بستن

جابه‌جایی در بسیج مهندسین: علی عظیمی به جای محمدامین خواجی

هفت‌برکه: هشت ماه بعد از افتتاح کانون بسیج مهندسین عمران و معماری با مسئولیت مهندس محمدامین خواجی در دفتر نظام مهندسی گراش، این مسئولیت به مهندس علی عظیمی سپرده شد.

به گزارش هفت‌برکه، پنجم اسفند ۱۴۰۰ در روز مهندس، کانون بسیج مهندسین با دغدغه‌ی مسکن شروع به کار کرد. مهندس خواجی در روز افتتاحیه‌ی این کانون، سروسامان دادن به وضعیت مسکن ملی را دلیل شکیل‌گیری هسته‌ی اولیه‎‌ی بسیج مهندسین عنوان کرد؛ موضوعی که برای مهندس علی عظیمی، مسئول جدید این کانون، نیز همچنان در اولویت قرار دارد.

مهندس علی عظیمی متولد ۱۳۵۴ است. سال ۱۳۷۹ مدرک کارشناسی عمران را از دانشگاه آزاد لار گرفت و سال ۹۳ با مدرک کارشناسی ارشد گرایش سازه‌های هیدرولیکی از دانشگاه آزاد مشهد فارغ التحصیل شد. او از سال ۸۰ عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و  عضو اولین دوره هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان شهرستان گراش بوده است. مهندس عظیمی در دوره‌های سوم و پنجم نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر گراش بود.

پیشکسوتان و جوانان

دلیلی که مهندس خواجی برای کناره‌گیری از این سمت دارد، حضور پیشکسوتان و استفاده از تجربیات آن‌ها است. او می‌گوید: «به دلیل اضافه شدن بزرگانی مثل مهندس علی عظیمی و مهندس جواد حسن‌زاده به هسته مرکزی و با توجه به تجربه و شرایط سنی مهندس علی عظیمی و  از آنجایی که ایشان در حال منتقل کردن برنامه کاری و زندگی‌شان از مشهد به گراش هستند، ما راغب بودیم در ادامه مسیر، مسئولیت بر عهده ایشان باشد.»

مهندس عظیمی نیز دلیل پذیرفتن این مسئولیت را  پیشنهاد و اصرار همکاران و احساس مسئولیت برای انجام امور محوله عنوان می‌کند.

خواجی با دادن گزارش عملکرد کوتاهی از فعالیت‌های کانون بسیج مهندسین در طول این مدت، چالش رئیس جدید این کانون را بالا رفتن توقعات مردم و مسئولین از میزان تاثیرگذاری و موثر بودن کانون بسیج مهندسین، و برآورده کردن این توقعات در چارچوب‌های ممکن می‌داند و می‌گوید: «یکی از چالش‌های مهم، توقع بالای ایجاد شده مردمی و ادارات و بسیج مهندسین استان از این کانون است. عملکرد قوی این چند مدت در حوزه مسکن، به خصوص در بخش بازرسی طرح نهضت ملی و تاثیرات زیادی که بسیج مهندسین بر معرفی و الحاق زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در گراش و شهر ارد داشته است و کاهش طبقات و رفع موانع و تسریع در امورات این طرح، عامل ایجاد این توقعات شده است.»

او ادامه می‌دهد:«از طرفی عملکرد کانون و مهندسین در حوزه شهرسازی و معماری و حضور جدی در کمیته سیما و منظر شهرداری و کمیته بررسی طرح تفصیلی و تدوین کتابچه معرفی ۴۰  پروژه شاخص عمرانی شهر گراش، به همراه تحلیل و بررسی هر طرح که به درخواست رئیس شورای شهر، جهت ایجاد چشم انداز و نقشه راه عمرانی و توسعه شهر به صورت پیشنهادی ارائه می‌شد از دیگر دلایلی است که توقع موثر بودن را ایجاد کرده است. همچنین با توجه به این که در حال حاضر این کانون یکی از کانون‌های برتر استان است و در سطح کشور نیز شناخته شده است، فضای کار برای مسئول جدید، بسیار سنگین‌تر خواهد بود، ان‌شاالله با توجه به شخصیتی که از مهندس عظیمی عزیز سراغ داریم، امید داریم که می‌توانند با قدرت بیشتر کارها را پیش ببرند و ما نیز به اندازه‌ای که توفیق داشته باشیم، در ادامه، در کنار دوستان، کمک خواهیم نمود.»

در نظر گرفتن منافع عمومی و پیگیری مستمر

خواجی، پیشنهادهایی نیز برای رئیس جدید کانون بسیج مهندسین دارد: «پیشنهادی که به نظر ‌می‌رسد خیلی مهم است، دقت در حفظ اخلاص و در نظر گرفتن منافع عمومی در انجام امورات و مطالبه‌گری تخصصی به نفع مردم ، ابتکار عمل و پیگیری مستمر در کارها  و وحدت‌افزایی است که ان‌اشاالله طبق شناختی که بنده از ایشان سراغ دارم خود مهندس عظیمی در این موضوعات دغدغه‌مندتر هستند و دقت نظر ویژه خواهند داشت.»

مهندس عظیمی نیز اهدافی را در لیست برنامه‌های خود در سمت جدید دارد و می‌گوید: «انسجام هر چه بیشتر کلیه مهندسین عضو دفتر گراش، حضور حداکثری همکاران در بسیج مهندسین، انجام کارهای فرهنگی در راستای وظایف بسیج مهندسین، ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین نظام مهندسی و سپاه پاسداران و نیز کلیه ادارات و نهادهایی که برحسب مورد از بسیج مهندسین کمک و مشاوره فنی مهندسی بخواهند علی الخصوص دفتر نماینده مجلس، دفتر امام جمعه، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری، پیگیری مستمر جهت تسریع امورات مربوط به ساخت مسکن ملی و نهضت ملی مسکن که مورد تاکید مقامات کشوری و منطقه‌ای است، اهدافی است که آن را دنبال خواهیم کرد.»

اما رفع موانع مسکن ملی همچنان در اولویت کانون بسیج مهندسین خواهد بود: «پیگیری جهت تسریع ساخت مسکن و رفع موانع موجود و استفاده از ظرفیت پیمانکاران متعهد شهر در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، اولویت ما خواهد بود.»

گزارش عملکردی۳ : گزارش عملکرد بسیج مهندسین را می‌توانید به طور کامل مطالعه کنید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top