هفت‌برکه: در پنج روز عزای عمومی، نقاط مختلف شهر گراش شاهد برپایی مجالس عزاداری، یادبود و موکب بود. 

به گزارش هفت‌برکه بالگرد آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازگشت از یکی از بازدیدهای میدانی در ورزقان دچار سانحه شد و هر ۹ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

Khedmat 1

در شب حادثه بسیاری برای رییس جمهور و همراهان دعا کردند و از روزهای دوشنبه با قطعی شدن خبر شهادت برنامه‌های مختلفی در شهر گراش اجرا شد. اولین مراسم یادبود شهدای خدمت، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسجد ولیعصر گراش بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، در ادامه‌ی همان شب اختتامیه‌ی همایش هشتمین آفتاب ۱۰ در حسینیه‌ی ابوالفضل (ع) گراش هم با یاد شهدای خدمت برگزار شد.

مسجد امام زین العابدین(ع) واقع در خیابان دانشگاه، مجمع القرآن فاطیمیون در خیابان مرحوم حمید رایگان، حسینیه، مسجد صاحب الزمان (عج) در خیابان دروازه، حسینیه‌ی و مسجد حضرت زینب (س) ، حسینیه حضرت علی اکبر واحد خواهران گراش در خیابان مولانا برگزار شد از جمله امکان مذهبی بودند که مجالس یادبودی را برپا کردند. همچنین موکب‌هایی هم در بعضی از نقاط شهر به همت ادارات و مردم برپا شد.

مراسم اصلی بزرگداشت و ختم شهدای خدمت به میزبانی امام جمعه گراش و آیت‌الله سید جواد معصومی  در حسینیه‌ و مدرسه‌ علمیه چهارده معصوم (ع) گراش برگزار شد. این مراسم همزمان با تشییع در مشهد عصر پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد و پس از نماز مغرب و عشا به شیوه سنتی عزاداری گراشی‌ها با پذیرایی شام به پایان رسید.

قاری این مراسم عبدالرضا ابراهیمی قاری نام آشنای گراشی، سخنران آن حاج سید جواد معصومی و احسان حسین‌شیری مرثیه‌خوانی آن را به عهده داشت. مجید افشار عکاس خبری رسانه‌ی هفت‌برکه تصاویری از مراسم ختم شهدای خدمت در حسینیه‌ی چهارده معصوم (ع) ثبت کرده است.

‌‌