بستن

استاندار جدید فارس کار خود را شروع کرد

گریشنا: سید محمد احمدی با دریافت حکم استانداری فارس از رحمانی فضلی وزیر کشور فعالیت خود را از ۲۷ مهرماه آغار کرد. (درباره سوابق احمدی در گریشنا بخوانید)

در مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس وزیر کشور، نماینده ولی‌فقیه در فارس، رییس مجمع نمایندگان استان سخن گفتند و از تلاش‌های صادق‌عابدین استاندار پیشین فارس تقدیر شد.

وزیر کشور: مدیران کنونی که در شرایط و توان و تجربه باشند می‌مانند

به گزارش خبرنگار ایرنا از شیراز، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، شامگاه شنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۲ در آیین تودیع و معارفه استاندار فارس گفت: دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان نیز بر روی این موضوع که نگاه مدیران استانی نیز مانند مدیران ملی باید اعتدالی باشد تاکید دارد.

وی ادامه داد: استانداران باید در انتخاب مدیران و به کارگیری افراد به مواردی از جمله داشتن نگاه اعتدالی، تجربه مفید، پاکدستی و تخصص نیروها توجه داشته و از توانایی و ظرفیت کسانی که دارای این ویژگی‌ها هستند استفاده کنند. 

او اظهار کرد: بنای ما بر ایجاد تغییر در سطوح پایینی مدیریت در کشور نیست و استانداران باید شرایط و توان مدیران کنونی را ارزیابی کرده و اگر از توان، تجربه و ویژگی های مد نظر برخوردار بودند از آنها استفاده کنند.

او اضافه کرد: استانداران نباید به واسطه قرار گرفتن در این جایگاه، خود را مدیون فرد، گروه و جریانی بدانند بلکه باید خود را تنها مدیون خداوند که این فرصت خدمتگزاری را برای آنها فراهم کرده بدانند. 

وی ضمن بیان این مطلب که، باید اجرای عدالت را مبنای فعالیت خود قرار دهیم افزود: قانون از هر چیز دیگری به عدالت نزدیک تر است و اگر ما این محور را از دست بدهیم نمی توانیم سنجش درستی از ایجاد عدالت در جامعه داشته باشیم.

او اضافه کرد: قصد ما کتمان و زیرسوال بردن اقدامات سال‌های گذشته نیست و آمارهایی که از بیکاری، فقر و عدم تحقق برخی برنامه‌ها و اهداف ارائه می شود گویای این مطلب است که به آنچه مد نظر داشته‌ایم نرسیده‌ایم. 

وی، ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی گفت: مردم دارای منابع ملی بسیاری هستند که اگر این منابع در مسیر درست به کار گرفته شوند می تواند چرخ تولید را به حرکت درآورد.  وی، نگاه مدیران به منابع دولتی را یک نقطه ضعف دانست و گفت: مدیران نباید تنها به انتظار منابع دولتی باشند بلکه باید با استفاده از منابع مردمی و توان بخش خصوصی کارها را با سرعت به پیش ببرند. 
او ادامه داد: باید خود را از وابستگی به دولت نجات داده و با استفاده ازتوان مردمی برنامه های خود را اجرایی کنیم.

وزیر کشور، خواستار تلاش استانداران برای جذب سرمایه گذاری خارجی شد و گفت: هر استانی که بتواند سرمایه گذار خارجی بیاورد مورد تشویق قرار گرفته و اقدام آن را تضمین می کنیم. 

وی، در خصوص گزارش رییس مجمع نمایندگان فارس و صادق عابدین استاندار این استان نیز گفت: در حالی که رییس مجمع نمایندگان فارس از رشد بیکاری و تعطیلی صنایع گلایه دارد، آقای صادق عابدین استاندار این استان از رشد سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری خارجی سخن می گیرد که این یک معادله دو مجهولی است که باید حل شود.

استاندار فارس: جای خالی همدلی احساس می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید محمد احمدی، شامگاه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس گفت: امروز در نظام مقتدر اسلامی مشکل امنیت فیزیکی وجود ندارد و هیچ کس از این بابت دغدغه‌ای ندارد اما بحث امنیت روانی و تامین آن بسیار مهم است. فارس یک استان برخوردار و توانمند است و بی شک در صورت وجود اتحاد و همدلی میان تمام خدمتگزاران از جمله نمایندگان مجلس می‌توان شاهد تحولات چشمگیری در استان بود.

وی، تمام سلایق و گروههای سیاسی را محترم دانست و افزود: ما بنا نداریم که کسی را در استان از قطار خدمت به مردم و کشور پیاده کنیم و قطعا از وجود هر مدیری که توانایی داشته باشد استفاده خواهیم کرد. 

او گفت: همه چیز در استان فارس برای پیشرفت و توسعه فراهم است و تنها جای خالی همدلی احساس می شود که امیدواریم این همدلی نیز شکل بگیرد و ما شاهد استان فارس پیشرفته و سربلندتر از همیشه باشیم.

استاندار فارس ادامه داد: در نظام اسلامی نباید نفاق وجود داشته باشد و همه باید به دنبال وفاق و همدلی باشیم. 

احمدی، خدمت به مردم را از اولویت های اصلی کاری خود دانست و اضافه کرد: ما در استان اسیر باند و باند بازی نمی شویم چرا که برای خدمت آمده ایم نه برای نام و نان که خود را وامدار کسی بدانیم.

وی گفت: تمام توان خود را به کار خواهم گرفت تا با همکاری با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، مدیران، فرمانداران، طلاب حوزه علمیه، دانشگاهیان و نخبگان و تمام اقشار و گروههای مردمی استان را به جایگاه واقعی خودش برسانیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top