هفت برکه: در جلسه‌ی شورای اداری در هفته‌ی دولت با حضور معاون امور اقتصادی استانداری، مشکلات سرمایه‌داران در شهرک صنعتی و بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و روی تامین آب شهرک صنعتی و حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید شد. در این جلسه کارمندان نمونه‌ی ادارات نیز معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش هفت برکه: هفتم شهریور ۱۴۰۲، خادمی، معاون امور اقتصادی استانداری در جلسه‌ی شورای اداری با طاهرزاده، فرماندار گراش؛ حلیمی؛ شهردار شهر، دهیاران و روسای ادارات، خیرین و معتمدین شهر همراه بود و درد و دل‌های صنعتگران و سرمایه‌داران گراش را شنید. این جلسه در دانشکده‌ی علوم پزشکی برگزار شد.

shora edari 1402 18

بوروکراسی مشکل اصلی سرمایه‌گذاری در فارس

خادمی در شروع صحبت‌های خود گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد در سطح استان ارائه داد و از فرماندار گراش درخواست کرد تا با حضور در نشست‌های آقای استاندار گره مشکلاتی که امکان باز شدن آن در سطح شهرستان نیست را باز کند. او رو به سوی طاهرزاده گفت:«از فرماندار گراش تقاضا دارم از فرصت نشست‌هایی که آقای استاندار به فراخور مناسبت‌های مختلف در استان دارند، استفاده کنند. استاندار روزهای جمعه نشست دارند و به صورت مستقیم با مردم صحبت می‌کنند و مسائل و مشکلات را خصوصا مسایل و مشکلات حوزه اقتصادی را دنبال می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم آقای فرماندار از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند. مشکلاتی است که از دست من معاون برنمی‌آید و در حوزه شهرستان حل نمی‌شود فرماندار به اتفاق مردم و کسانی که مشکلی دارند می‌توانند از این فرصت بهره ببرند. مشاورینی که استاندار در حوزه علمی، حوزه بودجه و مالی و سرمایه‌گذاری منصوب کردند جز ابتکاراتی است که در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است و فرصتی است که از این امتیاز استفاده کنیم.»

او با اشاره به این که مهم‌ترین معضلی که در حال حاضر سد راه سرمایه‌داران شده است؛ بروکراسی و اطاله‌ی وقت در این مسیر است، ادامه داد:«طی آسیب‌شناسی که در زمینه امورات سرمایه‌گذاری داشتیم و در مطالعاتی که در بحث مدل‌های توسعه سازمانی داشتیم، اگر اقتصاد را به یک سازمان تشبیه کنیم در توسعه مدیریت منابع انسانی، توسعه ضوابط و توسعه زیرساخت‌ها دچار مسائل و مشکلاتی بودیم با توجه به این که در استان فارس متاسفانه بیشترین چیزی که سرمایه‌گذار را اذیت و آزار می‌د‌هد بحث بوروکراسی و اطاله فرآیند مرتبط به حوزه‌های سرمایه‌گذاری است. ما با تمام ظرفیت‌هایی که سازمان اقتصاد دارایی، صمت و جهاد استان در حوزه سرمایه‌گذاری دارد، به مدل قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر رسیدیم. این قرارگاه به ریاست آقای استاندار مدیریت و روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود. من باز پیشنهاد می‌کنم اگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان دچار مشکلاتی است و در محدوده شهرستان قابلیت حل شدن ندارد ما آمادگی این را داریم با حضور فرماندار و شخص سرمایه‌گذار در یک نشست سه چهار نفره، روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۸:۳۰در خدمت باشیم. تنها استانی هستیم که در حوزه اقتصادی استاندار نشست‌های چهره به چهره دارد.»

او با معرفی طرح «هزار فروشگاه» گفت:«طرحی در سطح استان داریم به نام طرح «هزار فروشگاه» از محل تعاملات و تفاهم نامه بنگاه‌های اقتصادی، فروشگاه‌ها و برندهای معروف و تعاونی، بین کارکنان دولت و بنیاد تعاون، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان تحت عنوان «هزار فروشگاه» محصولات تولیدی استان را به صورت مستقیم به هم استانی‌های خود عرضه کنند. از مزایای این طرح این است که؛ استقبال مردم از طرح با توجه به این که ۱۰ تا ۳۰ درصد نسبت به نمونه مشابه ارزانتر عرضه می‌شود باعث تولید بیشتر در چرخه بنیادها و واحدهای تولیدی خواهد شد. به اشتغالزایی و ایجاد یک رقابت سالم بین خود واحدهای تولیدی استان و محصولاتی که از استان‌های دیگر می‌آید کمک خواهد کرد و به سفره اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های کم برخوردار رنگ خواهد داد. ظرف چند هفته آینده لیست این فروشگاه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.»

