بستن

حسین‌زاده در مورد قیمت بنزین چه گفت؟

هفت‌برکه: بنزین ۳۷ هزار تومانی به نقل از حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس تیتر دیروز سایت‌های خبری بود. اما این تیتر از کجا آمده است؟

حسین حسین‌زاده نماینده پنج شهرستان جنوبی فارس ۲۰ آذرماه گفتگویی با سایت خبر ایلنا داشت. حسین‌زاده در این مصاحبه که برای تعیین قیمت بنزین در بودجه بود گفته است: «در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی نداریم و جامعه هم گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد. در کل ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نداشته باشیم.»

در بخشی از این مصاحبه که بازتاب زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت او می‌گوید : «اگر بخواهیم طرح خاصی ارائه کنیم و بنزین را گران کنیم و روی یک دلار فوب خلیج‌فارس ببریم باید چند میلیون خودروی فرسوده را هم از رده خارج کنیم و خودروی هیبریدی را وارد بازار کنیم.» و تاکید می‌کند : ««فعلا به هیچ‌وجه بستر برای این کار فراهم نیست.» 

همین بخش از صحبت‌ها با تیترهای مختلف در رسانه‌های منتشر شد. صفحه اینستاگرامی و تلگرامی خبر فوری تیتر: «اگر جامعه گنجایش داشت بنزین را به ۳۷ هزار تومان می‌رساندیم!» انتخاب کرد که بازتاب زیادی نیز در حوزه انتخابیه حسین‌زاده و کاربران اینترنتی جنوب فارس داشت. خبر در ایران اینترنشنال نیز بازتاب داشت.

سایت انتخاب نیز این بخش از صحبت‌های حسین‌زاده را برجسته کرده است: «عضو کمیسیون انرژی مجلس: اگر بخواهیم بنزین را گران کنیم و روی یک دلار ببریم، باید چند میلیون خودروی فرسوده را هم از رده خارج کنیم؛ فعلا بستر این کار فراهم نیست / جامعه گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد.» این بخش از خبر انتخاب نیز در سایت‌های دیگر بازنشر شد.

حسین‌زاده به عنوان رییس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس در دو سال گذشته بارها در مورد قیمت بنزین مصاحبه کرده است و نکته مشترک این مصاحبه‌‌ها تکذیب یا مخالفت با افزایش قیمت بنزین بوده است.

در ادامه متن کامل مصاحبه حسین‌زاده با ایلنا را بخوانید:

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برنامه تغییر نحوه توزیع و نرخ بنزین اظهار داشت: در طرح توزیع بنزین به افراد که در جزایر کیش و قشم اجرا شد و همچنین تغییر سهمیه بنزین در برخی مناطق مرزی به نتایجی رسیدند که همه اینها روی میز دولت و وزارت نفت قرار دارد اما تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر سهمیه و یا افزایش قیمت گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه امسال قیمت بنزین ثابت خواهد بود، افزود: نکته‌ای که وجود دارد بحث تولید و مصرف بنزین است، اکنون ۹۵ تا ۱۰۵ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم اما باتوجه به افزایش سالانه ۴ تا ۶ درصدی و همچنین افزایش سفرها به دنبال پایان کرونا و افزایش سفرها به بنزین بیشتری نیاز است، بنابراین به نظر می‌رسد یکی از راه‌حل‌ها در مورد رشد تقاضای بنزین؛ بهینه‌سازی مصرف سوخت و یکی از روش‌ها هم توسعه مخازن سی‌ان‌جی است. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر بخواهیم طرح خاصی ارائه کنیم و بنزین را گران کنیم و روی یک دلار فوب خلیج‌فارس ببریم باید چند میلیون خودروی فرسوده را هم از رده خارج کنیم و خودروی هیبریدی را وارد بازار کنیم و از محل مابه‌التفاوت قیمت ۳ هزار تومان فعلی تا ۳۰ هزار تومان فوب اجرا شود که فعلا به هیچ‌وجه بستر برای این کار فراهم نیست. 

