بستن

نوروز، با وزیرانی در همین دور و بر

هفت‌برکه – گریشنا: در حاشیه سفر وزیر رفاه به لارستان، فرماندار گراش درخواست‌های مردم گراش از وزیر را مطرح کرد. به جز وزیر رفاه، دو وزیر استان فارسی دولت دوازدهم نیز نوروز را زادگاه خود گذرانند، اما گراش سهمی است از حضور این وزرا در استان فارس نداشت.

به گزارش رخداد گراش، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دوشنبه ششم فروردین برای افتتاح پروژه خیرساز درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی وطن‌پرست لارستان به این شهرستان سفر کرد. ربیعی در جلسه شورای اداری لارستان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور و هیات دولت به مردم شهرستان گراش، گفت: «از این که نتوانستم در شهرستان گراش حضور پیدا کنم عذرخواهی می‌کنم و انشالله در اسرع وقت به این شهرستان سفر خواهم کرد و در وزارتخانه پیگیر رفع مشکلات این شهرستان خواهیم بود.»

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید، مسائل و مشکلات شهرستان را در این حوزه تشریح کرد. فرماندار گراش هفت خواسته اصلی از وزیر داشت؛ «ارتقاء اداره تعاو ن، کار و رفاه اجتماعی شهرستان»، «ارتقاء اداره تامین اجتماعی»، «ارتقاء مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای»، «راه‌اندازی شعبه اقماری تامین اجتماعی بخش ارد»، «راه‌اندازی خانه کارگر»، «تسریع در تاسیس بانک رفاه کارگران» و در نهایت «اختصاص بودجه، تامین نیرو انسانی و احداث ساختمان اداری و سازمانی» فهرست این خواسته‌ها بود.

اسفندماه ۱۳۹۶ وزیر ورزش و جوانان که برای افتتاح ورزشگاه محبی به منطقه سفر کرده بود، از بناهای ورزشی شهر لار نیز بازدید کرد. به همین علت این توقع وجود داشت که وزیر رفاه که به دعوت دکتر جعفرپور نماینده مجلس به منطقه سفر کرده بود، دیداری از گراش نیز داشته باشد.

علی ربیعی در سفر به استان فارس از دو شهرستان لارستان و لامرد دیدار کرد. وزیر در لار بعد از افتتاح درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی لارستان، کلنگ بیمارستان تامین اجتماعی را نیز به زمین زد. بازدید از مجموعه ورزشی نیمه‌‌تمام کارگران لارستان از دیگر برنامه‌های اصلی ربیعی در لارستان بود. به گزارش آفتاب لارستان، برنامه وزیر رفاه در لامرد شامل بازدید از منطقه ویژه انرژی‌بر لامرد،درمانگاه تامین اجتماعی و مجموعه ورزشی کارگران است.

رحیم ترابی رئیس درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی وطن پرست لارستان با اشاره به این که در این درمانگاه دو پزشک عمومی و یک دندانپزشک فعالیت دارند،گفت: شهروندان می‌توانند از خدمات ویزیت، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشک و داروخانه این مرکز درمانی استفاده کنند. این درمانگاه با همت بانی خیر آقای وطن پرست با اعتبار ۴ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

با حضور وزیر رفاه، کار ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی تامین اجتماعی لارستان با مساحت ١٣ هزار متر مربع در چهار طبقه با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

علوی در خانه

به جز سفر وزیر رفاه، دو وزیر استان فارسی دولت دوازدهم، روزهای نخست سال ۱۳۹۷ را در شهرهای زادگاه خود گذراندند و به شهرستان‌های همجوار هم سفری داشتند.

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، نوروز ۹۷ را در لامرد گذراند و چندین دیدار مردمی داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شرکت در نشست شورای اداری شهرستان لامرد با حضور مسئولان و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای این شهرستان از برنامه‌های سفر وزیر اطلاعات به این شهرستان بود. وی در این سفر دیدار‌هایی با معتمدان و مردم، طلاب و روحانیون شهرستان‌های لامرد و مهر داشت.

علوی در بخشی از دوران مبارزات انقلاب اسلامی در گراش فعال بود و بعد از انقلاب، رای مردم گراش تاثیر زیادی در راهیابی او به مجلس شورای اسلامی داشت. دوم فروردین جمعی از گراشی‌ها در حرم شهدای گمنام دیداری دوستانه با وزیر اطلاعات داشتند. حاج محمود غفاری، حمید حسن‌زاده، محمدحسن حسن‌زاده، حاج ابوالحسن آخوندزاده، حاج آهنعلی غفاری و امیرحسین غفاری در این دیدار حضور داشتند.

از زمان انتصاب وزیر اطلاعات، این توقع در بین گراشی‌ها وجود داشت که وزیر اطلاعات سفری به گراش داشته باشد. آخرین حضور علوی در گراش به ۱۲ سال پیش و  تبلیغات چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در آذرماه ۱۳۸۵ برمی‌گردد.