استانداری فارس در عمان، دبی، ابوظبی و قطر دفتر سرمایه‌گذاری می‌زند

معاون امور اقتصادی استانداری، با خبر افتتاح دفتر توسعه سرمایه‌گذاری و تبادلات تجاری کشور در عمان گفت:«اولین دفتر توسعه سرمایه‌گذاری و تبادلات تجاری کشور تحت عنوان دفتر استان فارس در عمان افتتاح شد. ظرف یکی دو هفته آینده ما به کلیه شرکت‌های تولیدی استان در سبدهای متفاوت از شوینده، اقلام غذایی، صنایع دستی و کلیه تولیداتی که در استان داریم فراخوان می‌زنیم تا این محصولات به صورت رایگان به نمایشگاه دائمی ما در عمان منتقل شود و برنامه داریم که بتوانیم دسترسی ایجاد کنیم برای صنایع‌مان و ارزآوری داشته باشیم و ارزش افزوده ایجاد شود برای سرمایه گذار. این ابتکاری است که در دولت سیزدهم و تحت لوای آقای استاندار و قرارگاه جهادی اتفاق افتاده است. دفترمان در ابوظبی، دبی و قطر هم به نوعی در حال راه‌اندازی است تا بتوانیم با کمک فرمانداران و شناختی که از محصولات و تولیدات داریم کمک کنند واحدهای تولیدی‌مان را به بازار‌های بین‌المللی آشنا کنیم و این شرایط را بر همه اهالی استان ایجاد کنیم.»

او با بیان این که در زمینه‌ی ارائه تسهیلات به سرمایه‌داران مشکل داریم، گفت:«در رابطه با تسهیلات به خاطر شرایط انقباضی که دولت در بحث بودجه و مالی طی این دو سال گذشته داشته است و فشار تحریم و هزینه‌هایی که مملکت دارد به مشکل خوردیم. هزینه جاری سال ۱۴۰۱ که بهمن ماه سال گذشته باید واریز می‌شد، تا این تاریخ، به حساب بنگاه‌های اقتصادی هیچ استانی واریز نشده است. این که دوستان مراجعه می‌کنند به واحد صنعت و معدن و کشاورزی و فرمانداران محترم جواب «نه »می‌شنوند درست است و متاسفانه دولت در این حوزه با مشکلاتی مواجه شده است.اما وزیر اقتصاد این نوید را دادند که با آزادسازی پولها تسهیلات حمایتی و تبصره‌ای را به نوعی به بدنه تولیدات کشور وارد کنیم.»

خادمی تسهیلات اشتغالزایی قرض‌الحسنه و ارزان قیمت  را از جمله راهکارها و امتیازها برای حمایت از اشتغالزایی عنوان کرد و گفت:«ما در حال حاضر قریب ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان قیمت تحت عنوان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار واحدهای کمیته امداد، بهزیستی و بیناد برکت قرار دادیم.اولین سالی است که می‌خواهیم مدیریت کنیم این تسهیلات تبدیل شود به شغل واقعی و عامل توانمندسازی خانواده کم‌برخوردار. یعنی این تسهیلات علاوه بر این که در اختیاز جامعه هدف مددجویی سازمان قرار می‌گیرد دهک ۱ تا ۷ را هم پوشش می‌دهد و دست شما باز است. برای هر شهرستان ۵۰۰ واحد شغلی در نظر گرفتی. تقریبا رقمی نزدیک به ۷۵ میلیارد تومان و بخش عمده این تسهیلات را شما می‌توانید به واحدهای راکدی که به ۱۵۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان نیازمند است از این محل تامین کنید.»

او در پایان این نوید را به اهالی شهرک صنعتی خنج و گراش داد:«قرار شد هفته آینده جلسه‌ای با ریاست آقای استاندار و حضور مسئولین شهرستان در مرکز استان داشته باشیم تا برق شهرک صنعتی خنج و آب شهرک صنعتی گراش را بتوانیم در این جلسه تعیین تکلیف کنیم. مشکلاتی که در بحث صنعت است تجمیع کنید و مکاتبه داشته باشید تا مسایل و مشکلات را حل کنیم.»