وی تاکید کرد: در حوزه بنزین هیچ افزایش قیمتی نداریم و جامعه هم گنجایش پذیرش قیمت بالاتر از این را ندارد. در کل ریل‌گذاری و سیاست مجلس این است که افزایش قیمت و کاهش سهمیه نداشته باشیم مگر اینکه شیوه توزیع باتوجه به طرح پایلوتی که در جزایر انجام شد و نحوه توزیع گازئوئیل که به طور آزمایشی انجامی‌شود، دولت تصمیم‌گیری کند.

مصطفی نخعی نیز در همین رابطه به ایلنا گفت: فعلا هیچ بحثی در زمینه تغییر در شیوه توزیع و نرخ بنزین مطرح نیست.

وی تاکید کرد: تا زمانی که طرحی نیامده و برنامه تغییر نکرده همین شیوه جاری ادامه خواهد داشت. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: فعلا قرار نیست قیمت‌ سوخت تغییری داشته باشد و بنزین با همین نرخ کنونی توزیع خواهد شد.

 

1 نظر

  1. آ آ آ آی گراشیهای همشهری حالا خودمونیم ها این مهندس، یا دکتر ( القابهای دکتر و مهندس و فوق و …کارشناس که اِ رِزِها وَ تیلَکِن) حسین حسین زاده نماینده محترم پنچ شهرستان( پیش باد) فرمایشاتی کرده و منّتی روی سر خلایق گذاشته و خیال کرده که خودش و بقیه دویست اندی پدیدهای ولایی مجلس کاره ای هستند. البته خبر گزاری ایلنا هم ماموریتی داشته که افکار امت اسلامی ساکن ایران را مشّوّشتر و کود مرغی کند که حواسشان از وضعیت فعلیشان به سمتی دیگر مثلاً بنزین ببرند. این همشهری هم مثل جناب لغزیان که زیاد می نویسد زیاد بلبل زبانی کرده و حرفهای گفته که خلاصه اش گریشنا در بالا آورده. جناب لغزیان که ایشان را نمی شناسد و دستش به او نمی رسد ولی هر همشهری که با ایشان تماسی دارد از قول من ندا برساند که آِرِزِیا تو ناشا! اَگَه تو اَشَ اِس، صدتا دَنگ نا بَتَر هم تو دَر اَدا آُو . صبر کنید کمی او ضاع برایشان آروم تر شود حتما فکر برای ته مانده جیب این ملت ندار خواهند کرد. و با مردم همان کاری خواهند کرد که در این چهل سال کرده اند. خبرش کنید که درهم از ده هزار تومان سرریز کرد و اژدها زرد که همان چین رفیق خودتان باشد حدود دو ماه پیش با قطر قرار داد بالای ۲۳ میلیارد دلاری برای سرمایه گداری در گاز قطر در میدان مشترک پارس جنوبی بست و رفته گاز ما را ببرد( همین قرارداد بیشتر با ایران بسته بود خودش هم آنرا لغو کرد ) و مهندس همشهری ما که می گویند مهندس گاز است و سخن گوی کمسیون انرژی مجلس دارد کم کم مردم را آماده می کند و می گوید امروز قیمت را بالا نمی بریم ولی …یا باید این کار کنیم یا آن کار (خوتان سخنش خوب بخوانید) عوض اینکه حق ملت را از این میدان مشترک از حلقوم قطر و چین بکشند بیرون دارند ما را آماده می کنند که بزودی دست به جیبمان ببرند تا بیشتر شکر گذار این حکومت الهی شویم . از بس روضه خونها ار سیاست و مکر معاویه و عمر عاص در ارتباط با کنترل افکار جامعه و شاییه و انکار سخن های مختلف برای جای اندازی یک موضوع برای ما گفته اند که خودشان استادتر از این دو شده اند. و بزودی فکر ی عمرعاصی برای بنزین خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top