بستن

دورخیز ۹ نامزد گراشی برای رقابت‌های انتخاباتی

هفت‌برکه – گریشنا: ۱۲ روز مانده به آغاز ثبت‌نام، چهار گراشی اعلام کرده‌اند قطعا برای نامزدی انتخابات مجلس ثبت‌نام خواهند کردند و پنج نفر دیگر در حال برآورد ثبت‌نام در انتخابات هستند و البته ممکن است افراد کمتر شناخته شده دیگری نیز وارد گود انتخابات شوند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یکشنبه ۱۰ آذرماه به مدت یک هفته انجام می‌شود. ثبت‌نام حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز در فرمانداری لارستان و وزارت کشور انجام خواهد شد.

در ماه‌های گذشته نام افراد مختلفی به عنوان نامزد احتمالی انتخابات مطرح شده است. خسرو حسن‌زاده، حسینعلی حسین‌شیری، حسین حسین‌زاده و ناصر دلخوش ثبت‌نام خود در انتخابات را قطعی اعلام کردند. سید عباس جهانبانی، حسین فقیهی، ابراهیم مهرابی، حسن وقارفرد و عبدالرضا هرمزی تصمیم به ثبت‌نام را به شرایط روزهای آینده موکول کردند.

با توجه به شرایط آسان ثبت‌نام در انتخابات مجلس بعید نیست افراد دیگری نیز وارد گود انتخابات شوند و یک بار دیگر رکورد تعداد نامزدهای انتخابات افزایش یابد.

نامزدهای گراش از طیف‌های گوناگونی اما دارای اشتراکاتی هستند. مانند دوره‌های گذشته تقریبا تمامی نامزدها با نفی قرار گرفتن در جناح‌های سیاسی خود را مستقل یا ولایی می‌دانند. بیشتر نامزدها قبول دارند در صورت حضور چند نامزد گراشی شانس چندان برای انتخابات نخواهند داشتند به همین علت اجماع را مدنظر دارند.

نکته حاشیه‌ای دیگر تعداد جالب توجه افراد در آستانه کسب مدرک دکترا است که نشان می‌دهد حتی اگر از این افراد کسی به مجلس راه پیدا نکند چند دکتر به جمع دارندگان عنوان دکترا اضافه خواهد شد.

روال گریشنا اطلاع‌گیری مستقیم از نامزدهای انتخابات است. بر اساس همین شیوه از چهره‌های سیاسی که نام آن‌ها به عنوان نامزد مطرح شده بود در مورد احتمال ثبت‌نام‌شان پرسیدیم و پاسخ‌های آن‌ها را به ترتیب حروف الفبا می‌خوانید.

جهانبانی: پنج روز دیگر تصمیم می گیرم

سید عباس جهانبانی یکی از باسابقه‌ترین گراشی‌ها در عرصه نامزدی انتخابات مجلس است. جهانبانی در دوره هفتم نامزد اصلی گراش بود که در نهایت محبی به مجلس راه یافت. دوره هشتم و دهم سیدعباس جهانبانی بعد از تایید صلاحیت از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد.

جهانبانی در مورد احتمال حضور خود در انتخابات گفت: انشاالله تا چهار پنج روز دیگر تکلیف روشن می‌شود. هنوز نمی‌توانم قطعی اعلام نظر کنم. رایزنی‌های شده است و اگر قطعی شد اعلام می‌کنم.»

سید عباس جهانبانی پاسخ به دیگر پرسش‌های گریشنا را موکول به تصمیم‌گیری نهایی خود کرد.

حسن‌زاده: با اصرار دوستان نامزد می‌شوم

نام حسن‌زاده نیز در گمانه‌زنی‌های انتخاباتی شنیده می‌شد. او می‌گوید: «فعلا قصد ثبت‌نام دارم. بعد ببینیم چه پیش می‌آید.»

حسن‌زاده در مورد ائتلاف در گراش یا ائتلاف سیاسی می‌گوید:‌ «هر چیزی امکان دارد. تعداد اگر زیاد باشد شانسی برای گراش وجود ندارد. ائتلافی اگر باشد در گراش خواهد بود.»

