بستن

توافق شهرداری و بازرگانی بر سر پروانه کسب

شهرداری و اداره بازرگانی گراش پس از مدت‌ها بر سر اخذ هزینه صدور پروانه کسب به توافق رسیدند. از ابتدای فعالیت اداره بازرگانی و شروع صدور پروانه کسب، متقاضیانی که در مدت بین شروع به فعالیت این اداره اقدام به تهیه پروانه کسب کرده بودند با مشکلی روبرو شدند که با بالا گرفتن اختلافات باعث شد چندین جلسه بین شهرداری و مدیران بازرگانی برگزار شود. روال گذشته بر این قرار بود که شهرداری برای صدور و یا تمدید پروانه پس از اخذ عوارض مصوب شده، کار نهایی را با تایید شهرداری به لار ارسال می‌کرده و در آنجا تکمیل می‌شد. اما حالا که اداره بازرگانی شروع به فعالیت کرده است این سوال وجود داشت که متقاضیان چرا و  چقدر بابت دریافت پروانه کسب به شهرداری پول بدهند. از طرفی دریافت عوارض توسط شهرداری امری بدیهی بود. پس از چند جلسه طی آخرین نشست بین شهرداری و بازرگانی در محل فرمانداری با توجه به عدم تعیین طرح جامع شهر گراش، قرار شد مجمع امور صنفی در رابطه با تمدید و صدور پروانه کسب از شهرداری استعلام لازم را بگیرد.

مشکل اولیه بر سر سامان‌دهی ساختمان‌های بدون پایان‌کار بود که شهرداری به این طریق می‌توانست آن را به سرانجام برساند. اما اداره بازرگانی صدور یا تمدید پروانه را منوط به داشتن پایان‌کار نمی‌دانست. در این جلسه مقرر شده است اداره بازرگانی صرفا در زمینه صدور و یا تمدید پروانه کسب از بعد تجاری و یا مسکونی از شهرداری استعلام کند. در بخش دیگری هم پرداخت عوارض افتتاح کسب با هماهنگی شهرداری و شورا و مجمع امور صنفی شهرستان انجام خواهد شد. همچنین مقرر شد شهرداری نمی‌تواند جهت پاسخ استعلام پروانه کسب ملاک پاسخ را صرفا ارایه پایان کار قلمداد کند. در قسمتی دیگر نیز گفته شد از این پس صدور پروانه هرگونه آژانس تاکسی تلفنی و… به عهده اتحادیه و مجمع امور صنفی خواهد بود. در این جلسه شهردار، اعضای شورای شهر، اعضای مجمع امور صنفی، رئیس اداره بازرگانی و فرماندار حضور داشتند.

دکتر فتحی رئیس شورای اسلامی گراش روابط کنونی شهرداری با اداره بازرگانی را خوب توصیف کرد و گفت: تعامل ایجاد شده به نفع شهر و مردم است و دیگر متقاضیان برای دریافت پروانه دچار سردرگرمی نمی‌شوند. چندی قبل شهرداری در زمینه گرفتن پایان کار ساختمان‌های قدیمی که اکثر آنها تجاری هستند تخفیف‌های قابل توجهی را به صاحبان ملک پیشنهاد داده بود. اما اداره بازرگانی با این شیوه مخالف بود که حل این مشکل از مسیر صدور پروانه کسب بگذرد.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top