فرماندار : حق ندارید در اتاق خود را روی مردم ببندید

طاهرزاده، فرماندار شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک هفته‌ی دولت گفت:«به مناسبت هفته دولت چند نکته خدمت عزیزان عرض کنم. یک تذکری که دبیرخانه فرمانداری دارد و خواهش داریم از عزیزان که مشکل را رفع کنند این است که بخشی از ادارت شبکه سیماد را ندارند ما خواهش داریم کمیته امداد، شهرک صنعتی، تعاون روستایی، ورزش و جوانان، توانبخشی، نیروی انتظامی، فنی حرفه‌ای، تامین اجتماعی، ثبت اسناد، حوزه علمیه برادران، انتقال خون و نظام مهندسی کشاورزی سامانه را نصب کنید که ارتباطات و نامه‌نگاری ما بهتر شود.»

او رو به سوی روسای ادارات گفت:« مردم انتظارشان از ما چیست و چه از ما می‌خواهند؟ این که فقط در اداره را باز کنیم؟ فکر نکنم. از لحاظ قانونی و از لحاظ شرعی ما امانتداریم که برای مردم  وقت بگذاریم و مردم احساس کنند با حضور شما در ادارات مشکلاتشان حل خواهد شد. در این مقطع حساس از انقلاب و دولت سیزدهم بهترین موقعیتی است که اداره به امورات مردم رسیدگی کند. عده‌ای دنبال ایجاد نارضایتی هستند اما ما دنبال رضایت و ایجاد اعتماد و امید بین مردم هستیم و با هر گونه نارضایتی و عوامل تولید کننده نگرانی و نارضایتی بین مردم برخورد می‌کنیم.جهت گیری دولت جهت‌گیری بسیار صحیح و خوب و مطلوب است و با وجود فشار داخلی و خارجی در حال پیشرفت هستیم. اگر به دنبال این هستید که شانیت پیدا کنید، شان ما در خدمتگزاری به مردم است. مهم مدت حضور ما نیست مهم اثر حضور ما است. مثل شهید رجایی که با ۳۲ روز نامش درخشید. سلیقه‌ها و جناح‌ها را کنار بگذارید و به داد مردم برسید در قالب ولایت.»

او ادامه داد:«انتظار مردم خدمت بی‌منت است. روسای ادارت از شما خواهش دارم در اتاق‌ها را نبندید و باز بگذارید تا مردم بیایند و حرفشان را بزنند لذا حق ندارید به هر دلیلی در را ببندید و به هر دلیلی مردم را امروز و فردا کنید این برای ما خط قرمز است. پیگیر کار مردم باشید با برنامه‌ریزی. برنامه‌ریزی که متعاقب آن پیگیری باشد قطعا رضایت مردم و نتیجه مثبت دارد با همدلی و وحدت ایجاد امید کنید و امید آفرین باشید. انقلاب هم از ما وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه می‌خواهد. نگذارید حاشیه‎‌ها شما را از از خدمت به مردم منع کند.ما  در بین مردم هستیم و دنبال حاشیه نیستیم و منفعت مردم را بر منفعت خودمان ترجیح می‌دهیم.»

درخواست فرماندار برای انتقال آب از خلیج فارس

فرماندار این بار رو به سوی معاون استاندار گفت:«چند نکته خدمت دکتر عرض کنم، گراش به دارالمنفقین جنوب معروف است خیرین این شهر نه تنها سرآمد شهرستان و استان بلکه در سطح کشور افتخار اسلام و تشیع هستند. مرحوم شیخ احمد انصاری که همین دانشکده و بیمارستان حاصل همت او است و مابقی خیرین در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنند تا شهر پیشرفت کند به ویژه در حوزه پزشکی و این از شاخصه‌های مردم گراش است.»