حسن‌زاده از نظر سیاسی خود را این‌گونه توصیف می‌کند: «وابسته به حزب و جناح و  دسته خاصی نیستم. یک نامزد مستقل و پیرو ولایت هستم و انشاالله ولایی باشیم.»

حسن‌زاده در مورد حامیان خود در گراش گفت: «من خودم هم اول ما یل نبودم و دوستان پیش‌نهاد دادند و با اصرار آن‌ها برای گرم کردن تنور انتخابات وارد شدم.»

خسرو حسن‌زاده فرهنگی بازنشسته است که مدتی کوتاه عضو شورای سوم شهر گراش بود. حسن‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد الهیات از دانشگاه قم است

حسین‌زاده: نشان داده‌ام اهل تعامل هستم

حسین حسین‌زاده نامزد دوره گذشته انتخابات برای حضور دوباره جدی است او می‌گوید: «انشالله ثبت‌نام می‌کنم.»

حسین‌زاده در مورد احتمال همکاری با نامزدهای دیگر می‌گوید:‌«من آدم خشک و لجبازی نیستم و در دوره قبل هم حسن نیت خود را نشان دادم که اهل تعامل هستم. باید ببینیم شرایط در آن زمان چطور است. نمی‌توان گفت اگر شرایط باشد حتما کنار می‌روم و نمی‌توان هم لجبازی کرد گفت تا آخر هستم. باید شرایط را آن زمان ببینیم و موضوع قابل مذاکره است.»

حسین‌زاده از نظر سیاسی خود را مستقل می‌داند: «نه چپ و نه راست هستم و کاملا مستقل هستم.»

حسین‌‌زاده نیز در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران دانشجوی دکترای زمین‌شناسی نفت است. او در مورد آخرین وضعیت تحصیلی خود می‌گوید: «امتحان جامع را داده‌ام و یک مقاله‌ام پذیرفته شده در ماه‌های آینده دفاع می‌کنم.»

حسین‌شیری: صد در صد نامزد هستم

حسین‌علی حسین‌شیری یکی از نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات است. حسین‌شیری می‌گوید: «صد در صد نامزد هستم.»

حسین‌شیری که در دوره قبل یکی از دو نامزد باقی‌مانده گراش تا روز رای‌گیری بود در مورد تعامل با نامزدهای دیگر گراش گفت: «پیگیری‌هایی برای تعامل با نامزدهای دیگر هم داشته‌ام. مثل دوره قبل از گفتگو با کاندایدها و معتمدین استقبال می‌کنم. حضور من به خاطر درخواست‌های مردم و رای دوره قبل بوده است. اگر مردم تخواهند نمی‌آیم و اگر بخواهند به وظیفه‌ام عمل می‌کنم.»

حسین‌شیری در حال حاضر دانشجوی دکترای حقوق عمومی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران است و در مورد آخرین وضعیت تحصیلی خود می‌گوید: «سه ترم پیش امتحان جامع را گذرانده‌ام و در مراحل نهایی پایان‌نامه هستم.»

حسین‌شیری که در سابقه خود فرمانداری شهرستان‌های مهر و ارسنجان را دارد در مورد گرایش سیاسی‌ و احتمال ائتلاف سیاسی می‌گوید: «در قالب جناحی نیستم و خود را ولایی و انقلابی می‌دانم. در مورد ائتلاف سیاسی و حمایت سیاسی هم پیش‌نهادهایی شده است.»

دلخوش: تصمیم‌گیری با مردم است

ناصر دلخوش از افرادی است که ثبت‌نام او در انتخابات قطعی است و می‌گوید: «انشاالله ثبت‌نام قطعی  است.»

دلخوش در مورد اجماع یا ائتلاف گفت: «تصمیم‌گیری با مردم است و هر چه نظر مردم باشد تا امروز ارتباط و گفتگویی با بقیه نامزدها نداشته‌ام.»

صاحب امتیاز نشریه گراش انقلابی در مورد گرایش سیاسی خود می‌گوید: «گرایش سیاسی من انقلابی و خط ولایت است. به تقسیم‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌ها نزدیک نمی‌شویم و از همه جناح‌ها هر کدام ولایی باشند با تفکر ما همسو است.»

