بستن

رفتن سه اتوبوس از گراش به قم کاملا دروغ است

هفت‌برکه – گریشنا: خانواده معصومی شایعه‌ی سفر سه اتوبوس به قم و ابتلای برخی از اعضای این خانواده به ویروس کرونا را شدیدا تکذیب کردند.

مبارزه با کرونا در دو جبهه ادامه دارد. از یک طرف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و از طرف دیگر جلوگیری از انتشار ویروس شایعه. از ابتدای خبر حضور کرونا در ایران، شایعه سفر چند اتوبوس از گراش به قم برای تسلیت درگذشت همسر حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی شنیده می‌شد. پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ با انتشار فایل صوتی یکی از گراشی‌های ساکن دبی، این شایعه اوج گرفت. 

کسی از گراش برای تسلیت به قم نرفته است

آیت‌الله سید جواد معصومی معروف به آقا جواد، در جوابی در قالب یک پیام صوتی گفت: «پیامی صوتی در مورد خواهر من منتشر شده است که سرتاسر کذب و دروغ است. خواهر من اهل برق روز است و متوفی مادر ایشان است نه مادر شوهر و پدر شوهرشان.»

سید جواد معصومی با اشاره به شایعه سفر سه اتوبوس از گراش به قم گفت: «حتی یک نفر از گراش برای تسلیت به قم سفر نکرده است چه برسد به سه اتوبوس. دروغ دیگر این که حتی یک آخوند از گراش به قم برای تسلیت سفر نکرده است.»

فرزند امام جمعه پیشین گراش در مورد وضعیت خواهر خود گفت: «این که گفته شده ایشان در بیمارستان تحت درمان است دروغ است. خواهر من بیست روز پیش که مادرش فوت کرد، و قبل از بحث کرونا، قم بوده است و بعد از ده روز بر می‌گردد گراش و برای اطمینان خودش و دیگران، به درمانگاه مراجعه می‌کند و بعد از معاینه سرپایی می‌گویند سالم هستی و هیچ ویروس کرونایی نداری و در حال حاضر در صحت و سلامت در منزل است و حتی مردم برای تسلیت به خانه‌شان می‌روند.»

آیت‌الله سید جواد معصومی با ابراز ناراحتی از دروغ منتشر شده گفت: «تمام این‌ها باید آخرت جواب بدهند. طبق روایات و اخبار تمام بدی‌ها و شرارت‌ها جمع شده و کلید آن دروغ است. پیامی ارسالی هم تماما دروغ و کذب محض است.»

آقا جواد معصومی با اعلام سلامتی همه اعضای خانواده معصومی گفت: «ما همه در صحت و سلامتی هستیم و اتفاقا از ما آزمایش هم گرفته‌اند و هیچ‌کدام حامل و ناقل ویروس کرونا نیستیم و حتی سرماخوردگی کوچکی هم نگرفتیم.»

موارد مشکوک بررسی می‌شود

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش در پاسخ به گریشنا گفت: «موارد احتیاطی توسط مجموعه علوم پزشکی گراش کاملا رعایت می‌شود. در این مورد هم اطلاع پیدا کردیم دو نفر از قم به گراش برگشته‌اند. این افراد به بیمارستان مراجعه کردند و  معاینه کامل توسط پزشک متخصص انجام شد و بحمدالله مشکلی نداشتند. با این حال، توصیه‌های لازم توسط متخصص به آنها شده بود که اگر در روزهای آینده علائمی داشتند سریعا مراجعه کنند. در چنین مواردی اگر متخصص بیماری‌های عفونی بر اساس معاینات و شرح حال بیمار لازم بداند، سریعا بیمار بستری می‌شود تا کاملا تحت نظر باشد.»

خوشبخت گفت: «طبق دستورالعمل، افرادی که نیاز باشد معاینه می‌شوند و ممکن است تحت نظر پزشک قرار بگیرند ولی خوشبختانه تا امروز جمعه، هیچ مورد تایید شده کرونا وجود نداشته است. اگر موردی از کرونا وجود داشته باشد اطلاع‌رسانی می‌شود و حتی در آمار ملی نیز اعلام خواهد شد.»

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش از مردم برای جلوگیری از انتشار شایعات کمک خواست و گفت: «در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف، یکی از اولویت‌های ما حفظ آرامش مردم است. همشهریان عزیز به شایعات توجه نکنند و به ویژه از بازنشر شایعات و اخبار غیر معتبر خودداری کنند.»

8 نظر

  1. پس اگه اونجا امن برگردیم فعلا گراش بعد دوباره برگردیم سر خونه زندگیمون هرچند اینجا هم از خونه بیرون نمیریم

  2. سلام علیکم .
    عرض ادب و احترام محضر مبارک مردم ولایتمدار و با بصیرت شهرستان گراش .
    بنده حقیر در قم در مراسم تشییع جنازه همسر حاج اقای معصومی حضور داشتم .
    حتی یک نفر گراشی من در مراسم ندیدم .حتی از گراشیهایی که قم تشریف دارند هم در مراسم نبودند .حقیر بر فرمایش استادم حضرت ایت الله معصومی صحه میگذارم .و به خاندان بزرگ معصومی تسلیت عرض میکنم .ما را در غم خودتان شریک بدانید .

  3. از گراش هیچکسی نیامده بود قم .حتی طلاب و روحانیون گراشی که قم هم تشریف دارند هم تو مراسم نبودند .

  4. با سلام
    من اون فایل صوتی را دقیقا گوش دادم
    بیشتر دلهره و نگرانی شخصی بود که فکر کنم در کنار خانواده اش نبود و شدیدا پیگیر و سلامتی خانواده اش بود.
    این شایعات زمانی کاسته می شود که مسولین ما دست از دروغ بردارند
    و با مردم خودصادق باشند.
    اینکه از قم شروع شده برکسی پوشیده نیست ، کاری هم به استکبار و اسراییل و از این دست ترفند ها نیست.
    و اتفاقا در این فایل راهکار اصلی که هیچ کس نیاد خونه من و خانواده خود را از دید باز دید باز می داشت اصل موضوع بود که بیشتر افراد در فضای مجازی این موضوع را نادیده گرفتند و به دیده تمسخر گرفتند

    باید رعایت نکات بهداشتی رعایت کرد و کاری به دین و خدا و پیغمبر ندارد.
    من جواد خدادادی و آقای جواد معصومی همه و همه اگر رعایت نکنیم کرونا میگیریم

    تا رفع تمام نگرانی ها هر کجا هستید شاد و سالم باشید

  5. چه دروغ هایی سر هم می کنند!!!!!

    اصلا قم از مدت ها قبل، تجمعات برای ختم و عروسی و …ممنوع بوده
    برا همین گراشیها از قم شرکت نکردند چه برسه به اینکه از گراش برن قم

    واقعا قصد و هدفشان از این شایعات چیه؟ باید از طریق پلیس فتا شکایت کنند و به سزای اعمالشان برسانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top