بستن

بروجردی به دنبال ۸۰ درصد آرا

هفت‌برکه: علاالدین بروجردی با برگزاری گردهمایی حامیانش، فعالیت رسمی تبلیغاتی‌اش را برای دومین نامزدی از جنوب فارس برای مجلس آغاز کرد. او در سخنان خود، رای ۶۰ هزار نفری را طلب کرد و یکی از حامیانش نیز از کسب ۸۰ درصد آرا گفت.

به گزارش هفت‌برکه، گردهمایی حامیان علاالدین بروجردی شامگاه سوم اسفندماه در حسینیه اعظم لار، پایگاه سنتی خاندان آیت‌اللهی، برگزار شد. در کنار سخنان مدعوینی از پنج شهرستان جنوب فارس، ۳ تن از نامزدها نیز در این برنامه به نفع بروجردی اعلام انصراف کردند. 

گزارش این جلسه را به نقل از پایگاه خبری آفتاب لارستان بخوانید که آن را با تیتر «یک صدایی منطقه‌ای به جای اجماع شهری» منتشر کرده است:

«علاالدین بروجردی» در جمع بزرگ و پرشور حامیانش که شب گذشته در حسینیه اعظم لار برگزار شد، گفت: آنچه در این خطه بسیار مهم و راهبردی در ایرانِ اسلامی اهمیت دارد، وحدت است. علیرغم وجود تعداد قابل توجهی از برادران و خواهران اهل سنت در این خطه، هیچ احساسِ تفاوتی در میان این جمعیت عظیم وجود ندارد. جالب است در بسیاری از مناطقی که حضور داشتم تعدادی از روحانیون اهل سنت می‌گفتند که ما بعد از “مرحوم آیت‌الله العظمی سیدعبدالعلی آیت‌اللهی” یتیم شدیم؛ من این اطمینان را به همه برادران و خواهران اهل سنت می‌دهم که با همه وجود سعی خواهم کرد که بخش کوچکی از جایِ خالیِ این مردِ بزرگ را پُر کنم.

تعداد قابل توجهی از علمای برجسته اهل سنت در این منطقه بودند و هستند که از چهره‌های برجسته وحدت‌آفرین بودند و ما هم به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم، از «مرحوم ابونجمی» تا «مرحوم شیخ محمد فقیهی» و «شیخ سید موسی قتالی» و تعداد قابل توجهی از گذشتگان و چهره‌های برجسته‌ای که امروز هم در این صراط مستقیم الهی و در جهت اجرای دستور خداوند متعال قدم می‌گذارند؛ اگر در زیر سایه وحدت با یکدیگر و در کنار هم زندگی کنیم تحولات عظیمی در آینده رقم خواهد خورد.

پیشنهاد داده‌ام که در ادامه راه، یک شورای راهبردی متشکل از نمایندگان هر پنج شهرستانِ لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم داشته باشیم، من وقت خواهم گذاشت، در کنار هم می‌نشینیم و اولویت‌ها را بررسی می‌کنیم.

در جای‌جای لارستان کهن و بزرگ و این حوزه انتخابیه عظیم، در زیرِ زمین، مخازن بزرگ نفت و گاز وجود دارد؛ باید این ظرفیتِ بزرگ برای بهبود وضعیت مردم استفاده شود.

در عرصه پزشکی به جای این که کار موازی کنیم، باید کار تکمیلی انجام دهیم، یک شهرستان مرکز تخصصی چشم‌پزشکی شود، یک جا مرکز تخصصی پیوند قلب و جاهای دیگر مرکز پیوند کلیه، دندان‌پزشکی و سوانح سوختگی شود و از همه ظرفیت‌های موجود یک دانشگاه جامع علوم پزشکی به وجود آوریم و آن را به نامِ نامیِ مردِ ماندگارِ تاریخِ اسلامی و کل ایران یعنی “بوعلی سینا” نام‌گذاری کنیم.

از نظر عدالت، برای من هیچ فرقی بین زادگاهم لار و گراش، اوز، بیرم، جویم، بنارویه و هر نقطه حوزه انتخابیه وجود ندارد؛ باید به کل منطقه نگاه برادرانه و پدرانه داشت؛ کسی که در درز و سایبان و مناطق محروم زندگی می‌کند همان‌قدر دوست‌داشتنی است که کسی که در لار و گراش زندگی می‌کند، هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

مجموعه مدیریتی استان باید اقصی نقاط این استان پهناور را ببیند، آن هم در عمل نه در حرف؛ بنابراین ما حتما نیازمند یک تحول عظیم اقتصادی هستیم، باید در این زمینه تحرک داشت.

