مراسم رونمایی از ۹ کتاب و اثر دکتر بهزاد مریدی در نگارخانه سبز لار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان دوشنبه ۲۲ مهرماه طی مراسمی با حضور مسئولین، هنرمندان و عموم مردم  از کتب دکتر بهزاد مریدی مدرس دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر لارستانی رونمایی شد.

در این مراسم عبدالرحیم مقیمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان طی سخنانی معرفی و تقدیر از نویسندگان، اساتید و دانشمندان این مرزو بوم را از جمله برنامه‌های مهم انجام شده و در حال اجرای این اداره دانست. مقیمی  افزود: این فرهیختگان نه تنها مایه افتخار و غرور شهرستان بلکه استان و کشور نیز می باشند و خوشحالیم که در این ایام فرخنده از آثار ارزشمند این استاد برجسته بومی رونمایی می‌شود. 

در ادامه دکتر مریدی به بیان سخنانی پیرامون حوزه‌های مطالعاتی خود، چگونگی جمع‌آوری و ویژگی های کتب منتشر شده خود و … پرداخت .

 از ۹ اثر رونمایی شده سه اثر در بانک اطلاعاتی خانه کتاب موجود است.

۱. اسلام در روسیه (پس از فروپاشی شوروی)  نوشته هیلاری پیلکینگتون و گالینا یمیلیانوآ است که از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است این اثر را انتشارت فرهنگ و تمدن در سال ۱۳۹۲ منتشر کرده است.

۲- دین و جامعه در روسیه قرن شانزدهم و هفدهم دیگر ترجمه دکتر مریدی است که امسال منتشر شده است. این کتاب نوشته پائل باسکوویچ است و انتشارات فرهنگ و تمدن آن را منتشر کرده است.

۳- همایش‌نامه لارستان کهن: دفتر زبان‌شناسی سال ۱۳۹۱ منتشر شد. این کتاب مقالات زبان‌شناسی همایش لارستان کهن است که بهزاد مرید آن را گردآوری و انتشارات فرهنگ و تمدن منتشر کرده است.

آموزش زبان انگلیسی و انتقال ارزش های فرهنگی، تاریخ دین در سرزمین روسیه، سیاست زبانی ایران در روسیه، دستور زبان لاری   بررسی مقابله‌ای با زبان فارسی،  آموزش زبان فارسی به لاری زبانان (بررسی ملاحظات زبان شناسی کاربردی ) در کنار ویژه‌نامه لارستان کهن فصلنامه فرهنگ مردم  دیگر آثار معرفی شده در این مراسم بود.

دکتر بهزاد مریدی دارای مدرک دکترای زبان شناسی و دانشجوی فوق دکترا در دانشگاه دولتی مسکو روسیه و استاد مدعو دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و همچنین عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. مزیدی در لارستان بیشتر به خاطر فعالیت در آموزشگاه زبان نیما شناخته شده است. یکی از موثرترین فعالیت‌های اجتماعی دکتر مزیدی تاسیس بنیاد بازشناسی لارستان کهن و برگزاری همایش لارستان‌شناسی است. (گریشنا)

behzad moridi