بستن

جعفرپور در ارد: توقع نداشته باشید همه مشکلات حل شود

هفت‌برکه – گریشنا: در سفر دکتر جعفر‌پور به بخش ارد، شبانه‌روزی شدن مرکز درمانی و احداث زمین چمن در ورزشگاه شهدا در اولویت کار قرار گرفت.

به گزارش هفت‌برکه، دیروز هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، جمشید جعفر‌پور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، به ارد و روستاهای تابع سفر کرد و صحبت‌های مسئولین پیرامون مسائل و مشکلات این بخش و توابع آن را شنید. در این جلسه زمانی، معاون فرماندار گراش؛ نورافکن، بخشدار ارد؛ جمالی، شهردار ارد؛ و مهندس جمشیدی، رییس بنیاد مسکن، به صحبت پرداختند.

نورافکن، بخشدار ارد، در این دیدار به کمبود‌ها و مشکلات بخش ارد اشاره کرد و گفت: «یکی از این مشکلات، نبود زمین ورزشی در شهر ارد و روستای تابعه آغصه و زینل‌آباد است. واقعا جوان‌ها مشکل دارند. یک مکان ورزشی خیلی خوب ندارند که بتوانند اوقاتشان را سپری کنند. مشکل اشتغال داریم. با توجه به این که بخش ارد قطب کشاورزی این منطقه است دارای یک سری پتانسیل‌هایی است که باید آن را تقویت و از آن استفاده کرد. ارد قنات‌های زیادی دارد که متاسفانه تخریب شده یا در حال تخریب است و احتیاج به لای‌روبی دارد که می‌شود با مرمت و احیای این قنات‌ها بخش اشتغال در کشاورزی را گسترش داد.»

نورافکن: ارد به جایگاهی که لایق آن است نرسیده است

بخشدار ارد تسریع در راه‌اندازی ناحیه‌ی صنعتی در ارد و تکمیل طرح هادی روستاها را از دیگر مسائل این بخش دانست و گفت: «پیگیر هستیم ناحیه‌ی صنعتی ارد به زودی راه‌اندازی شود چون یکی از نیازهای مبرم این بخش است، طرح هادی برخی از روستاها نیز متاسفانه راکد مانده یا احتیاج دارد تصحیح شود. خیابان‌های بخش هم که خیلی چاله دارد و احتیاج مبرم به تک‌لبه‌گذاری و کانیوا دارد.»

او دیگر نیازها و مشکلات ارد و توابع را نیز در حضور جعفر‌پور برشمرد: «ما مشکل ارتباطی داریم. در روستای آغصه متاسفانه اینترنت و شبکه‌های صدا و سیما خیلی خوب نمی‌گیرد. روستای زینل‌آباد طرح هادی تقریبا می‌توان گفت ۷۰ تا ۸۰ درصد احتیاج به تکمیل دارد. بخش ارد به چیزی که لایقش است نرسیده و ان شاالله تلاش خواهیم کرد گام خیلی خوبی جهت ارتقا بخش ارد برداریم. ما جاده‌ی ارد-مز داریم که از قدیم‌الایام مسیری برای رونق اجتماعی و اقتصادی بوده که روابط اجتماعی خیلی خوبی داشتند. با تخریب این جاده‌ی قدیمی این روابط دیگر محقق نمی‌شود. الان جاده دیگری به عنوان پروژه ارد-مز در حال انجام است که متاسفانه با کندی پیش می‌رود. وجود آب گرم بنو در بخش ارد می‌تواند منبع درآمد خوبی برای بخش ارد باشد. باید از اعتبار گردشگری برای این مکان نیز اعتباری گذاشته شود و برای آن یک متولی بگذارند.»

جعفرپور: برای بهبود شرایط کشور دعا کنید تا ما بهتر خدمات‌رسانی کنیم!

جعفرپور با قدردانی از صحبت‌های زمانی، معاون فرماندار؛ نورافکن، بخشدار ارد؛ جمالی، شهردار؛ و آقای جمالی و جمشیدی، شرایط عمومی کشور را برای رسیدگی و حل تمام مشکلات، نامساعد دانست و گفت: «صحبت‌های دوستان شنیده شد. این نشان می‌دهد ما یک سری نیازهای مردم عزیز ارد را داریم که باید برای حل و فصل آن تلاش کنیم. ما انبوهی از خواسته‌ها و مطالبات را داریم در حوزه‌ی راه و آب، بهداشت و درمان و بنیاد مسکن، ورزش ولی مهم این است که حداقل بعد از مدتی یکی دو مورد از آن حل شود یعنی مشخصا در دستور کار بگذاریم انبوهی از مشکلات را. اما توقع نداشته باشید همه آن‌ها حل شود. لذا ما داریم این نیازها را در ارد و روستاهای بخش مرور می‌کنیم. اما مشخصا بگوییم یکی دو مورد از آن در سال ۹۸ اولویت ما است که باید برویم به سمت حل و فصل آن.»