دلخوش در مورد حامیان خود در گراش گفت: «جمعی از دوستان، مردم و افراد انقلابی و جامعه همفکر حمایت کرده‌اند و با پشتوانه آن‌ها وارد می‌شوم.»

دلخوش دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد جهرم است و قصد دارد تا پیش از آغاز انتخابات مجلس از پایان‌نامه خود دفاع کند.

 فقیهی: من آنتی دولت هستم

حسین فقیهی نیز از کسانی بود که در دوره گذشته تایید صلاحیت شد اما در نهایت به نفع میرزا خلیل بهمنی از انتخابات کنار کشید. فقیهی در مورد احتمال ثبت‌نام در این دوره می‌گوید: «هنوز قطعی نیست و می‌خواهم ببینم کسی امثال حمزه مهرابی که ایده‌آل و طبق تفکرات من باشد هستند یا نه؟ اگر این افراد معمولی باشند حتما ورود خواهم کرد.»

فقیهی در مورد ائتلاف با نامزدهای دیگر گفت: «من با رویکرد اصول‌گرایی و مستقل وارد می‌شوم. فعلا خیلی کاری به گراشی‌ها ندارم و اگر ائتلاف بکنم بیشتر یک ائتلاف سیاسی است.»

فقیهی در تعریف گروه سیاسی خود می‌گوید: «من آنتی دولت هستم و ممکن است به عنوان مستقل یا اصول‌گرا وارد شوم. هدف برخورد با دولت و مبارزه با فساد است.»

حسین فقیهی در پاسخ به گریشنا در مورد مدرک تحصیلی خود می‌گوید: «من دارای دکترای DBA هستم که مورد طبع شما نیست ولی ممکن است مورد تایید مجلس باشد. با DBA ثبت‌نام می‌کنم و اگر مورد تایید نشد با مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی ثبت‌نام می‌کنم.»

ابراهیم مهرابی: یک شانس برای گراش هستم

ابراهیم مهرابی در مورد احتمال نامزدی در انتخابات می‌گوید: «هنوز ۵۰ – ۵۰ هستم و اگر عقلای قوم گراش تشخیص بدهند وارد می‌شوم. در این مدت رایزنی‌ها و جلساتی داشته‌ایم و گفتگوهایی بوده است. اگر لار چند نامزد داشته باشد من برای گراش یک شانس هستم و اگر بخواهند بیایند خدمت کنم وارد می‌شوم.»

مهرابی در مورد تعامل با نامزدهای دیگر گفت: «رسیدن به یک نامزد در گراش سخت ولی ممکن است. من به دو اصل در انتخابات معتقد هستم اول کاندیداها باید فرزند منطقه باشند و دوم این که نماینده مجلس باید وکیل‌الرعایا باشد نه وکیل الحکومه.»

مهرابی در مورد گرایش سیاسی خود می‌گوید: «من اگر نامزد شوم بدون گرایش سیاسی می‌آیم. گرایش اصلاح‌گرایانه است و حتی اصلاح‌طلبی هم نیست. ولی اگر بخواهم نامزد شوم با مشی سیاسی وارد نمی‌شوم بلکه به عنوان کسی که می‌خواهد کار کند وارد می‌شوم.»

از مهرابی در مورد نگرانی از رد صلاحیت در انتخابات می‌پرسیم و می‌گوید: «ممکن است این کار انجام شود و مسبوق به سابقه است و ما هم آمادگی داریم.»

ابراهیم مهرابی در سال‌های پیش سابقه بخشداری اوز را در کارنامه دارد. دکتر مهرابی دارای مدرک دکترای اسلامی و از هیات علمی دانشگاه یاسوج بازنشسته شده است.

وقارفرد: این بار شرایط من برای نامزدی مهیا‌تر است

حسن وقارفرد : «تا الان خیلی به فکر این موضوع نبوده‌ام. البته امسال شرایط من برای نامزدی از دوره‌های قبل مهیاتر است و با توجه به بازنشستگی وقت بهتری دارم. احتمال ثبت‌نام هم وجود دارد.»

از نظر سیاسی جزو هیچ کدام از احزاب فقط پیروی از امام خمینی و رهبری است.

در گراش چند نفر صحبت کرده اندو گفته‌اند که شانس بیشتری دارند.

