بستن

مصباح یزدی، در مراسم چهلم موسوی لاری

در مسجد اعظم قم؛

 مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله موسوی لاری با حضور مراجع و علما برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری نماینده ولی فقیه در شهرستان لارستان، شب گذشته با حضور علما و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری، نماینده ولی فقیه در شهرستان لارستان، جمعه شب با حضور علما، روحانیان، اساتید حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم حضرات آیات شبیری زنجانی و نوری همدانی از مراجع تقلید و آیات امینی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی، مصباح یزدی، گرامی  و حجج اسلام والمسلمین محقق داماد و ری شهری، همچنین اعضای دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، استاندار شیراز، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند.
این مراسم از سوی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران،جامعه المصطفی العالمیه و بیت آن عالم فقید برگزار شد.
آیت الله محی الدین حائری یزدی، نماینده خبرگان رهبری در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و سال ها تلاش علمی و تبلیغی آیت الله موسوی لاری در داخل و خارج کشور را ارج نهاد.
وی با اشاره به جایگاه علم و عالم و ابعاد شخصیتی و خدمات مرحوم آیت الله موسوی لاری به جهان اسلام و مکتب تشیع، گفت: مهم ترین ویژگی آن مرحوم داشتن اخلاص در انجام کارها بود که بواسطه آن تلاش های فراوانی را در جهت گسترش معارف اسلامی و مکتب ناب اهل بیت(ع) از خود نشان داد.
این استاد برجسته حوزه آن عالم ربانی را نمونه بارزی از ایمان و تقوی نسبت به اسلام و مکتب تشیع برشمرد و تصریح کرد: آنچه که آیت الله موسوی لاری به چنین مقام والایی رساند، اخلاص وی بود.
آیت الله سید مجتبی موسوی لاری از اندیشمندان بزرگ شیعه روز شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۱ در ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر ایشان با حضور گسترده مردم در شهر لار تشییع و به خاک سپرده شد.
بررسی مشکلات اخلاقی و روانی، اسلام و سیمای تمدن غرب، رسالت اخلاق در تکامل انسان، خداشناسی، مبانی اعتقادات در اسلام، نگرشی کوتاه بر عملکرد ۲۲ ساله، نیاز آدمیان به پیامبر و امام و حقایق پنهان در آیات قرآن از جمله آثار منتشر شده از سوی این اندیشمند به شمار می رود.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top