بستن

سید محمود علوی گزینه‌ی روحانی برای وزارت اطلاعات

 گریشنا: سید محمود علوی گزینه‌ی پیشنهادی حسن روحانی به مجلس برای وزارت اطلاعات شد.

به گزارش تابناک و خبرگزاری تسنیم، امروز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی، حسن روحانی لیست وزرای پیشنهادی‌اش را به مجلس ارائه کرد؛ لیستی که نام حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در آن برای تصدی وزارت اطلاعات به چشم می‌خورد.

سید محمود علوی از ابتدای نامزدی سید حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مشاوران ستاد فعالیت زیادی داشت. بعد از پیروزی روحانی در انتخابات نیز نام او در گمانه‌زنی‌های مختلفی که برای تصدی پست‌های وزارت دولت روحانی انجام می‌شد، مطرح بود.

سید محمود علوی متولد ۱۳۳۳ در لامرد است. و به عنوان نماینده ستاد مرکزی انقلاب اسلامی در جنوب فارس در سال ۱۳۵۸-۱۳۵۷سابقه‌ی فعالیت انقلابی زیادی در سطح منطقه دارد. او در مقطع مهمی از انقلاب اسلامی، حلقه‌ی اصلی اتصال انقلابی‌های گراش به دیگر مراکز کشور بود و در طی اقامت چندساله‌اش در گراش، مراوده نزدیکی با نسل اول و جوان انقلاب در گراش داشت و یکی تاثیرگذارترین روحانیان انقلابی در گراش بود. علوی در سال‌های ۱۳۵۹- ۱۳۵۸ نیز نماینده دفتر امام خمینی (ره) در لامرد بود.

حجت الاسلام علوی در تیرماه ۶۰ در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اول شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم لارستان انتخاب شد. علوی در دوره‌های دوم، چهارم و پنجم مجلس نیز نماینده بوده است. سال‌های ۶۸ تا ۷۰، علوی معاونت نظارت و بازرسی و معاونت روابط عمومی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به عهده داشت؛ و از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۸ با حکم مقام معظم رهبری به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب گشت. او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۸۸ با کسب بیش از دو ملیون رأی مردم استان تهران به عنوان نماینده مردم استان تهران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

در صورتی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به این گزینه‌ی پیشنهادی روحانی رای اعتماد بدهند، فعالیت سیاسی سید محمود علوی وارد فاز تازه‌ای خواهد شد. موضوعی که بر فعالیت سیاسی کل منطقه‌ی جنوب فارس نیز تاثیرگذار خواهد بود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

7 نظر

  1. ایشان چندین سال در گراش زندگی کرده و اینجا برای جوانان آن دوران کلاس قرآن و … برگزار می کرده و بیشتر روزها با بچه های گراش می رفتن تو برکه کل و هنوز هم با حاج احمد درویشی (نماینده بیمه نوین تو گراش) رابطه دارن و این برای گراش عالی میشه.
    در ضمن مخالفت های دیرینه ای هم با لار داره.

  2. سلام آقا محمد چرا همش ازضرر برعلیه لار حرف میزنی لطفا کل سایتهای وابسته به لارروبخون بینم یک نوشته درباره ضرر به گراش واتحاد افراد دوشهرستان درجهت تضعیف شهرستان سومی رامیبینید/خدارافراموش نکن عزیزم ماهمسایه ایم هراختلافی بین مادوشهرستان همجوار ووابسته به هم بیفته دودش توی چشم هردوشهرستان میره قربون چشای قشنگت برم لاروگراش باهمدیگه نسبتهای فامیلی دارن /درضمن عیدت مبارک

  3. زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه بنای مجلس اصولگرا، تعامل با دولت است، گفت: تعامل دوطرفه است؛ نمی‌توان گفت که فقط مجلس باید تعامل داشته باشد. با این لیست مشکل داری که آقای روحانی به مجلس معرفی کرده نمی‌توان گفت که مجلس برای تعامل باید به وزرای پیشنهادی مشکل دار رای اعتماد بدهد.

    وی افزود: وقتی در لیست معرفی شده به مجلس، افراد رد صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر و مجلس وجود دارد، چگونه می‌توان به این افراد رای اعتماد داد.

    طبیب زاده ادامه داد: ممکن است بگویند حضرت آقا فرموده که رد صلاحیت از یک پست به معنای عدم صلاحیت در سمت‌های دیگر نیست که باید گفت این جمله آقا به این معنا نیست که فردی که نمی‌تواند نماینده مجلس شود، در راس حساس‌ترین وزارت خانه کشور قرار بگیرد.

    طبیب‌زاده گفت: رای اعتماد به فردی که در انتخابات مجلس و یا شورای شهر رد صلاحیت شده‌، غیرعاقلانه و غیر قابل قبول است؛ رای اعتماد به فردی که در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده توهین به شورای نگهبان تلقی می‌شود.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: البته مشکل لیست معرفی شده به مجلس فراتر از این مباحث است؛ وقتی وزیر ۶۸ ساله با دست لرزان در کمیسیون‌های مجلس حاضر می‌شود، چگونه می‌تواند وزارت‌خانه صنعت و معدن را اداره کند؟

  4. علوی از ارادتش‌ به‌ هاشمی‌ می‌گوید
    سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات برای دولت یازدهم در گفت‌وگو با روزنامه خورشید از ارادت خود به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت.

    به گزارش خبرنگار لادستان به نقل از تهران پرس ؛ وزیر پیشنهادی اطلاعات در خصوص شخصیت هاشمی رفسنجانی گفت: آقای ‌هاشمی فقط یک سیاستمدار نیست، او معمار یک تفکر سیاسی – مذهبی است. آقای‌ هاشمی همیشه به تکلیف می‌اندیشد. اگر شرایط به او اجازه انجام تکلیف را دهد او از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. اگر هم تکلیف از روی دوشش برداشته شود اعتراض نمی‌کند.

    وی همچنین نظر خود درباره حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه را این‌گونه بیان کرد: حضور ‌هاشمی در نماز جمعه مایه برکت است. امروز مردم جایگاه ‌هاشمی را نسبت به گذشته بهتر درک می‌کنند و تا آنجایی که من می‌دانم مانعی هم بر سر راه ایشان در نماز جمعه نباید باشد. ما امیدواریم که بار دیگر جامعه از جوشش چشمه پرفیض ایشان بهره‌مند شود.

    وزیر پیشنهادی اطلاعات همچنین درباره رد صلاحیت هاشمی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان در این انتخابات حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کرد که صلاحیتش از همه کاندیداهای محترم برای اداره کشور بالاتر بود. عامه مردم هم قبول دارند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قابلیتشان بیشتر از تمام عزیزانی است که مورد تایید واقع شدند.

  5. خطیب جمعه لار در ادامه صحبت های خود ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزاری دولت تدبیر و امید ، رای آوردن دکتر سید محمود علوی را از استان فارس را از طرف منطقه و مردم لارستان تبریک گفت و بیان داشت: امید داریم که در این پست با موفقیت در راه رضای خدا گام بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top