بستن

چهل‌ کلاغ در هفتسانه ۵ + لینک دانلود

 گریشنا: نویسندگان هفتسانه، نشریه تابستانی موسسه هفت برکه گراش، در شماره پنجم به سراغ یکی از جذاب‌ترین موضوعات دنیای رسانه رفته‌اند: شایعه. «چهل کلاغ و حتی بیشتر» تیتر این شماره است که امروز شنبه، ۲۶ مرداد، منتشر می‌شود.

ملیحه قدسی در «شایعه از کجا آب می‌خورد؟» سعی کرده است تعریفی جامع از شایعه و مدلی از نحوه انتشار آن ارائه کند. عارفه متین هم دو مورد از داغ‌ترین شایعات اخیر گراش را مرور کرده است. «دادا ملاکه، خواهر ملائکه» مطلبی است که نرگس پای‌برجای درباره دو تن از لولوهای افسانه‌ای گراش نوشته است؛ و سمیه رادمرد هم چند تای دیگر از معروف‌ترین خرافات مردم گراش را مرور کرده است. در صفحه آخر هم ریحانه رهنورد نحوه‌ی سوء استفاده‌ی معلمان و مدیران از شایعه‌سازی را برای دانش‌آموزان برملا کرده است.

«شایعه‌بازی» عنوان مطلبی است از محمد خواجه‌پور، که در آن سه بازی جذاب برای درک شیوه‌ی انتشار شایعه در مدارس پیشنهاد کرده است. مهدی مشتاقی هم دو وب‌گاه مبارزه با شایعات، یعنی گمانه و یک کلاغ، را معرفی کرده است.

خبر برگزاری کارگاه آموزشی طراحی و سیاه‌قلم نیز در صفحه آخر آمده است.

محل انتشار اصلی این نشریه در صفحه‌ی ویژه‌ای در سایت گریشنا؛ و نسخه چاپی به صورت محدود خواهد بود. برای دریافت نسخه‌ی پی‌دی‌اف+ هفتسانه نیز می‌توانیدبه این صفحه در سایت گریشنا بروید، یا بر روی عکس زیر کلیک کنید.

 

1 نظر

  1. رواج سریع شایعه

    در شهر ما به کوچک بودن شهر مربوط است و همچنین به زودباوری
    مردم.
    البته میتوان گفت که این یک رفتار ریش هدار در گذشته است.
    شاید هم بقول شما شایعه در واقع «سعی و کوشش یک
    جمع برای ایجاد تنش اجتماعی است » و
    گروهی برای رسیدن به اهداف و آرما نهای
    خود خالق شایعه م یشوند.
    بهتر است که بیشتر در گراش در مورد شایعه پراکنی صحبت شود و سعی شود این باورها را جوانان از بین ببرند چون من یکی که خیلی از این شایعه ها ضربه خوردم.
    به امید گراشی بهتر و مردمی فهمیده تر.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top