بستن

تعداد ادارات کل لارستان به چهار رسید

دو اداره جهاد کشاورزی لارستان و اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان به اداره کل جنوب فارس ارتقا یافتند.

دیروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۹۲، سایت دکتر جعفرپور با انتشار اطلاعیه‌ای، از ارتقای دو اداره‌ی دیگر لارستان به اداره کل خبر داد. اداره جهاد کشاورزی لارستان به اداره کل جهاد کشاورزی جنوب فارس؛ و همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب فارس ارتقا یافتند.

دکتر جعفرپور در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گریشنا گفت: «این خبر خوشحال‌کننده‌ای برای تمام منطقه است، و ما اگر بتوانیم به شهرستان‌های اطراف، از خنج و گراش گرفته تا بستک و لامرد، خدمت‌رسانی کنیم، گام بزرگی برداشته‌ایم.» جعفرپور توضیح در خصوص جزییات مصوبه را به شنبه آینده موکول کرد.

در اطلاعیه سایت جعفرپور آمده است: «… توفیقی بسیار بزرگ و گامی بسیار بلند در مسیر ارتقا منطقه و خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به شهرستان‌های جنوبی استان فارس برداشته شد. با پیگیری چند ماهه و بسیار فشرده و با حمایت رئیس محترم جمهور، «اداره جهاد کشاورزی لارستان» به  «اداره کل جهاد کشاورزی جنوب فارس» و همچنین «اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان» به «اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب فارس» به مرکزیت شهرستان لارستان ارتقا یافت و توسط معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.»

بدین ترتیب باید منتظر ماند تا مشخص شود این ادارات که پسوند «جنوب فارس» را دارند، کدام شهرستان‌ها را در برمی‌گیرند؛ و این که مراحل اجرایی و عملیاتی آنها از کی شروع خواهد شد؛ و مشکلاتی همچون نیروی کار و مدیریتی و بودجه چقدر بر آنها تاثیر خواهد گذاشت.

بعد از اداره راه و شهرسازی و همچنین اداره‌کل فرودگاه لارستان، این دو سومین و چهارمین اداراتی هستند که به اداره کل ارتقا می‌یابند؛ امری که با ارتقای فرمانداری لارستان به فرمانداری ویژه در سال ۸۸، قرار بود برای حداقل ۵ اداره محقق شود. اداره آموزش و پرورش لارستان هم چند مدتی است در نوبت ارتقا به اداره کل است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

6 نظر

  1. اگر اشتباه نکنم در زمان حسنی هم تلاشهایی در این خصوص انجام شده بود اما چون حسنی گفته بود با نام جنوب فارس این امتیازات داده می شود در شهر همجوار برداشت شده بود که حتما حسنی میخواهد نام لار و لارستان نباشد که بحث جنوب فارس را مطرح کرده.
    اما گویا در زمان دکتر جعفرپور این حساسیت در بین مردم و مسوولین شهرستان همسایه وجود ندارد. بازم خدا رو شکر.

      1. در آن زمان با توجه به کارنامه خراب حسنی معلوم بود که می خواست با نام جنوب فارس مرکزیت اداره کل را تغییر دهد .ولی ما امروز می بینیم در شهر های همجوار به روی خود دفاتری تاسیس می کنند با نام جنوب فارس یعنی می خواهند بگوییم ما مرکز جنوب فارس هستیم ولی اقدام دکتر جعفر پور جواب دندان شکنی بود

        1. کارنامه حسنی بسیار زیبا و دلنشین بود. این ذهن کج شما لاری‌ها بود که خراب و بدبین بود. شما با دشمنی بیجا با آقای حسنی نادانسته ضربه بزرگی به خود زدید و باید قبول کنید که اشتباه کردید. اگر حسنی انگشت خود را در عسل میزد و به دهان شما میگذاشت باز هم شما انگشت او را گاز میگرفتید.

  2. در جواب من و اقای خواجه پور
    اقای حسنی دست گذاشت روی اداره ای که خودش کل بود . و می خواست عنوانش را عوض کند . مردم شهر همسایه هم حساسیت نشان دادند . اما اگر اداره دیگری ارتقا داده بود و عنوان جنوب فارس بهش داده بود شاهد حساسیت نبودیم . اقای حسنی می بایست ان زمان ظریفتر و کلیدی تر رفتار و عمل می کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top