هفت‌برکه: «گراش من»، دفتر تلفن موبایلی گراش، با همت برنامه‌نویسان شرکت رادیان‌رایانه بعد از پنج سال بروزرسانی شد. این سوپر اپلیکیشن اندرویدی را می‌توانید از سایت برنامه به آدرس gerashapp.ir (اینجا) دریافت کنید. این برنامه کاملا رایگان است.

14030320 Gerashe Man App

به گزارش هفت‌برکه، مهندس منصور فتح‌پور، برنامه‌نویس و یکی از سازندگان این برنامه، در گفت‌وگو با هفت‌برکه می‌گوید: «سال ۱۳۹۱ اولین نسخه این برنامه را منتشر کردیم. اما آخرین آپدیت آن به فروردین ۱۳۹۸ برمی‌گردد. اکنون بعد از حدود پنج سال وقفه، برنامه را آپدیت کردیم و بخش‌هایی را هم به آن اضافه کرده‌ایم.»

فتح‌پور در مورد استقبال از این برنامه نیز می‌گوید: «در این دو روز اخیر، برنامه حدود ۳۰۰ بار دانلود شده است. ما حدود ۳۳۰۰ کاربر فعال نیز از قبل داشتیم.»

منصور فتح‌پور و احمد اسدی لاری، برنامه‌نویسان شرکت رادیان‌رایانه، سازندگان این برنامه هستند. در به‌روزرسانی جدید، راضیه سیاح در زمینه‌ی افزودن شماره‌ها و مکان‌های جدید به آنها کمک شایانی کرده است. فتح‌پور ۳۴ساله است و لیسانس عمران دارد. او می‌گوید: «من حدود ۱۹ سال است که برنامه‌نویسی می‌کنم، و به ۳۰ زبان برنامه‌نویسی مسلط هستم، اما اخیرا تمرکزم را روی اندروید و وب گذاشته‌ام.» محصولات دیگر شرکت رادیان‌رایانه را می‌توانید از سایت این شرکت (اینجا) ببینید.

فتح‌پور در مورد امکان انتشار نسخه‌ی iOS (برای آیفون) و همچنین نسخه‌ی وب نیز می‌گوید: «برای نسخه‌ی iOS  کار خاصی نکرده‌ایم چون مشکلات فنی و مشکل تایید از طرف اپل و دردسرهای دیگر دارد. اما قرار است محمدجعفر خواجه در آینده نسخه‌ی وب این برنامه را هم آماده کند که افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.»

به نوشته صفحه اینستاگرامی برنامه گراش من (اینجا) امکانات و تغییرات جدید برنامه شامل این بخش‌هاست: اضافه شدن بخش گراش‌گردی؛  تغییر سیستم آپدیت شماره‌ها و مکان‌ها به سیستم آنی (بدون آپدیت برنامه، شماره‌ها و مکان‌های جدید را در کمترین زمان داشته باشید)؛ سازگاری کامل با اندرویدهای جدید؛ حل مشکل نمایش نام تماس گیرنده؛ اضافه شدن بخش راهنما؛ وب‌سایت اختصاصی؛ و…

این صفحه در معرفی بخش گراش‌گردی هم نوشته است: «در بخش گراش‌گردی شما راحت میتونید به جستجوی مکانها با موقعیت مکانی دقیق بپردازید. این مکانها شامل هرچیزی میتونه باشه از کلات و خیابون درمانگاه و فلکه بیمارستان بگیر تا کافی‌شاپ ها و مراکز خرید و تجاری. آدرس مغازه شما نیست؟ خیلی راحت با چند کلیک برای همه اضافه کنید! اطلاعات مغازه رو با شماره موبایل اضافه کنید تا دیگران راحتتر شما رو پیدا کنن. از دیگر امکانات گراش‌گردی اشتراک مکان خود با دیگران حتی بصورت آفلاین! هستش.»