بستن

سرهنگ انصاری: در بحث امنیت خبرنگاران را همکار خود می‌دانیم

گریشنا: سرهنگ انصاری از جمله پلیس‌های خوش‌برخوردی است که اگر ضوابط اداری اجازه دهد رابطه خوبی با رسانه‌ها دارد. چهارشنبه ۱۷ مهرماه در یکی از روزهای پایانی هفته نیروی انتظامی برخی از اهالی رسانه به همراه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در فرماندهی انتظامی شهرستان مهمان رییس پلیس‌های گراش بودند.

سرهنگ انصاری وضعیت امنیتی گراش را خوب دانست و گفت: «اصحاب رسانه در بحث امنیت پایدار همکاری داشته‌اند. اگر کاهش جرایم داشته‌ایم ناشی از پیام‌های پیشگیری شما اصحاب رسانه است.» فرمانده انتظامی شهرستان گراش همچنین گفت: «ما آمادگی داریم انتقادها را بشنویم و ضعف‌های حوزه امنیت را بپذیریم.» سرهنگ انصاری همچنین از پیام‌های مردم در این هفته تشکر کرد و گفت: «لطف مردم وظیفه ما را دو چندان می کند.»

نعمت اللهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: «گراش از شهرهای امن فارس است که بافت مذهبی و سنتی آن و همچنین تلاش های جناب سرهنگ در این امر موثر بوده است.» نعمت‌اللهی به فرهنگسازی‌های سال‌های اخیر پلیس اشاره کرد و گفت: «با آموزش های انجام شده برخورد نیروی انتظامی بهتر شده است. بخشی از ترس موجود رسوبات اقداماتی  در دوره‌های گذشته است.»

سرهنگ انصاری درباره جدید‌ترین اقدامات نیروی انتظامی در گراش گفت: «از جمله اقدامات بحث مهار سرقت موتورسیکلت بود. با اقدامات انتظامی انجام شده بیش از سی سرقت موتورسیکلت در قالب دو باند کشف شد. در حوزه سرقت منزل هم شاهد کاهش سرقت منزل بوده‌ام و موارد همانند سرقت رحیمی سارقین به سرعت دستگیر شدند.» سرهنگ از میزان تلفات موتورسیکلت‌ها ابراز نگرانی کرد و با گلایه گفت: « ما سال گذشت سی عدد کلاه ایمنی خریداری کردیم و هدیه دادیم ولی هیچ کدام استفاده نمی‌کنند.»

محمد خواجه‌پور سردبیر افسانه گراش بخشی از گلایه‌های مردم را به رییس پلیس گراش منتقل کرد: «مردم از برخورد افسران و افسران ارشد رضایت دارند اما بیشتر شکایت‌ها از نحوه رفتار درجه‌داران و سربازان است که به نظر می‌رسد به خاطر آموزش کم آن‌ها است. در این مورد نیروی انتظامی باید اهتمام بیشتری داشته باشد»

سرهنگ انصاری با تقدیر از انعکاس خبرها و هشدارهای نیروی انتظامی گفت: «ما خبرنگاران را در بحث امنیت همکار خود می دانیم. در خیلی جاها حرف شما بیشتر از حرف ما خریدار دارد.امنیت مطلق وجود ندارد. هیچ کس نمی تواند جلو تمامی جرایم را بگیریم. تلاش ما ایجاد احساس امنیت در مردم است.» سرهنگ انصاری با تاکید بر کار فرهنگی گفت: «برای بحث امنیت باید از راه فرهنگ وارد شد. فقط روش‌های امنیتی موثر نیست. باید هرکسی خودش پلیس خودش باشد. در این صورت قطعا کاهش جرایم خواهیم داشت.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top