تامین آب صنعتی از خلیج فارس، تامین آب شهرک صنعتی، ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و کمک به احداث تصفیه‌خانه آب فاضلاب گراش چهار درخواستی بود که در این جلسه طاهرزاده از خادمی داشت:«با توجه به حضور شما چند خواهش از حضرتعالی داریم که دستور پیگیری دهید. ما هم دنبال کردیم و می‌کنیم. درخواست اول ما تامین آب صنعتی از خلیج فارس است در واقع با توجه به مشکلات آب در حوزه جنوب کشور به ویژه در شهرستان گراش ما از خط انتقال آب خلیج فارس آب را به صورت صنعتی تقاضا داریم. نکته دوم در شهرک صنعتی گراش اکثر صنعتگران ما مشکل آب دارند هر چند ما ۵۰ درصد حل مشکل آب را پیش رفتیم و در مصوبات سفر استاندار هم هست. در شهرک صنعتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر مشغول به کار هستند و خیرین و متمولین که به نیت خیر در این حوزه میلیاردها سرمایه‌ گذاشتند از افتخارات شهرک‌های صنعتی جنوب است. شهرستان گراش مردم و خیرین خودشان آمدند وسط و دارند خدمت می‌کنند و سرمایه‌گذاری کردند. حل آب شهرک از شما مورد تمنا است و  خواهش داریم مشکلات بین شهرک صنعتی و اداره آبفا مخصوصا در بخش هزینه‌ها حل و فصل شود.»

طرح تصفیه‌خانه فاضلاب گراش گیرِ منابع آب استان است

او در ادامه گفت:«مطلب سوم در بحث شهرک صنعتی بحث تسهیلات است. هر چند سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی آورده‌هایی دارند اما برای ادامه کار به تسهیلات نیاز دارند. چون بازار تلاطم دارد و مواد اولیه بالا و پایین می‌شود. اگر تسهیلاتی به این عزیزان داده شود در کنار هزینه‌ای که خودشان به عنوان آورده در گردش دارند. کار ما بهتر راه می‌افتد و دلگرمی آن‌ها خواهد بود. موضوع چهارم کمک بدهید به تصفیه‌خانه آب فاضلاب گراش، گراش در یک قسمت‌هایی از شهر به دلیل بافت سنگی زمین و زمین‌شناسی امکان حفر چاه در اکثر نقاط به ویژه در بافت قدیم وجود ندارد. لذا آب‌هایی در سطح خیابان روان است و این در یک جا جمع می‌شود.»

فرماندار با تقاضای رفع موانع سر راه خیر احداث تصفیه‌خانه در گراش گفت:« یکی از خیرین بزگوار را به عنوان سرمایه‌گذار به صورت اشتراکی اآوردیم پای کار. ولی در اداره منابع آب استان مشکلاتی دارد که کمیسیون باید روند صدور پروانه را برای ایشان تسهیل کند. امروز خدمت این عزیز بودیم و گله‌مند است و می‌گوید اگر شرایط به این شکل است من کار انجام نمی‌دهم در حالی که حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه و آورده خودش است و این آب هم برای بخش صنعتی و هم برای بخش کشاورزی و حتی شهرستان‌های همجوار در بخش صنعت و کشاورزی می‌تواند جوابگو باشد. خیر گله‌مند است. خیرین ما با توجه به آورده خودشان توقع دارند که کارشان تسریع شود. این را استدعا دارم. امیدواریم با حضور شما با دستورات اکید مشکلات ما در حوزه سرمایه‌گذاری حل شود.»

محسن‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش نیز با عنوان این نکته که در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی فعالیت‌های خوبی در شهرستان صورت گرفته است، گفت:«ما در بخش درمان،به عنوان قطب درمان منطقه شناخته شده هستیم و در حوزه‌های مختلف درمانی خدمات تخصصی و فوق تخصصی با کمترین فشار مالی به مردم ارائه می‌دهیم. افرادی از خارج از منطقه تشریف می‌آورند و ما میزبان آن‌ها هستیم حتی از کل کشور، به دلیل خدمات درمانی ارزان، مراجعه‌کننده داریم و تنها ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان ما مردم شهر گراش هستند.»

هزینه شیمی درمانی، جراحی سرطان و قلب در گراش از کل کشور ارزان‌تر است

او ادامه داد:«در زمینه درمان سرطان، شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی سرطان، جراحی قلب، درمان ناباروری، خدمات خوبی داریم و بار مراجعه مریضان را از مرکز استان کم می‌کنیم. بیمارانی که به جهت رادیوتراپی به اینجا مراجعه می‌کنند باید دوره‌ای طولانی بین ۲۰ تا ۳۰ روز اینجا حضور داشته باشند، برای اسکان این‌ افراد فکر شده و خیر محترم همراه سرا ساخته است. بیمارانی که در بخش خصوصی در  مرکز استان بایستی مبلغ گزاف درمان چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کنند اینجا فقط برای ویزیت اولیه مبلغ هشت هزار تومان می‌دهند و درمان ۳۰ روزه به صورت رایگان انجام می‌‎‌‌شود. در بحث شیمی درمانی، جراحی سرطان و جراحی قلب با کمترین هزینه در خدمت مردم هستیم و به جرات می‌توانم بگویم در کل کشور همچین هزینه‌ای نیست.»

