بستن

جمعه شب پر حادثه : سه کشته و سه مصدوم در گردنه‌ی بالنگستان

هفت‌برکه: در شب پرکار آخر هفته، در طی ۶ ساعت آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ گراش به ۱۴ ماموریت تقریبا همزمان در نقاط مختلف شهرستان اعزام شدند. تلخ‌ترین حادثه مرگ سه سرنشین پراید در گردنه بالگستان بود.

به گزارش هفت‌برکه روزهای آخر هفته برخلاف شغل‌های دیگر روزهای پرکار نیروهای امدادی است. ناصر دلخوش رییس اورژانس پیش بیمارستانی گراش در گفتگو با هفت‌برکه اعلام کرد در عصر و شب جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ نیروهای اورژانس به ۱۴ ماموریت اعزام شدند.

سه کشته و سه مصدوم در گردنه بالگنستان

دلخوش گفت: متاسفانه دوباره شاهد حادثه تلخی در ورودی گردنه بالنگستان بودیم. حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه جمعه شب با اعلام برخورد یک خودرو پراید با یک پژو پارس نیروهای اورژانس و هلال‌احمر به محل اعزام شدند و با توجه به شدت و اهمیت حادثه خودم نیز برای فرماندهی میدانی و هماهنگی بین نیروهای امدادی حاضر، به محل حادثه رفتم.

رییس اورژانس ۱۱۵ گفت: خودرو پراید چهار سرنشین خانم داشت که متاسفانه سه تن از آنان در محل حادثه جان سپردند و یک سرنشین دیگر نیز با جراحات شدید به بیمارستان گراش منتقل شده است. هویت کشته‌شدگان و مصدوم این حادثه تلخ هنوز شناسایی نشده است. پدر و دختری که سرنشین پژو پارس بودند نیز دچار شکستگی‌ها متعدد شده‌اند اما وضعیت عمومی آنان پایدار است و در بیمارستان تحت درمان هستند.

رییس اورژانس ۱۱۵ گراش گفت: دیگر حادثه رانندگی در جاده گراش-لار رخ داد. برخورد دو خودرو پژوپارس با یکدیگر یک حادثه دیده داشت که در محل به صورت سرپایی مداوا شد.

چهار تصادف موتورسیکلت در ۶ ساعت

ناصر دلخوش گفت: همزمان با این حوادث در طی شش ساعت شاهد چهار تصادف خودرو با موتوسیکلت در نقاط مختلف شهر گراش بودیم. این حوادث در بلوار سرداران، بلوار معلم، نزدیکی شهرداری و خیابان تمیز رخ داد. در این حوادث پس از اعزام آمبولانس، راکبین موتورسیکلت که دچار صدمه شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

دلخوش گفت: تعداد حوادث رانندگی در روزهای پایانی هفته زیاد است و در این مورد رانندگان باید با احتیاط بیشتر در مسیرهای شهری بین شهری تردد کنند و همچنین خانواده‌ها نیز نظارت بیشتری بر استفاده فرزندان خود از خودرو و موتورسیکلت داشته باشند.

از خودزنی تا زایمان

دلخوش گفت: البته این تمامی ماموریت‌ها ما در این چند ساعت نبوده است. آمبولانس‌های اورژانس برای موارد خودزنی با چاقو تبعه افغانی در پارک مسلمانی، حادثه ورزشی در استادیوم، زایمان در یکی از باغ‌های از اطراف گراش، گزارش تنگی نفس در روستای حسین‌آباد، تشنج فردی در کمپ ترک اعتیاد و یک مورد ضعف و بی‌حالی در منزل نیز اعزام شده‌اند.

رییس اورژانس بیش بیمارستانی گراش گفت: در ساعت‌های پیک حوادث به ویژه در زمان‌های تعطیلات و آخر هفته تنها پایگاه اورژانس شهری گراش و نیروهای ما پاسخگوی حجم تماس‌ها و حوادث نیست و وجود ماموریت‌های همزمان گاهی باعث تاخیر در حضور در محل حادثه و نارضایتی شهروندان می‌شود. برآورد ما این است که شهر گراش به دو پایگاه شهری دیگر نیاز دارد تا بتوانیم در تمامی ساعت‌ها پوشش مناسبی را برای همه بیماران و حوادث داشته باشیم.

دلخوش گفت: در زمان پیک حوادث ما از همکاران خود در هلال‌احمر بیشتر کمک می‌گیریم و یا از موتورلانس برای برخی از اعزام‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم در تمامی محل‌هایی که به نیروی امدادی نیاز است حضور داشته باشیم. در این مواقع کمبود آمبولانس و پایگاه امدادی بیش از هر زمانی خود را نشان می‌دهد.

رییس اورژانس ۱۱۵ گراش گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته از نظر نیرو، امکانات و بودجه اقدامات خوبی انجام شده است اما هنوز در بخش‌هایی مانند نیروی دیسیپچ یا تعداد آمبولانس‌های امدادی و پشتیبان ضعف‌هایی داریم که با کمک ریاست دانشکده و اورژانس کشور به دنبال رفع این کمبودها هستیم.

به گزارش هفت‌برکه رخ دادن این حادثه در ورودی گردنه بالنگستان یک بار دیگر ضرورت احداث سریع‌تر تونل شهدای خلیج فارس و حذف نقطه حادثه‌خیز را یادآوری کرد.

خبر تکمیلی: هویت حادثه‌دیدگاه در نزدیکی گردنه بالنگستان 

دو هفت بعد از حادثه یکی از نزدیکان خانواده حادثه دیده در نزدیکی گردنه بالنگستان در اینستاگرام هفت‌برکه نوشت: از همه دوستان تقاضا دارم به جای قضاوت در مورد همه چیز، اول برای مادرم که در کما است دعا کنند و اینکه هویت کشته‌شدگان: مرحوم نصرت ابراهیمی، مرحوم زیور ابراهیمی به همراه دخترشان سیده سکینه موسوی‌نیا از بخش بیرم.

خاله‌هایم برای فاتحه پسر دایی‌ام آمده بودند اصفهان که مادرم گفت می‌برم‌شان با توجه به سابقه رانندگی مادرم و اینکه خودش هم بیرمی است و در این مسیر تردد می‌کرده ممانعتی نداشتیم. ولی خب پیشنهاداتی رو دادیم که توسط ایشان رد شد و از اصفهان حرکت کردند که متاسفانه این اتفاق افتاد. الان از همه خواستارم به جای قضاوت فقط برای مادرم راننده پراید لیلا ابراهیمی دعا کنند تا ان‌شالله هر چه زودتر از کما بیرون بیاد.

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. جاده لامرد به خنج از مسیر حسین آباد خلیلی خیلی خوبه و واجبه. ولی تونل بالنگستان از ائن واجب تر هست. معلون نیست چرا مسئولین شهرستان گراش و لار به جدیت پیگیر این ماجرا نیستند. تمام این اتفاقاتبر عهده مسئولین این مربوطه این شهرستان هست حالا چه فوتی باشه چه مجروح. و اگه همه چی درست بود باید پاسخگو میبودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top