بستن

فرصتی برای تئاتری و سینمایی شدن در کارگاه‌های آموزشی تابستانی

محمدعلی شامحمدی و کیوان محسنی کارگاه‌های آموزش تئاتر و سینما در خانه فرهنگ گراش برگزار می‌کنند. شامحمدی کلاس‌ها بازیگری، نمایش و نمایش‌های عروسکی را آموزش خواهد داد، و محسنی فیلم‌سازی با استفاده از دوربین‌های DSLR را معرفی خواهد کرد. مهلت ثبت نام در کلاس‌ها برای آقایان و خانم‌ها تا پایان خردادماه در خانه فرهنگ گراش تمدید شد.

 محمدعلی شامحمدی در خصوص کارگاه‌هایش توضیح می‌دهد: «هدف ما آشنایی جوانان با هنر نمایش و انواع مختلف آن است. مخصوصا این که با توجه به برگزاری دو جشنواره نمایش و فیلم کوتاه در گراش، هنوز زمینه و بنیه‌ی علمی کافی برای این هنرها در گراش ایجاد نشده است. باید از این فرصت‌ها استفاده کرد تا هنر گراش شناخته‌شده‌تر از این بشود.»

 کیوان محسنی نیز درباره فیلم‌سازی با دوربین‌های DSLR توضیح می‌دهد: «به قول یکی از دوستان DSLR یعنی دموکراسی در فیلمسازی. این نوع دوربین‌ها کار ساختن فیلم را برای همه امکان‌پذیر می‌کنند. در واقع برای ما فیلم‌سازان مستقل که با بودجه بسیار کم فیلم می‌سازیم، دوربین ارزان قیمت با کارآیی بالا بهترین انتخاب است. امروز DSLR دریچه تازه‌ای برای فیلم‌سازان جوان برای حضور در سینمای حرفه‌ای به وجود آورده است. خیلی‌ها می‌پرسند که فیلم «حلقه دور کایه» را با چه دوربینی گرفتی؟ وقتی جواب می‌دهم با دوربین ۵۵۰D، به سختی باور می‌کنند؛ به ویژه فیلم‌سازان و داوران جشنواره کل که هر کدام‌شان از این نوع دوربین‌ها به همراه داشتند.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top