بستن

مسمومیت‌های سریالی مدارس به لارستان هم رسید

هفت‌برکه: بر اساس اخبار غیر رسمی، امروز ۱۵ اسفندماه چند مدرسه در شهرستان لارستان گرفتار مسمومیت‌های سریالی مدارس شدند.

رخدادهای مبهمی که از حدود سه ماه قبل در مدارس ایران آغاز شده بود و از شنبه ۱۳ اسفند گستردگی آن در سطح ملی افزایش یافته بود در شهرستان لارستان هم گزارش شده است. هنوز منابع رسمی خبری در این مورد منتشر نکرده‌اند اما در شبکه‌های اجتماعی خبرهای متناقضی در این مورد منتشر شده است. 

به گزارش هفت‌برکه، از دبیرستان متوسطه اول عدالت در شهر قدیم لار به عنوان کانون حادثه نام برده می‌شود. اما از چند مدرسه دیگر مانند پیام زینب، هنرستان حضرت سکینه و دبستان مکتب‌الزهرا(س) نیز تعدادی از دانش‌آموزان به اورژانس منتقل شدند. در مجموع حدود ۳۰ نفر از دانش‌آموزان به اورژانس منتقل شده‌اند.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه ویدوی کوتاهی از رییس دانشکده منتشر کرد. دکتر محسن سلمان‌پور گفت: «در پی اعلام رخداد در یکی از مدارس لار، با توجه به آمادگی کادر اورژانس و درمان به سرعت اقدامات درمانی انجام شد و عمده دانش‌آموزان به صورت سرپایی ترخیص شدند و تعداد بسیار کمی از دانش‌آموزان در اورژانس بیمارستان لارستان بستری هستند.»

با توجه به فضای خبری موجود، شایعاتی در مورد مدارس گراش نیز منتشر شده بود که بررسی هفت‌برکه نشان می‌دهد موردی در مدارس گراش وجود نداشته است. البته امروز جلسه‌ای با حضور مدیران و نیروهای خدماتی مدارس در مدیریت آموزش و پرورش گراش تشکیل شده است تا در صورت وقوع حادثه آمادگی لازم در مدارس وجود داشته باشد. 

تکمیلی:

عبدالحمید اخوان رییس مدیریت آموزش و پرورش لارستان عصر روز دوشنبه در ویدویی گفت: ««امروز حدود ساعت ۹:۴۵ صبح گزارش‌هایی از برخی مدارس رسید که دانش‌آموزان احساس صعف و ناتوانی دارند. این عزیزان تحویل نیروهای اورژانس تحویل شدند که معاینه‌های اولیه انجام شد و در ساعت کوتاهی همه این عزیزان از بیمارستان مرخص شدند و تعدادی که هنوز در بیمارستان هستند هم در حال خوبی به سر می‌برند و در ساعت آینده مرخص خواهند شد.»

 در صورت انتشار خبر رسمی، این خبر تکمیل و تصحیح می‌شود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top