حسن وقارفرد دارای مدرک دکترای مدیریت منابع آب از دانشگاه ایالتی کلرادو آمریکا ست. دکتر وقارفرد امسال در ۶۷ سالگی از هیات علمی دانشگاه هرمزگان بازنشسته شد.

هرمزی: بستگی به شرایط دارد

عبدالرضا هرمزی عضو شورای سوم و چهارم شهر گراش در مورد احتمال نامزدی خود گفت: «بستگی به شرایط شهر دارد. پیش‌نهادیی مطرح شده است ولی هنوز خودم به جمع‌بندی نرسیده‌ام.»

هرمزی در مورد احتمال ائتلاف با دیگر نامزدهای گراش گفت: «زمان آن الان نیست و بعد از ثبت‌نام و تایید صلاحیت‌ها باید گفتگو کرد. اگر قرار است کسی از گراش به مجلس برود چاره‌ای به جز همفکری نداریم.»

هرمزی در مورد گراش سیاسی‌اش می‌گوید: «خود را مستقل می‌دانم و از نظر سیاسی به احزاب اعتقادی ندارم مگر این که از این طریق بتوان برای منطقه کاری کرد و گامی برداشت.»

عبدالرضا هرمزی در سمت سخنگو و نایب‌رییس در شورای شهر حضور داشت. مهندس هرمزی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد قشم است.

غیر نامزدها

از ماه‌های گذشته نام افراد دیگری نیز به عنوان نامزد انتخابات مطرح شده بود.

حبیب مهرابی رییس پیشین شورای شهر گراش در گفتگو با گریشنا نامزدی خود را به صراحت رد کرد. امیرحمزه مهرابی نیز در زمان انتشار تحلیل خود از انتخابات دوره گذشته در گریشنا اعلام کرد که شخصا قصدی برای ورود به انتخابات ندارد.

دکترمحمدنبی محمدی از دیگر نامزدهای احتمالی نیز به تهران رفت و بر صندلی مدیرکلی امور مجلس سازمان بهزیستی نشست تا پیش‌تر از نامزدهای دیگر به مجلس برسد. به گفته دکتر محمدی برخی مخالفت‌ها و نامه‌نگاری‌ها از شهر گراش در این تصمیم او موثر بوده است.

حسین‌ مهروری بخشدار و شهردار سابق گراش نیز نامزدی خود را قطعا رد می‌کند. مهروری به گریشنا گفت: «من در این دوره به عنوان ناظر شورای نگهبان در انتخابات حضور دارم.»

رکورد ثبت‌نام

در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۳۵ نفری که برای نامزدی انتخابات ثبت‌نام کردند ۷ نفر از شهر گراش و دو نفر از بخش مرکزی گراش بودند. با رد صلاحیت علی‌اصغرحسنی، شش نامزد تایید صلاحیت شدند. در حالی که در دوره‌های پیش‌تر معمولا یک یا دو نفر از گراش در انتخابات حضور داشتند، مجلس دهم معادلات نامزدی انتخابات را به هم ریخت.

باید تا ۱۷ آذرماه و پایان ثبت‌نام نامزدها منتظر ماند تا مشخص شود این بار چند نفر خود را در قامت نمایندگی مجلس می‌بییند.

تکمیل خبر: نامزد دهم

خدادادی: جنس تفکر من با دیگر نامزدها فرق می‌کند

محمدجواد خدادادی پنجمین فردی است که اعلام کرد قطعا در انتخابات ثبت‌نام می‌کند. خدادادی ناشناخته‌ترین ثبت‌نامی این دوره است او در سال‌های اخیر بیشتر در زمینه توریسم و خدمات مسافرتی فعال بوده است. 

خدادادی در مورد انگیزه اصلی خود از ثبت‌نام می‌گوید: «من گراشی است ولی به دلیل سال‌ها حضور در بازار و تجارت، روابط خوبی با اهل سنت دارم. این مساله فرصت خوبی برای انتخابات است.»

