بستن

جوان‌ترین مسئول ستاد روحانی به مراسم تحلیف نمی‌رود

گریشنا: مراسم تحلیف حسن روحانی، رییس جمهور منتخب مردم ایران، روز یک‌شنبه سیزدهم مردادماه در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری و مقامات سایر کشورها و تعدادی از میهمانان خارجی حضور خواهند داشت. در این مراسم، از روسا و مسئولان ستادهای انتخاباتی نامزد منتخب نیز دعوت می‌شود، اما مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در گراش می‌گوید تصمیم گرفته است در مراسم تحلیف حضور نیابد. مهدی مشتاقی احتمالا جوان‌ترین مسئول ستاد انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بود و می‌توانست به عنوان نمادی از جوان‌گرایی دولت تدبیر و امید در مراسم تحلیف حضور داشته باشد. بدین ترتیب، به جز جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان و گراش و خنج در مجلس، گراش نماینده‌ی دیگری در مراسم تحلیف رییس جمهور نخواهد داشت. گفتنی است که روحانی رای اول گراشی‌ها در انتخابات ۹۲ بود و نزدیک به چهل درصد آرا به او اختصاص داشت. در حالی که نیاز به یک کانال ارتباطی منسجم با او به شدت حس می‌شود، دورنمای چنین ارتباطی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مهدی مشتاقی در گفتگو با خبرنگار گریشنا در خصوص رد پینشهاد دعوت رسمی به این مراسم توضیح می‌دهد: «پس از تماس‌هایی که با آقای شرفی بازرس ستادهای جنوب کشور داشتم، تصمیم گرفتم در این جلسه که وقت آن به سختی گیر می‌آید شرکت نکنم، و در عوض، خواستار ملاقات با دکتر روحانی در سال آینده شدم.»

مسئول جوان ستاد روحانی در جواب این سوال که چرا قرار ملاقاتی برای امسال درخواست نکرده است می‌گوید: «چون این روزها آقای روحانی بسیار کار دارد و امکان ملاقات صفر است، این درخواست را برای سال آینده مطرح کرده‌ایم.»

 

مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور

به گزارش جهان، مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در خصوص جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب کشورمان گفت: این مراسم از ساعت ۱۶ تا ساعت ۱۷:۳۰ روز یکشنبه ۱۳ مردادماه برگزار خواهد شد. کیایی با اشاره به لیست میهمانان رئیس‌جمهور منتخب کشورمان گفت: درخواست آقای روحانی این بود تا جمعی از اعضای شاخص ستاد و کابینه احتمالی و پیشنهادی‌شان و همراهان و نزدیکان وی در این مراسم شرکت کنند که لیست آن به مجلس ارسال شده و برای این افراد دعوتنامه صادر خواهد شد؛ طبق درخواست آقای روحانی حضور ۲۰ تا ۳۰ نفر از میهمانان ایشان در جایگاه ویژه حاضر می‌شوند و تعدادی از اعضای ستادشان نیز برای جایگاه تماشاچیان در طبقه فوقانی مجلس دعوت خواهند شد.

لازم به ذکر است که مراسم تنفیذ حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم نیز یک روز قبل از مراسم تحلیف، در روز دوازدهم مرداد در حسینیه امام خمینی (ره) بیت مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، و حجت ‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی حکم تنفیذ ریاست جمهوری را از دستان مقام معظم رهبری به نمایندگی از ملت ایران دریافت خواهد کرد.

برنامه‌های آینده مشتاقی

مشتاقی ادامه می‌دهد: «ولی قبل از آن باید تا قبل از مهر امسال، ۳ خبری را که قول‌اش را داده بودم عملی کنم.» او اظهار تمایل می‌کند که سه خبر غیرمنتظره بمانند؛ و شاید یکی از این اخبار به برقراری یک راه ارتباطی و تشکیل یک انجمن برای مطرح کردن درخواست‌های مردم گراش از رییس جمهور باشد. موضوعی که اکنون با رای بالایی که گراش به رییس جمهور منتخب داده است لازم به نظر می‌رسد.

مشتاقی درباره‌ی فعالیت‌هایش پس از انتخابات و مسئولیت ستاد انتخاباتی می‌گوید: «باید برای کسانی که در ستاد فعال بودند تشویق‌نامه‌هایی دریافت می‌کردیم. دیروز در تماس تلفنی از آقای شرفی خواستم تا تشویق‌نامه‌های استانی و کشوری را بفرستد و آنهایی که در ستاد بوده‌اند حداکثر تا ۲ شنبه هفته آینده تقدیرنامه‌ها را دریافت خواهند کرد.» او اضافه می‌کند که با کمک محسن امانی، همکارش در ستاد روحانی، در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای دیدار حضوری با سید محمد خاتمی و دکتر عارف را انجام می‌دهد و احتمال این ملاقات تا قبل از مهر ماه بسیار زیاد است.

مهدی مشتاقی در شرایطی که هیچ‌کدام از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلب و میانه‌رو حاضر به راه‌اندازی ستاد روحانی نشدند، با هم‌کلاسی‌هایش ستاد روحانی را راه انداخت. اما اکنون درباره‌ی آینده‌ی فعالیت سیاسی‌اش چندان مطمئن نیست. او در این مورد اظهار می‌کند: «فعالیت سیاسی را برای مدتی کنار می‌گذارم تا برای کنکور آماده شوم. همچنین قصد دارم در آینده در صورت امکان علاوه بر گراش، فعالیت خود را در ستادهای بزرگ‌تر مثل شیراز ادامه دهم. ولی فعلا تا ۴ سال آینده سیاست را کنار خواهم گذاشت.»

11 نظر

  1. باید در مراسم تحلیف شرکت داشته باشد . موقع راه اندازی ستاد جوان بودنش به چشم نمی امد . حالا در مراسم رسمی جوان بودنش به چشم می اید . یکی از فرصتها برای گراش داره از دست میره .

  2. باسلام خدمت آقا مهدی .
    شاید تا به حال به ذهن بزرگان یاحتی خدمت گزاران امر در گراش هم خطور نکرده دیدار مستقیم با رییس جمهور ودرخواست مطالبات گراش .ایده ی جالبیه .اگه از اندیشمندان هم برای بهتر به ثمر نشستن این کار کمک بگیر ی خیلی خوبه .
    آینده از آن شما ست امید که در ساختن آن همواره پیروز وسربلند باشید .

  3. آقا مهدی تبریک بنده را پذیرا باشید. ایده بسیار خوبی است. امیدوارم با مشورت و کمک صاحب نظران بتوانید صدای حق‌طلبی و مظلومیت گراش و استعمارگری همسایه را به گوش رئیس‌جمهور محبوب برسانید و منشا برکاتی برای شهر عزیزمان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top