محسن‌زاده در گزارش عملکرد خود تصریح کرد:«بشارت می‌دهم دستگاه سی تی آنژیو یا سی تی ۲۵۶ اسلایس که توسط خیر خریداری شده تا چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود. همچنین ما برای خرید دستگاه سنگ‎‌شکن با خیر تفاهم‌نامه بسته‌ایم که ۷۰ درصد خیر محترم قبول زحمت کردند و ۳۰ درصد از بودجه دولتی پرداخت خواهد شد و در سال جدید دستگاه نصب و راه‌اندازی می‌شود.در بخش بهداشت نیز خدمات بهداشتی و درمانی در تمام نقاط شهری و روستایی در خانه‌های بهداشت، پایگاه سلامت، مراکز جامع سلامت در حال انجام است و نیروی ما فعال هستند و خدمات‌رسانی می‌کنند. در بحث قانون جوانی جمعیت یکی از قوی‌ترین و پویاترین قرارگاه جوانی جمعیت در دانشکده تشکیل شده و انجام فعالیت می‌کند. در بخش آموزش؛ با آمدن رشته پزشکی از سال گذشته تحول جدیدی ایجاد شده است و قوت گرفته است. ما در رشته‌های پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاه، فوریت پزشکی در دانشکده علوم پزشکی گراش دانشجو داریم و مشغول تحصیل هستند. همچنین یک رشته در سطح کارشناسی ارشد داریم رشته، بیوتکنولوژی پزشکی که از افتخارات ما است.»

او با اشاره به احداث خوابگاه متاهلی گفت:«در بخش دانشجویی فرهنگی، احداث خوابگاه متاهلی یکی از دغدغه‌ها بود که با حضور خیر گرانقدر پروژه خوابگاه متاهلی هم ۱۶ واحد یک خوابه در دو ساختمان جداگانه کلنگ‌زنی شده و کار شروع شده است و در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید. این قرارداد  هم ۷۰ درصد از محل خیر و ۳۰ درصد از محل اعتبارات دولتی تامین بودجه شده و مشکلی ندارد.»

محسن‌زاده با تاکید بر پروژه‌هایی که با اعتبارات دولتی در حال ساخت است، گفت:«در بخش توسعه عمران در مجموعه علوم پزشکی در کنار خیرین گرانقدر که همیشه قدردان این عزیزان هستیم نبایستی کمک‌های دولتی و اعتبارات دولتی که به حوزه بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرده را نادیده بگیریم. ما ۹ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت داریم که شش پروژه در فداغ است. دو واحد مسکونی پزشک، یک آزمایشگاه، دو پایگاه سلامت و یک مرکز جامع سلامت در فداغ از اعتبارات صد در صد دولتی آغاز شده است  و سه پروژه در گراش از اعتبارات دولتی در حال انجام است؛ یک پایگاه سلامت، یک آزمایشگاه مرکزی و ساختمان ستاد معاونت شبکه بهداشت که در مجموع پردیس شروع شده است و سرجمع این ۹ پروژه بالای ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به آن اختصاص پیدا کرده است.»

او با بیان این که یکی از دغدغه‌های دولت و جامعه بحث مسکن است گفت:«ما در حوزه علوم پزشکی دو تعاونی مسکن داریم از بین اعضای تعاونی مسکن حدود ۳۰۰ نفر از دو تعاونی، فرم ج سبز دارند و واجد شرایط واگذاری زمین هستند.در حال رایزنی با اداره کل مسکن هستیم که ما زمین در اختیار بگذاریم و ساخت واحدهای مسکونی برای اعضای تعاونی مسکن که از اعضای علوم پزشکی هستند در پردیس دانشکده شروع به کار کند و دغدغه خانه‌دار شدن پرسنل را مرتفع کنیم.»