خدادادی در مورد گرایش سیاسی و حامیان خود در گراش می‌گوید: «از نظر سیاسی کلیشه‌ای نیستم و خود را در جناح‌بندی‌های مرسوم قرار نمی‌دهم. اهداف و برنامه‌های خاص و مشخصی از نامزدی در انتخابات دارم که در زمان مناسب به مردم ارائه خواهم کرد. در گراش هم بیشتر با افراد بازار مرتبط هستم.»

او درباره احتمال ائتلاف با دیگران نامزدهای گراشی گفت: «نامزدهای دیگر  را از دور می‌شناسم و ولی هیچ کدام از جنس تفکر نیستند. در ائتلاف فقط نباید به شهر گراش توجه داشت بلکه باید گسترده‌تر فکر کرد، اگر قرار است کسی کنار برود باید بر اساس معیارها و شایستگی‌ها مشخص یا بر اساس مناظره و نظرسنجی باشد.»

خدادادی دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد لار . کارشناسی مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک از دانشگاه پیام نور قشم است.

 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

9 نظر

  1. حسن زاده: برای گرم کردن تنور انتخابات می آیم!
    آخه این چه هدفیه!؟
    حسین شیری:اگر مردم نخواهند نمی آیم!
    ان شالله که اینجوری باشه ولی دوره قبل همه چی رو نشان داد.

  2. قابل توجه دارندگان مدارک مقطع دکترا و کارشناسی ارشد اگر بیکار هستین و یا بازنشست که حوصله تون سر رفته از توی خونه نشیتن و پرسه زدن در خیابان روز ۱۰ آذر تشریف ببرید فرمانداری و کاندید مجلس شوید . شاید که رای بیارید بشتابید حداقل اسم و عکستون که در گریشنا چاپ میشود ازبیکاری بهتر است بقیه هم میدانند که فقط خودشان نیستند که مدرک کارشناسی و دکترا دارند لطفا عجله کنید بشتابید

  3. بابام امروز اومده خونه یک راست رفته توی اتاق قاب مدرک کارشناسی ارشدم را شکسته و رفته کپی گرفته و میگه تو چت کمتر از پسر فلانی است شب روز خونه نشستی برو کاندید مجلس شو ما تکلیف میکنیم برای شهر برو خدمت کن من مامانت عمه ات و خاله ات خواهران و برادرانت همه جز مردم گراش هستیم فکر می کنید بقیه که میگن فلانی گفته مردم تکلیف کرده اند مردم خواهش و تمنا کرده اند که کاندید شوند مردم چه کسانی هستند همین عمه و خاله و برادر و خواهر و…

  4. خدایی حرف دوتاشون خیلی خنده داره

    ببینید اصلاح طلب هایی که می بینند هوا پسه و میون مردم جایی ندارند منکر گرایش اصلاح طلبی میشن

    یکی از آقایان اصلاح طلب با عوض کردن ریل حرکتش میگه: گرایش انقلابی و ولایی دارد! و در جای دیگه میگه:اگر مردم نخوان نمی آیم ولی یادش رفته که قبلش گفته «صد در صد می آیم »

    یکی دیگه از اصلاح طلبای دو آتشه و از طرفداران پرو پاقرص روحانی گفته: من برای گراش یک شانس هستم !!!.
    و در جای دیگه گفته : من اگر بیایم بدون گرایش سیاسی می ایم لابد گرایششو مثل لباسش در میاره

  5. چه‌ت‌ُاَشا‌کِرده؟!!!تا‌آلا‌چه‌تُ‌کِردِن؟!!!
    بَرخوتو‌خَشِن‌فکط.
    آزمودگان‌را‌آزمودن‌خطاست.

  6. آقای وکیلی که ظاهرا دلتان از اصلاح طلبان پر است مطمئن باش اگر مردم از اصلاح طلبان برگردند به شماها و افکار شما هم بر نخواهند گشت باز هم خدا را شکر از سه درصد اصلاح طلب سال ۷۲ به سی در صد در گراش رسیده ایم آن هم به توفیق الهی و دعای انقلابیون اصیل اگر خدا بخواهم سال به سال این آگاهی مردم افزایش یافت حالا شما بازهم با تبلیغات و امکانات عظیم خود اصل اسم را طیف خود بدانید و در مقابلشان را بی دین قلم داد کنید مکرو و مکرالله والله خیر ماکرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top