هفت‌برکه: ستاد مرکزی و هواداران دکتر پزشکیان شهرستان گراش نامه‌ای را تنظیم کرده بودند که در جلسه دیدار ستادهای انتخاباتی پزشکیان به رییس جمهور جدید تقدیم کنند. اکنون این نامه به صورت عمومی نیز منتشر می‌شود تا بخشی از خواسته‌های جامعه را منعکس کند.

14030508 Nameh Pezeshkian

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان دام عزّه

رییس جمهور ایران اسلامی

 

در این روزها که دولت حضرتعالی تازه طلوع کرده است، ضمن عرض تبریک به شما بابت پیروزی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان کسانی که در همه این سال‌ها و با وجود همه ناملایمات از تحول‌خواهی مسالمت‌آمیز در ایران عزیزمان ناامید نشده‌ایم، از شما می‌خواهیم طرحی ‌نو در تاریخ سیاست ایران در اندازید و امیدهای ازدست‌رفته را با رفتارهای سنجیده و «حکمرانی خوب» باز بیافرینید.

نیک آگاهید که امروز از رهگذر حضور متعهدانه بخش مهمی از مردم ایران موجبات دلگرمی امیدواران به آینده‌ی روشن فراهم آمده است اما همچنان ما با آن هموطنانمان که پای صندوق‌های رای حاضر نشدند، هم‌سرنوشتیم و در یک خاک زندگی می‌کنیم. از این رو امیدواریم که اقدامات آتی شما در انتخاب کابینه‌ای برای آرمان «وحدت ملی» اشتیاق همه ایرانیان دغدغه‌مند را برای حمایت دولت جدید برانگیخته کند.

ما که با همه سرزنش‌ها کوشیدیم تا این واپسین امیدها برای تغییر روند ایران به سوی آبادی و آزادی را زنده نگهداریم، اکنون نخستین مطالبه‌گران از دولت جنابعالی خواهیم بود. آنچه واضح و مبرهن است اینکه جغرافیای پیچیده‌ی ایران نیازمند حکمرانی ظریفی برای دستیابی توامان به اهداف مترقی ملی است. لذا توصیه می‌کنیم با به‌کارگیری صاحبان فن و کارشناسان تلاش کنید که دوگانه‌های واهی مانند «استقلال و توسعه» و یا «امنیت و آزادی» در دولت شما جایی نداشته باشد و ضمن تقویت بنیه‌های دفاعی کشور، به سوی بیشینه ‌کردن روابط ایران با همه دولت‌های شرق و غرب در جهت توسعه و پیشرفت گام بردارید.

در دهه‌هایی که گذشت، فرصت‌های مهمی برای توسعه ایران از کف رفت که هرگز بازنخواهد گشت. افزایش موج لجام‌گسیخته مهاجرت از نخبگان گرفته تا مردم عادی و به خصوص جوانان، کاهش ظرفیت زیست‌پذیری ایران، فرسایش خاکی و زیست محیطی، عقب ماندن از موج‌های پی‌درپی تکنولوژی و کاهش سطح رفاه مردم را نمی‌توان در فرصتی اندک تغییر داد اما قطعا می‌توان با تصمیمات درست در جامعه این امید را ایجاد کرد که آتیه‌ای روشن در انتظار ایران است.

ایران کشوری نیست که بتوان آن را با یک گروه، یک نظر و یک قشر اداره کرد. با اقدامات درست و حساب شده در جهت آزادی‌های مدنی مانند «حق استفاده اینترنت»، «حق آزادی بیان» و «حق آزادی‌های سیاسی» تلاش کنید تا از شکاف‌های ایجاد شده در جامعه ایران بکاهید و بر اعتماد عمومی بخصوص در مواجهه با نسل‌های جدید بیافزایید.

نویسندگان این بیانیه که جمعی از فعالان اجتماعی حامی شما در شهرستان گراش هستند، امیدوارند که مانند دوران نمایندگی‌تان ثابت‌قدم و آزادمنشانه در مسند ریاست کشور حاضر شوید و چیزی جز عزت مردم ایران را سرلوحه دستوراتتان قرار ندهید. لذا بانیان تحریر این سطور به شما عرضه می‌دارند که: «این شما و این آینده ایران عزیز…».

ستاد مرکزی و هواداران دکتر پزشکیان شهرستان گراش