هفت‌برکه: مهندس حسین‌ حسین‌زاده در نخستین سمت پس از دوران نمایندگی مجلس، مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به عنوان یکی شرکت‌های تابعه‌های وزارت نفت شد.

به گزارش هفت‌برکه، حسین حسین‌زاده پس از چهار سال حضور در بهارستان، دوباره به وزارت نفت بازگشت و ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ با حکم حمید بورد، مدیر عامل شرکت نفت، به عنوان عضو اصلی و مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت منصوب شد.

محل کار جدید مهندس حسین‌زاده در میدان ونک تهران، ساختمان هفت‌طبقه‌ی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور با حدود ۲۰۰ پرسنل است.

Hosein Hoseinzadeh

مهندس حسین‌زاده در گفتگو با هفت‌برکه در مورد وظایف این شرکت گفت: «شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از جمله شرکت‌های تابعه وزارت نفت است که گستره‌ی فعالیت وسیعی از موضوعات را در حیطه‌های مختلف در صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و مسکن پوشش می‌دهد و وظیفه‌ی مدیریت تقاضا و اجرای سیاست‌های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف سوخت در این بخش‌ها را بر عهده دارد. همچین پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کمک به توسعه‌ی انواع فناوری‌های نوین تبدیل انرژی، کاهش هزینه‌های ناشی از تقاضای انرژی، به کارگیری ظرفیت‌های انرژی تجدیدپذیر و آموزش و آگاه‌سازی عمومی در بخش بهینه‌سازی از جمله دیگر وظایف این شرکت است که امیدواریم بتوانیم به کمک همکارانم این موارد را به شکل جدی‌تری پیگیری و دنبال کنیم.»

حسین‌زاده گفت: «امروزه هر یک دلار سرمایه‌گذاری در حوزه بهینه‌سازی معادل هفت تا ده دلار سرمایه‌گذاری در حوزه تولید است. اصلاح ساختار حکمرانی انرژی کشور که با هدف افزایش تولید، ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی و گریز از ناترازی انرژی است، در صورتی محقق می‌شود که اولویت همه‌ی دستگاه‌های تصمیم‌ساز و اجرایی قرار گیرد.»

حسین حسین‌زاده متولد ۱۳۵۸ در گراش و دارای مدرک دکترای نفت است. او از زمانی که با آزمون استخدامی وارد شرکت نفت شد در پست‌های مختلف عملیاتی و مدیریتی صنعت نفت در فارس، ایلام، کرمانشاه، سرخس و خوزستان دارای سابقه کار است. مهمترین سمت حسین‌‌زاده، رییس عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز مناطق مرکزی بود.

پس از انتخاب به نمایندگی مردم جنوب فارس در مجلس یازدهم، حسین‌زاده اسفند ۱۳۹۸ به عنوان تنها کارشناس نفتی عضو مجلس، ریاست کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی را بر عهده داشت. عضویت در هیات رییسه کمیسیون انرژی و  عضو ارشد کمیته سرمایه‌گذاری نفت و گاز از سمت‌های حسین‌زاده همزمان با نمایندگی مجلس بود.

حسین‌زاده در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نکرد و با تشکیل دولت جدید به وزارت نفت برگشت. مدیر عاملی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت در ۴۵ سالگی نخستین سمت حسین‌زاده پس از نمایندگی محسوب می‌شود. کاهش ناترازی سوخت و انرژی، مهمترین ماموریت حسین‌زاده در بیست و سومین سال خدمتش در وزارت نفت است.

علاالدین بروجردی، نماینده فعلی مردم پنج شهرستان جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی، در پیامی انتصاب حسین‌‌زاده را تبریک گفت: «بدون شک تجربه و تخصص جنابعالی در این عرصه، گام بلندی در جهت پیشبرد اهداف ملی و بهینه‌سازی مصرف انرژی خواهد بود.»

 

Hosein Hoseinzadeh Naft

 

تکمیل خبر مراسم تودیع و معارفه اول مهرماه ۱۴۰۳ در شرکت ملی نفت برگزار شد.

Hosseinzadeh