نماینده مجلس در ادامه گفت: «کارهای خوبی هم بحمدالله در ارد انجام شده است. از دوستان می‌خواهم یک نگاهی به کارهای انجام شده هم بیاندازند چون شرایط عمومی کشور را دوستان می‌دانند. هر کاری انجام می‌شود با زحمت مسئولین دولتی و مسولیئن شورا، شهرداری‌ها و کمی هم نماینده، این‌ها با زحمت انجام می‌شود چون منابع آن جوری که دوست داریم در اختیار مسئولین نیست. باید رفت و قطعه و قطعه منابع را جور کرد و کارها را به مرور به انجام رساند. اگر پولی بود کاری در یک سال تمام می‌شد اما ممکن است در شرایط فعلی کاری ۱۰ سال طول بکشد، چون بودجه‌ها قطره‌چکانی است و قطعه به قطعه و فاز به فاز تخصیص داده می‌شود؛ تازه آن بودجه هم که روی کاغذ می‌آید و می‌گویند برای ارد ۵۰۰ میلیون در عوض ۳۰۰ میلیونش ممکن است بیاید. این هم مشکل کار است. این را می‌گویم که مردم بدانند که اگر حرف‌های به حقشان گاهی عملی نمی‌شود یک مقداری به بنده و مسئولین بخش و فرمانداری‌ها برمی‌گردد یک مقدار هم به شرایطی که از دست ما هم خارج است. برای بهتر شدن شرایط عمومی کشور دعا کنید تا ما بتوانیم خدمات‌رسانی بهتری داشته باشیم.»

نماینده‌ی مردم در پایان به خواسته‌هایی که می‌بایست در سال ۹۸ در اولویت قرار بگیرند اشاره کرد و گفت: «ما سال گذشته به اتفاق فرماندار محترم گراش و فرماندار خنج و فرماندار لارستان و آقای کامیاب اداره کل ورزش و جوانان، جلسه گرفتیم و به تشخیص فرماندارها شهرهایی که برای احداث زمین چمن در اولویت بودند را تعیین کردیم که یکی از آن‌ها ارد بود که از آن موقع تا الان پیگیری می‌کنیم و دوستان مجدانه پیگیری کنند که ان شاالله بتوانیم امسال این را به نتیجه برسانیم. خود ما هم کنار شما حمایت می‌کنیم.»

او ادامه داد: «و موضوعی که مردم سال‌ها دارند می‌گویند بحث شبانه‌روزی شدن مرکز درمانی‌شان هست این را هم در اولویت سال ۹۸ بگذاریم. یعنی مسولین و فرماندار و شورا و … در ملاقات‌ها و جلساتی که با مسئولین دانشکده علوم پزشکی گراش داریم این مساله را به جد پیگیری کنید. در کل اولویت سال ۹۸ این ۲ مورد بود که ان شاالله سعی می‌کنیم تا آخر سال به نتیجه برسانیم. یکی بحث بهداشت و درمان و شبانه‌روزی کردن درمانگاه و یکی بحث ورزشگاه که زمین چمن آن باید حل و فصل شود.»

جعفرپور در جواب به درخواست‌های مسئولین ارد پیرامون موضوع مشکلات آب و نداشتن ماشین‌آتش‌نشانی، نیز گفت: «از رقم بودجه سال ۹۸ برای کل حوزه انتخابیه ۲ میلیارد برای بحث آب‌رسانی کل حوزه انتخابیه به ویژه بخش ارد و فداغ در ذهن داشتم. حتما بخشی از آن برای ارد و فداغ اختصاص داده شود. ان شاالله کار هم تکمیل شود. در بحث آتش‌نشانی نیز دوستان به من گفتند شهر آتش‌نشانی می‌خواهد و ممکن است حادثه‌ای اتفاق بیافتد. محل آن آماده است اما ماشین آتش‌نشانی آقای جمالی باید زحمت بکشند پیگیری کنند و ما باید حمایت کنیم و از طریق شهرداری‌ها موضوع را دنبال کنند.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. یادتونه اردی های عزیز به نماینده گراش رای ندادین.الانم باید متوجه شده باشید که نماینده که از لار باشه از بس به لار توجه میکنه به جای دیگه اصلا نگاه هم نمیکند .بعدش این حرف اوزی ها هم هست که لار فقط فقط به فکر شهر خودش هست .الانم ارد اگه چیزی داره باید دعاگو مسیولان گراشی باشه و خودم ارد اومدم جاده و اسفالتش اسفناک و خرابه و اصلا جای تاسف داره ولی در کل بگیریم منطقه ما اداره کل راه و ترابری اش زیر مجموعه لار هست و برای لار فقط کار میکند و لاغیر

  2. ای کاش نمایندگان هم یکسال باقی مانده به انتخابات از حضور در حوزه انتخابیه خود منع می شدند تا شاهد این اقدامات مسخره و عوام فریبانه نباشیم…!

  3. مسخره است مسئولین ما وقتی می خوان رای بیاورند سرشان را از لانه شان بیرون می آورند تو این چند سال […] رفته بودی جعفرپور! که الان داری میایی حالا به یادت اومد که باید سری هم به روستاها بزنی و مشکلاتشون رو حل کنی؟ حالا بیا امسال که آخر نمایندگی ات هست معجزه کن تا دوباره رای بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top