف تعیین شده برسیم. انشاءا…….فردا وارد مقوله ای دیگر بعنوان “خود باوری” خواهم شد. والسلام

    1. مشکل شما اینه که در اون تحقیقات مسخره تان حقوق لار و لاری جماعت را نادیده میگیرید.شما به گونه ای تحقیقات خود را جهت میدهید که لار جایگاه واقعی خود را در آن تحقیقات ندارد.
      اگر اینطور که شما میگویید باشد پس امکانات ما با شیراز یکسان نیست پس در حق ما ظلم شده است.اما دوست عزیز این صحبت شما از بیخ غلط است.جایگاه ها باید حفظ شود.حقوق همه محترم شمرده شود. ره صد ساله لار را گراش یا هر شهر دیگری یک شبه نمیتواند طی کند.همانطور که جایگاه و راه شیراز را لار یک شبه نمیتواند طی کند.
      واقعا درک این نکته خیلی برایتان سخت است جناب دکتر!!!!!!!!!!

      1. همچین میگن جایکاه لار انگار لار چیه؟ مشکل ما دقیقا با همین خودبرتر بینی شما لاری هاست. تفاوت شیراز با لار کجا و تفاوت لار با گراش کجا؟ این مقایسه زمین تا آسمون فرق داره وهیچ تناسبی نداره. شما دوس دارید همیشه در منطقه سروری و قلدری کنید که مردم منطقه این رو نمیپسندن و بخاطر همین مخالف شما هستن. ما همه با هم برابر و برادریم هیچ کدام بر دیگری برتری نداریم.
        واقعا درک این نکته خیلی برایتان سخت است جناب مهدی!!!!!!!!!!

  10. آقای وقار فرد گراشی!!!!
    شما وقعا دکترا دارید!
    واقعا سطح تفکر مردم را چه فرض نموده اید که میگیید دکترای غیر پزشکی دار.شاید چون برخی افراد بی سواد فرق دکتر و پزشک را نمیدانند شما فکر کرده اید همه بی سوادند.
    استان پارسیان به مرکزیت شهرستان گراش؟؟؟
    واقعا گراش چه چیز برای مرکزیت استان دارد؟
    بیان کنید لطفا بدانیم!!!!!
    در اینکه لار با بندرعباس نقاط مشترکی دارند,شکی نیست.ولی لار یک هویت است.
    واقعا این همه نقاط مشترک از بیان و اخلاق و رفتار و ….بین لار و گراش را نمیبینید.مطمئن باشید گراش به همان هویتی تعلق دارد که لار به آن تعلق دارد.
    مردم منطقه ما جنبه رسیدن به جایی را ندارند و فکر میکنند خبریه و مثل شما!آقای محترم رفتار شما درست نیست.مثل اینکه از یک سری اتفاقات خیلی ناراحتید.ولی درست نیست که لاریها را نژاد پرست بدانید.
    این جمله رو خدا شاهده بدون تعصب میگم.سطح مقاله و نوشته تاناگر نگویم بسیار پایین است ولی قطعا پایین است.در سطح یک دکتر نیست!!!!!!

  11. بنام خدا:
    اقای مهدی:
    فکر می گنم جمله را درست متوجه نشدید. کار دکترای پزشکی بیشتر خدماتی است، مثلا یک دکتر عمومی، جراح قلب و مغز، و یا متخصص داخلی کاری که روزانه انجام می دهند کار با ارزش خدماتی است (مثلا ۷۰ % خدماتی است و ۳۰ % تحقیقاتی). اما کار ماها (دکترای غیر پزشکی) کار روزانه ما اول تحقیقاتی است بعد نتیجه کارمان خدماتی می شود (مثلا ۷۰ ذر صد تحقیقاتی است و ۳۰ خدماتی. مثلا برای ساختن یک سد فکر می کنید چند سال زمان می برد تا تحقیقات کامل انجام شودو پروژه ساختن آن بپایان برسد و بعد دریچه های سد باز و مزرعه ای سیراب کند و یا جنابعالی لیوانی آب بنوشید).

    اما در رابطه با تاسیس استان پارسیان، اگر شما همان مهدی از لار باشید که فکر می کنم قبلا خیلی از سئوالهای شما جواب داده شده است. بعضی از شهرستانها، شهرها، بخشها، و توابع…..حدود ۱۰۰ سال زیر چتر شما بودند و حالا مثل پرنده هایی که در قفس محبوس بودند آزاد شدند و می خواهند آزادانه پرواز کنند و اوج بگیرند تا از تیر رس شکارچیان در امان باشند، از اینرو تصمیم گرفتند به اصل خویشتن بر گردند و اسم اصیل منطقه را که همان پارسیان است و هویت شان نیز در آن نهفته بر گزینند. آیا باید از شما اجازه بگیرند؟

    1. سلام آقای دکتر!
      بله بنده همان مهدی از لار هستم.معلومه که در حد یک ادمین در این سایت اختیار دارید که اینگونه اطلاعات به دست می آورید.
      چرا زیاد به حاشیه میپردازید؟چرا اصلا برایتان مهم است که من که هستم.
      من خودم روند مهندسی که برایم توزیع دادید را از اول تا آخرش از حفظم.
      من مقاله شمارا کامل خواندم.شما نگاه وسیعی به همه قضایا ندارید.
      اصل منطقه ایراهستان.شما کدام زمان را مبدا تاریخ میگیرید که به چنین ارزیابی از منطقه و لار رسیده اید!؟
      اصلا احساس ظلم شما از جانب لار از کجا نشئت گرفته.آیا اینکه شهری قدمت و جمعیت و وسعت و قدرت سیاسی بیشتری داشته باشد به شما ظلم شده است.اگر اینگونه باشد که پس تهران به همه شهرها ظلم نموده.نگاه واقع بینانه داشته باشید!
      شما حتی درک صحیحی از جمعیت و نژاد وشباهت وتوزیع فرهنگی منطقه ندارید.
      تقابل همیشه بهترین راه نیست!

  12. حاج وقارفرد . والا من حتی یه نظر هم به طرح شما ننداختم حاجی میدونی چرا ؟؟؟ چون هر طرحی که رسانه ای بشه یه طرح سوخته است و دیگه از اعتبار خاص بودن صاقط شده و بازیچه عوام میشه. حاجی یه لطفی کنید طرحی یا نظری داشتید با شورا یا خواص مطرح کنید به پختگی برسه و جلو ببرید و از تک روی توی مسایل حساس به طور جد پرهیز کنید. این دوستان رسانه فقط منتشر میکنن شرش به جون نمیخرن. حاجی چند باری خبر ساز شدی. زیاد جالب نیست آدم رو آنتن بره !!! بعضی بچه ها بچگی میکنن توهین میشه بهتون برمیخوره ها !!! حاجی نگی نگفتی.

  13. حاج آقا دکتر وقارفرد عزیز
    سلام
    نگاهتان به جامعه ی پزشکی ستودنی نیست.تفکرات شما از وظیفه ی پزشکان جای بسی تامل دارد. مهم پیش وند ها و پس وند های آدم ها نیست.مهم دل بزرگشان است. اگر پزشکی نسخه ای را تجویز می کند پشتش یک نسل علم و سختی و تحقیقات طاقت فرسا ی همکارانش در گوشه گوشه ی جهان نهفته است .چطور پزشکان را ناخواسته در دیدگاه عوامانه ی خود به خدماتچی هایی تشبیه می کنید؟ واجب است چیزی که بر خود نمی پسندیم بر دیگران هم نپسندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32 نظر
scroll to top