چگونه می‌شود منطقه ویژه اقتصادی شیراز، جهرم، فسا و لامرد راه‌اندازی می‌شود، ولی منطقه ویژه اقتصادی لارستان سال‌هاست که یک بیابان لم‌یزرع است، به نظر من آن تحرک لازم وجود نداشته است. در دو ماه گذشته، پنج جلسه در این مورد با هیات امنا در لار و شیراز داشته‌ایم و گفته‌ایم که باید در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی لارستان باشیم.

در حوزه صنعت، ما معتقد به مدل لامرد نیستیم، چون در آنجا توجه نداشتند که مسئله هوا چقدر برای سلامتی مردم مهم است؛ بنابراین فقط به دنبال صنعتِ سبزِ بدون آلایندگی هستیم، صنعتی که باعث اشتغال ۷۰۰، ۸۰۰ نفر شود.

در عرصه اقتصادی باید شاهد لبخندِ رضایت بر چهره پدران و مادرانی باشیم که به حق نگران آینده فرزندان‌شان هستند. با تلاش و جدیت می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

فرودگاه لارستان ظرفیت بسیار بزرگی است، اگر فرودگاه نبود الآن یک منطقه متروکه در گوشه‌ای از ایران بودیم. باید یک خط هوایی راه بیندازیم تا آقای خودمان باشیم و مهمانداران را هم از جوانان آموزش‌دیده حوزه انتخابیه انتخاب کنیم. وقتی ظرفیت ایجاد شود، این کار می‌تواند عملیاتی شود.

دولت در حوزه راه زحمت کشیده، اما کار ناقص است و راه چهاربانده نیست، حجم بزرگی از انتقال کالاهای تولیدی از بندرعباس و وارداتی به داخل کشور از همین جاده (لار-بندرعباس و لار-جهرم) می‌آید؛ درست کردن راه‌ها کار دولت است، به همین دلیل برای مسیر لار-بندرعباس، لار-جهرم و سایر نقاط در حال صحبت هستیم.

اگر به شبکه ملی خط‌آهن متصل شویم، عملا به همه دنیا وصل شده‌ایم؛ با بودجه‌هایِ قطره‌چکانیِ دولت تا ۲۰ سال آینده هم راه‌آهن‌دار نمی‌شویم؛ من امروز رئیس انجمن دوستی ایران و چین هستم، گفته‌ام شرکت‌های قَدَر چینی را می‌آوریم و تهاتر نفت می‌کنند، آن‌ها نفت می‌خرند و به ما پول می‌دهند، پول به خط آهن تبدیل می‌شود و شما چهار پنج ساله می‌توانید آن (راه‌آهن) را راه‌اندازی کنید.

در بسیاری از روستاها که می‌رفتیم، چهره‌هایِ سخت‌کوشِ عشایری را می‌دیدیم و لذت می‌بردیم، روح انقلابی سید بزرگوارمان (سید عبدالحسین لاری) در بین عشایر چاه‌نهر موج می‌زند. «مرحوم صولت‌الدوله قشقایی» این مرد بزرگ تاریخ معاصر در مبارزه با انگلیسِ خبیث چهره جاودانه‌ای است که همه نیروهایِ مسلحِ شجاعِ و توانمند سید عبدالحسین لاری هم از ایل قشقایی بودند. ما باید از ظرفیت عظیم عشایر استفاده و به آن‌ها کمک کنیم.

معتقدم باید از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده کنیم، امروز بیش از ۶۰ درصد کرسی‌های دانشگاه‌ها را خانم‌ها در اختیار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد ظرفیتِ رشدِ بانوان بسیار بالاست.

ما نسلی هستیم که باید جاده صاف‌کن جوانان باشیم، به همین دلیل من با ارتقای سن بازنشستگی کاملا مخالفم، باید تلاش جدی‌تری برای جوانان صورت گیرد.

