بستن

بازدید کشاورزان گراش از مزرعه پاپایا و آپونتیا در مُهر

هفت برکه: دو نفر از کشاورزان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش از مزرعه تولید پاپایا (خربزه درختی) و کاکتوس میوه‌ای آپونتیا شهرستان مهر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش: اصغر اسدی، مدیر تولیدی سبزیجات طاها که در حال حاضر دبیر کانون مهندسین صنعت و معدن شهرستان گراش است و عباس آتش‌وار یکی از داوطلبین احداث گلخانه در گراش به همراه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی برای کسب تجربه‌ی بیشتر از گلخانه پاپایا و کاکتوس میوه‌ای آپونتیا مهر بازدید کردند.
حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت:«این بازدید یک روزه به منظور آشنایی کشاورزان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش با الگوهای جدید کشت برگزار شد.»
وی گفت:«هدف این بازدید آشنایی کشاورزان و کارشناسان شهرستان با کشت محصولات با نیاز آبی کم و مناسب با اقلیم گرم و خشک تعیین شده بود و به همین منظور در این بازدید یک روزه کشاورزان از نزدیک در جریان روند ایجاد گلخانه و مزرعه کاکتوس و تولید و بازیابی محصولات تولیدی نیز قرار گرفتند.»

مرادی افزود:«طبق برنامه ۵ ساله این مدیریت در نظر دارد در راستای توسعه و کمک به تغییر در الگوی کشت، استفاده از ارقام گیاهی متحمل به خشکی و شوری را در دستور کار قرار دهد و احداث این گونه مزارع در کنار ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی با هدف ایجاد امنیت غذایی و بهبود درآمد کشاورزان بسیار موثر خواهد بود.»

اصغر اسدی، نیز با موثر دانستن این برنامه‌ها گفت:«سرمایه‌گذاری در ایران نیازمند داشتن سرمایه، تجربه، آینده‌نگری و پشتکار و به روز بودن اطلاعات و کسب تجارب جدید است. من خودم در تمام نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی که در سراسر کشور از جمله مشهد، بوشهر، تهران و تبریز و … برگزار می‌شود شرکت می‌کنم و چند مورد نیز تجربه حضور در نمایشگاه و گلخانه‌‌هایی در کشورهای آلمان، بلژیک و ترکیه داشتم. برای رسیدن به موفقیت نیاز است که هیچ گاه توقف نکنی و همیشه با پشتکار تجربیات خود را به روز کنی.»

او در مورد کسب و کار خود در طول این مدت نیز گفت:«ما در زمینه تولیدی سبزیجات که از سال ۸۹ آغاز کردیم کارمان را پیشرفت دادیم و حالا تولیدات ما به استان‌های هرمزگان، یزد و فارس و بوشهر نیز ارسال می‌شود. البته در زمینه طرح توسعه فرآوری خرما نیز فعالیت داریم. مثلا کاری که این اوایل کردیم تولید قهوه از هسته‌ی خرما است که خواص دارویی خوبی دارد و به زودی بازار فروش آن را پیشرفت خواهیم داد.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top