بستن

مجید همچنان زندگی می‌بخشد

هفت‌برکه: مجید راستی، کارشناس جوان و خوش‌روی اتاق عمل بیمارستان گراش، پس از یک هفته جدال با مرگ، با اهدای اعضای بدنش به زندگی دوباره رسید. او روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در اتاق عمل بیمارستان دچار ایست قلبی و سپس مرگ مغزی شده بود. دیروز ۲۰ اسفندماه، خانواده‌اش رضایت دادند که اعضای بدنش اهدا شود. مراسم تشییع پیکر او فردا دوشنبه ساعت ۱۵:۳۰ از جلوی اورژانس بیمارستان به سمت گلزار شهدای گراش برگزار خواهد شد.

اهدای عضو، زندگی دوباره

خبر ایست قلبی مجید راستی در صبح روز دوشنبه ۱۵ اسفند، نه تنها همکاران و پرسنل بیمارستان را، بلکه بسیاری از مردم گراش را دل‌نگران کرد، چون این جوان ۳۳ساله را به برخوردِ خوش و رواج‌دهنده‌ی کار مریضان می‌شناختند. فاصله‌ی زمانی بین ایست قلبی او و آگاهی پرسنل از وضعیت او باعث شده بود او به مرگ مغزی نیز دچار شود. مجید به مدت دو روز در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان گراش تحت نظر پزشکان بود و سپس به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شد. اما درمان‌ها شفابخش نبود و در نهایت بحث اهدای اعضای بدن او به میان آمد. در این فاصله‌ی یک‌هفته‌ای، شبکه‌های اجتماعی از عکس‌های او پر شد و چند بار خبرهای اشتباه در مورد مرگ او انتشار یافت، که خود نشاندهنده‌ی علاقه و پیگیری وضعیت او از سوی همشهریان و آشنایانش بود.

خانواده‌ی مجید بالاخره دیروز به اهدای تمام اعضای بدن او رضایت دادند. یکی از نزدیکان خانواده می‌گوید: «بالاخره بعد از چند روز و پس از صحبت با پزشکان مختلف، خانواده نیز به این نتیجه رسید که امیدی به بازگشت عزیزشان نیست. سخت‌ترین کار راضی کردن مادر و پدر مجید برای اهدای عضو بود. ولی همین مساله هم کورسویی از امید در دل خانواده بود، این که مجید عاشق کمک کردن به مردم بود و تمام وقتش را در اتاق عمل برای زندگی بخشیدن صرف می‌کرد، حتی بعد از مرگش، همچنان زندگی می‌بخشد.»

خانواده‌ی مجید محدودیتی در اهدای اعضای بدن او قرار نداده‌اند. این فرد نزدیک به خانواده می‌گوید: «خانواده حتی در مورد اعضایی مثل پوست و قرنیه که خیلی از افراد راضی به اهدایش نیستند، رضایت داده‌اند.»

زندگی، تحصیل و فعالیت‌ها

مجید سومین پسرِ محمدرضا و نوه‌ی مرحوم حاج محمدحسین راستی است. برادر او، مجتبی، به مدت چند سال مدیر بیمارستان گراش بود. مجید مجرد بود و با والدینش زندگی می‌کرد.

مجید از معدود فارغ‌التحصیلان گراشیِ دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش نیز بود. او کارشناسی اتاق عمل را از این دانشکده دریافت کرد و از همان زمان، به یکی از مهره‌های کلیدی اتاق عمل بیمارستان تبدیل شد. درباره‌ی رابطه نزدیک او با دکتر احمد عبدالهی روایت‌ها زیاد است به طوری که او را دست راستِ دکتر محسوب می‌کردند.

در کنار فعالیت حرفه‌ای، مجید راستی نامش را در میان هنرمندان گراش نیز ثبت کرده است. او که نسبتی خانوادگی با کیوان محسنی، کارگردان گراشی، دارد در چند فیلم کوتاه و سریال از او نقش‌آفرینی کرده است، از جمله فیلم کوتاه «درهای دوزخ» و «ساعت شش» که جوایزی همچون جایزه بزرگ جشنواره اروند و چندین جایزه از دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش را گرفت و در جشنواره‌های بزرگ بین‌المللی از جمله جاگران هند و سینمای پنهان امریکا هم پذیرفته شد. آخرین همکاری این دو در سریال «کاشوخین» است که مجید راستی در آن نقش یک فیلمبردار مرموز را دارد که از شخصیت اول در یک مراسم ختم فیلم‌برداری می‌کند و سپس درگیر یک تعقیب‌وگریز دیوانه‌وار و پرتنش می‌شود. این سریال نیز از چند ماه پیش از طریق شبکه‌های توبی و آمازون به پخش جهانی رسیده است.

تشییع و خاکسپاری

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، پیکر مجید راستی فردا دوشنبه ساعت ۱۵:۳۰ از جلوی اورژانس بیمارستان گراش به سمت گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. جوانی حسرتا با من جوانی کرد
    وداع جاودانی حسرتا با من جوانی کرد
    جناب اقای محمد رضا راستی
    می دانم هیچ کلمه ای از بار عظیم اندوهی که به دوش می کشی کم نمی کند ؛
    فقط می توانم بگویم من در غم خودت شریک بدان ، خدا به شما و خانواده ات صبر دهد و روح جوانت قرین رحمت حق تعالی
    میرزا اکبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top