ما می‌توانیم نماینده‌ای را با ۳۰ هزار رای به مجلس بفرستیم، نگاه دولتی‌ها، مجلسی‌ها و همه کسانی که نظاره‌گرند این است که می‌گویند قد و قواره‌اش اندازه ۳۰ هزار رای است، اما اگر این ۳۰ هزار رای به ۶۰ هزار رای تبدیل شود، شخص قدرتمندی را به مجلس می‌فرستید که صدایش بلندتر است و بهتر می‌تواند از دولت طلبکاری کند.

بلوچی: در تلاشیم بروجردی را با رایِ بالایِ ۸۰ درصد روانه مجلس کنیم

در این مراسم غیر از قرائت بیانیه کناره‌گیری سه نامزد از لار، گراش و جویم یعنی آقایان «اسماعیلی»، «سپاده» و «آگاه» درحمایت از بروجردی، افرادی به نمایندگی از شهرها و گروه‌های مختلف نیز به سخنرانی پرداختند که بخش‌هایی از آن‌ها را به انتخاب آفتاب لارستان می‌خوانید. 

حجت‌الاسلام علی عمرانی عضو پیشین شورای اسلامی شهر لار: از مردم بابت اجماعی که تشکیل دادند تشکر می‌کنم. با حضور پای صندوق‌های رای، برای آبادی و پیشرفت منطقه، به دکتر بروجردی رای دهیم.

شیخ عبدالعزیز حنیفی، امام جمعه اهل سنت فیشور: در گذشته، بزرگوارانی همچون «سیدعلی‌اصغر لاری»، «مرحوم سیدعبدالعلی آیت‌اللهی»، «سید مجتبی موسوی لاری» و بزرگانی از اهل سنت با همفکری، همدلی و ایمانی که به وحدانیت خدا داشتند، مردم را در کنار هم جمع کردند و مسائل دنیایی، دینی و خروی‌شان را نگه داشتند.

حنیفی گفت: دکتر بروجردی برای ما بسیار آشنا، عزیز و محترم است و می‌دانیم در تهران قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند مشکلات‌مان را با زبان و سیاستش حل و کمبودها و نارسایی‌هایی که در منطقه به وجود آمده را با ایثار و فداکاری برطرف کند.

کرامت‌اله بلوچی از جویم: با اجماعِ صورت‌گرفته، پیروزی دکتر بروجردی قطعی است، اما همه تلاش ما این است که ایشان را با رایِ بالایِ ۸۰ درصد روانه مجلس کنیم. با احترام به سایر نامزدها، دکتر بروجردی تنها کسی است که قدرت هماوردی با سایر نمایندگان مجلس را دارد. ایشان دارای شخصیتی ایران‌شمول و شناخته‌شده در عرصه بین‌الملل است.

شریفی از خنج: نمی‌گویم پنج شهرستان، بلکه همیشه گفته‌ام «لارستان بزرگ». جای تاسف دارد که عده‌ای همه چیز را کم و کوچک می‌بینند و روی به جدایی و تجزیه می‌آورند. امروز، چهره‌ای باارزش‌تر، قدرتمندتر و دلسوزتر از دکتر بروجردی ندیده‌ام. امیدوارم شاهد پیروزی دکتر بروجردی در انتخابات باشیم.

صغری وثوقی، به نمایندگی از بانوان: انتخاب ما دکتر بروجردی است، کسی که می‌تواند لارستان را به اوج برساند.

همایون جهان‌پناه از فداغ: به نمایندگی از طرف همشهریانم در فداغ، خلیلی، دیده‌بان، لب‌اشکن، محمدزینا، کنگ‌وریشه و حسین‌آباد برای دکتر بروجردی آرزوی موفقیت داریم. دکتر بروجردی از نمایندگان باسابقه مجلس و از نمایندگان ممتاز کشوری است.

منصور جعفری از بنارویه: پنج شهرستانِ حوزه انتخابیه به نماینده‌ای قوی و توانمند نیاز دارد که بتواند مشکلات این مناطق را حل کند. مردم بنارویه رای خوبی به دکتر بروجردی خواهند داد.

1 نظر

  1. اگر با افزایش سن بازنشستگی مخالفند چرا مانع ورود جوانان شدند! بهتر است ایشان کناره گیری کند و راه برای جوانان مشتاق و فعال و متعهد باز گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top