بستن

محسنی با «کایه» به دنبال تکرار موفقیت در جشنواره تهران

گریشنا: کیوان محسنی که با فیلم مستندی از مراحل ساخت کایه، لباس سنتی نوزادان، در جشنواره فیلم کوتاه کل گراش موفق نشان داده بود، امیدوار است این موفقیت را در تهران نیز تکرار کند.  «کایه» نام جدید فیلم مستند کیوان محسنی است که به بخش مسابقه مستند سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ۵۰ فیلم کوتاه از ۴۹ فیلمساز به بخش مسابقه مستند این جشنواره راه یافتند. این فیلم‌ها توسط اعضای هیات انتخاب مسابقه ملی در بخش مستند متشکل از محمدعلی فارسی، احسان رجبی و مهدی جعفری از میان۵۸۷ اثر انتخاب شده‌اند. سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۲ تا ۲۸ مهرماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی برگزار خواهد شد.

کیوان محسنی در خصوص پذیرفته شدن این فیلم به خبرنگار گریشنا می‌گوید: «این فیلم نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ی «حلقه دور کایه» است که در جشنواره‌ی فیلم کل به نمایش در آمد. اسم فیلم را به خاطر کوتاه‌تر بودن و جذابیت بیشتر به کایه تغییر دادم. البته این تغییر اسم، با تغییر زمان فیلم هم بیشتر جور درمی‌آمد. چون فیلم را دو دقیقه کوتاه‌تر کردم، به این ترتیب که صحنه‌های ابتدایی و پایانی را برداشتم، و فصل سوم فیلم را هم تدوین سریع‌تری کردم تا از کندی آن کاسته شود. در نتیجه، نام کایه برای این بامسماتر است.»

این دومین جشنواره‌ای است که فیلم محسنی در آن پذیرفته می‌شود. پیش از این، «حلقه دور کایه» در جشنواره فیلم کوتاه کل گراش در بخش مستند به نمایش در آمد و بسیار هم موفق بود و در شب پایانی جشنواره، محسنی را به چهار تندیس بهترین فیلم مستند، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم در بخش ویژه میراث فرهنگی، بهترین فیلم در بخش ویژه گراش، و همچنین جایزه ویژه تماشاگران رساند.

کیوان محسنی درباره‌ی کار بعدی‌اش نیز به خبرنگار گریشنا می‌گوید: «در حال ساختن یک فیلم تجربی با عنوان «ساعت ۶» هستم که فیلم‌نامه‌اش را خودم نوشته‌ام و به سبک کارهای گذشته‌ام کاملا اکشن با ته‌مایه‌ای از طنز است. یعقوب عبداللهی و مجید راستی بازیگران این فیلم ده‌دقیقه‌ای هستند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top