آب شیرین مشکل اصلی شهرک صنعتی گراش

اصغر اسدی، سرمایه‌گذار و مسئول بسیج کانون مهندسین صنعت و معدن، دیگر سخنرانی بود که در این جلسه پشت تریبون حاضر شد و گفت:« طی بررسی و بازدیدهای میدانی از شهرک صنعتی شهرستان گراش و مصاحبه با صنعتگران زحمتکش این شهرک بخشی از مشکلات عمومی شهرک صنعتی گراش را به شرح ذیل به حضورتان اعلام می‌کنم. لزوم اختصاص آب شرب از خط لوله سد سلمان، با توجه به این که شهرک‌های صنعتی اوز و لارستان از آب شرب سالم و شیرین بهره‌مند هستند لازم است این موضوع برای این شهرک صنعتی نیز محقق شود. طی بازدیدهای استانی توسط استاندار، آقای دکتر ایمانیه از این شهرک، قول تامین آب شیرین از خط لوله سد سلمان فارسی را دادند. حفظ حریم شهرک و افزایش نیروی خدماتی و نگهبان الزامی است. متاسفانه شهرک صنعتی یک نیروی انسانی دارد که همه مشاغل شامل نگهبانی، فضای سبز و خدمات را انجام می‌دهد. همچنین لازم است حریم شهرک با فنس‌کشی محصور شود تا ضمن حفظ امنیت موجب جلوگیری از ورود سگ‌های ولگرد به سطح شهرک صنعتی که در آن شرکت‌های مواد غذایی حضور دارند و رعایت مسائل بهداشتی بسیار اهمیت دارد شود. همچنین در زمینه خدمات نظافت و دفع زباله و نبود سیستم فاضلاب در شهرک صنعتی نیز نیاز به پیگیری است.»

او در ادامه گفت:«متاسفانه سندهایی که برای زمین‌های شهرک صنعتی صادر می‌شود به نام شهرستان اوز است در صورتی که در محدوده شهرستان گراش است و نام آن شهرک صنعتی گراش است. افزایش نامتعارف قیمت زمین‌های شهرک صنعتی گراش متاسفانه زمین‌های شهرک صنعتی گراش در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان فارس بیشترین افزایش قیمت را در سال ۱۴۰۱ داشته است که این موضوع موجب عدم ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این مکان شده است.»

Karmandan

تقدیر از کارمندان نمونه شهرستان گراش

در پایان این جلسه کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند و به آن‌ها لوح تقدیر اهدا شد.

سجاد ربانی‌فرد و عمران قطبی از شرکت نفت، ملیحه نصر از دادگستری، جمشید زارع و بهروز هاشم‌پور از آبفا، عارفه رزمگیر از کتابخانه ارد، فاطمه‌نسا حسین‌زاده از کتابخانه عمومی گراش، زینب کوزلی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، زهرا خوشابی‌زاده از بهزیستی، عبدالرضا راجی، اسماعیل ستوده و طالب فربود از جهاد کشاورزی، مهدی زارع از اتاق اصناف، شقایق محمد‌پور از انتقال خون، مجتبی شفاعت از ناحیه مقاومت بسیج سپاه، سید امیر حسن جهانبانی از تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزاد اقتداری از تعاون روستایی، مصطفی عظیمی از ثبت اسناد و املاک، اکبر شکاری از هلال احمر، جواد امینا از اوقاف و امور خیریه، حسین باروزه از شهرداری ارد، خلیل ایثارگر از امور مالیاتی، ابوالفضل قاسمی و حمید متین از گاز، غلامرضا حیدری از منابع طبیعی، محسن تبرزه و مجتبی سعیدی‌نژد از اداره برق، مسعود موحدی از ثبت احوال، فوزیه کاظمی گراشی از بنیاد شهید، عنایت اله مهاجر از مخابرات، اسد محبی از فنی و حرفه‌ای، وحید سلمانی از دامپزشکی، یعقوب وفایی‌فرد و علی عسکر امیری‌نیاز از آموزش و پرورش، حلیمه محسن‌زاده از حوزه علمیه خواهران، هومان اسدی، امیر علی غلامی و عبدالرسول فیوضات از شهرداری گراش، محمد رضا فتحی و غلامرضا خوشبخت از دانشکده علوم پزشکی، احمد ارجمندزاده از معاونت بهداشت و درمان، علی جعفرپورچهار راهی و زین‌العابدین بنی اسدی از بیمارستان امیرالمومنین علی(ع)، محمد مهرابی از بنیاد مسکن، احمد فرجی از کمیته امداد و طاهره فروزش از فرمانداری از جمله افرادی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.