سفر آذری جهرمی به شش شهرستان فارس

محمدجواد آذری جهرمی، جوان‌ترین عضو کابینه، نخستین نوروز وزارت خود را در جهرم گذراند. او در چند روز حضور در منطقه، به شش شهرستان استان فارس سفر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان (+) در گزارشی از برنامه‌های نوروزی آذری جهرمی نوشته است: بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور در نخستین جمعه سال با حضور در نماز جمعه شهرستان داراب در بین دو نماز برای مردم سخنرانی کرد و عصر همان روز (سوم فروردین ۱۳۹۷) با شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان زرین‌دشت، حضور در شهر زادگاه آیت‌الله نسابه را یک افتخار دانست.

آذری جهرمی یکشنبه پنجم فروردین ماه به سه شهرستان فراشبند، فیروزآباد و قیروکارزین سفر کرد. شاید با کمی پیگیری می‌شد سفر به لارستان و گراش را نیز به لیست سفرهای نوروزی وزیر ارتباطات اضافه کرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. وزیر ورزش از چهار ماه قبل با پیگیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش و تقاضای ایشان از مدیرکل جهت افتتاح سالن محبی هماهنگ شده بود ولی وزیر رفاه دعوتی از سوی گراشی ها نشده بود و به دعوت نماینده مجلس صرفا به لار آمدند

  2. لطفا مدرکی که نشان دهد حسن نژاد رئیس اداره ورزش تقاضا کردند که وزیر بیاد گراش ارائه کنید. این دروغ پردازی‌ها چیه که اداره ورزش میاد اینجا به نام دیگران کامنت میکند . مجموعه ورزشی محبی یک طرح ملی بود که چهار سال قبل حتی قبل از حضور حسن نژاد به عنوان یکی از طرح های ملی استان فارس مطرح شد. و یک فرماندار و یک معاون فرماندار در کنار جامعه ورزشی و مدیر کل ورزش و جوانان پیگیر اتمام این پروژه بودند. اینکه زئیس ورزش زحمت میکشند درست و کسی منکر نیست ولی این وظیفه برای ایشان. نباید طوری حرف بزنیم یا به نام دیگران کامنت کنیم که فقط رئیس ورزش و جوانان این تحول را خواهان و یا ایجاد کرده است. من به عنوان عضوی از جامعه ورزشی در صورت لزوم سوالاتم را از حسن نژاد مطرح می‌کنم

  3. متاسفانه اقای جعفر پور که عنوان نمایندگی مردم گراش را یدک می‌کشند هیچ نقشی برای حضور وزرا در شهرستان گراش ایفا نمیکنند. وزرای که تا به حال به گراش سفر کردند به این سمت بوده که یا برنامه‌ای داشتند در گراش ( ماننده وزیر ورزش و جوانان) یا اینکه به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفرهای استانی به شهرستان گراش سفر کردند مانند وزیر راه و شهرسازی

    در غیر اینصورت متاسفانه سفر وزرا یا حتی معاونان به خود شهر لار ختم شده است هر چند حضور وزرا یک برنامه کاری دولت برای سرکشی از مناطق است

    متاسفانه وزیری که می‌آید گراش مانند وزیر ورزش و جوانان ، جعفر پور بهره‌برداری کرده و حضورش در لار و بازیدید و دیدارها خواسته است

    این درست نیست اقای جعفر پور که شما به عنوان نماینده مردم دیوار بی عدالتی را بنا نهادید

    من به عنوان یک گراشی هیچ وقت به شما رای نمیدهم و این حق من است ولی شما این حق را ندارید که چون گراشی به شما رای نمی‌دهند شما حاکم بی عدالتی برای این مردم باشید چون شما قانونا و شرعا وظیفه دیگری دارید و در مقابل کارهای که انجام می‌دهید مسئول هستید.

    جعفررپور باید بداند که وظیفه اش خدمت به مردم است. مسولی که امروز به برکت خون شهدا صندلی ها را تصرف کردند باید بداند فرق هم نمیکند، در هر لباسی که باشد باید صادقانه به مردم خدمت کند

  4. دوست عزیز اگر کامنت من را به دقت خوانده باشید بحث اعتبارات ملی یا غیره نیست بحث آمدن وزیر به گراش است که نماینده مجلس نقشی در آمدن یا نیامدن وزیر نداشته است و در کل به دعوت مدیرکل آمده است در ضمن من از طرف خودم به عنوان مطلع حرف می زنم نه اداره یا شخص خاصی

  5. بنده نه اداری هستم و نه از جزئیات اعتبارات می دانم همین را می دانم که از چند ماه قبل خبر آمدن وزیر ورزش من ورزشکار در جریان بودم البته قبل از جعفر پور و این را از اداره ورزش شنیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top