بستن

حاج محمد پژمان: خیری که از کویت هنوز به فکر گراش است

هفت‌برکه: حاج محمد پژمان نیک‌اندیش گراشی ساکن کویت در ادامه فعالیت‌های خیریه خود در گراش مدرسه‌ای که سال‌ها پیش پدرزنش ساخته است رو از نو ساخت.

به گزارش هفت‌برکه کلنک نوسازی مدرسه اکبری در خیابان درمانگاه گراش سه سال پیش به زمین زده شد و ساخت این مدرسه در مرحله نهایی است.امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز گراش و مجمع خیرین مدرسه‌ساز گراش ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در دیداری با حاج محمد پژمان از خدمات او تقدیر کردند. 

حاج درویش اکبری مدرسه اکبری را دهه ۵۰ در خیابان درمانگاه گراش ساخت و این مدرسه سال‌ها مدرسه راهنمایی دخترانه و بعد از آن ابتدایی پسران بود با گذشت نزدیک ۵۰ سال و نیاز این مدرسه به نوسازی، ساختمان آن تخریب شد. دختر حاج درویش اکبری در کنار همسرش حاج محمد پژمان در طول سه سال این مدرسه را از نو ساختند و در کنار آن ساختمانی تجاری نیز برای مدرسه در دست ساخت دارند. 

حاج محمد پژمان به جز مدرسه سازی، در سال‌های گذشته ساختمان شورای حل اختلاف و دفتر امام جمعه گراش را نیز تکمیل کرده است و یکی از حامیان اصلی صندوق قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیا گراش به عنوان قدیمی‌ترین مرکز خیریه گراش است. 

به گفته حاج محمدحسن مهرابی نماینده این نیک‌اندیش در گراش: «حاج محمد پژمان به جز گراش در شهرهای دیگری نیز فعالیت‌های خیریه دارد. حاج عبدالله پژمان پدر ایشان در لطیفی برکه و حسینیه‌ای ساخته‌اند و در حال حاضر حاج محمد هم ساخت یک مدرسه علوم دینی را در لطیفی شروع کرده‌اند.»

حاج احمد درویشی در مورد پیشینه فعالیت‌های خیریه این خانواده می‌گوید: «حاج عبدالله پژمان از سرمایه‌گذاران و موسسین اولیه شرکت آبیاری گراش بود و در آن دوره ۵۰ هزار تومان سهام این شرکت را تامین کرد.»

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گراش در این دیدار اعضای مجمع خیرین مدرسه‌سازی گراش به همراه امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش گراش، لوح سپاسی را به حاج‌محمد پژمان تقدیم کردند. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top