هفت‌برکه : در پی درگذشت آیت‌الله سید مجتبی معصومی لاری یک روز در استان کرمانشاه اعلام عزای عمومی شد. 

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سیدمجتبی معصومی لاری از علمای برجسته کرمانشاه و استاد اخلاق بود که سال‌ها از زندگی خود را صرف تبلیغ، ترویج و تبیین معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام کرد. مراسم تشییع پیکر این عالم روز دوشنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۹:۳۰ از مقابل مسجد جامع کرمانشاه به سمت باغ فردوس برگزار می شود.

Mahsoomi Lari 3

به گزارش هفت‌برکه سید مجتبی از نوادگان سید معصوم، بزرگ خاندان معصومی است. بخشی از این خاندان بزرگ با نام‌های خانوادگی معصومی و محقق در گراش و بخشی در کرمانشاه ساکن هستند که حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی امام جمعه پیشین گراش، شناخته شده‌ترین شخصیت این خاندان در گراش است.

بر اساس نوشته آیت‌الله سیدجواد معصومی  در کتاب خاندان معصومی، سید مجتبی معصومی لاری فرزند سید محمد حسن فرزند سید حسین است که او نیز فرزند سید حسن بزرگترین پسر سید معصوم بود. سید عباس معصومی امام جمعه پیشین گراش فرزند سیدمحمود فرزند سید عباس بزرگ است. پدر سید عباس بزرگ، سید محمد معصومی نیز یکی از پنج پسر سید معصوم بود.

 آیت‌الله سید مجتبی معصومی پدر شهید طلبه سید مهدی معصومی است که در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید. او سال‌ها امام جماعت مسجد المهدی(عج) کرمانشاه و از شخصیت‌های موثر این شهر بود.

 

Mahsoomi Lari