بستن

گزارش تصویری : تشییع شهدای شاهچراغ

هفت‌برکه: تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ با حضور پرشمار ۷ آبان‌ماه در شهر شیراز برگزار شد. 

این حادثه تروریستی که غروب ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ رخ داد، ۱۳ شهید داشت که ۱۱ تن از آنان روز شنبه تشییع شدند. اسامی شهدا و محل تدفین آنان را در ایرنا بخوانید. 

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی(ع) شنبه هفتم آبانماه، ساعت ۹ صبح، از میدان امام حسین به سمت شاهچراغ برگزار شد. سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، سخنران ویژه این مراسم بود. 

شهدای این حادثه بعد از شیراز به مشهد منتقل و تشییع شدند و صبح یکشنبه ۸ آبان‌ماه، شش شهید شیرازی این حادثه در صحن شاهچراغ به خاک سپرده می‌شوند و شهدای دیگر به شهرهای خود منتقل می‌شوند. 

هادی افشار گوشه‌هایی از مراسم تشییع را به تصویر کشیده است. 

عکاس عضو هیات مدیره انجمن فیلم و عکس گراش

4 نظر

  1. در یکی دوتا از این عکسها پلاکارتهای دست عده ای از زنان دیده میشود که شعار ” زن، زندگی شهادت ” نوشته اند می خواستم بگم خُنگَلها (اشتباه خوانده نشود بزبان گراشی بخوانید) اگر زنها دنبال شهادت باشند دیگر زندگی برای چه می خواهند،فکر نکردن کپی کردن و یا کِش رفتن حرف دیگران و تغییر جزیی شعار اشتباه از آب در می آید، راستی اگر اینها بروند دنبال شهادت کلوم فرماندار ولاییمان چه می شود که گفته ” از امروز باید به فکر جوانی جمعیت فردا باشیم ” اگر خُنگَل ها و داداها بروند دنبال شهادت تکلیف جمعیت جوان چه خواهد شد. من فکر می کنم جو گیر شده اند انطرفیها یا همان نسل هشتادیها یک شعار برای خودشان درست کرده اند بنام “زن ، زندگی ، آزادی” که شدیدا هم دنبال زندگی هستند. خُونگَلهای خودمون هم مثل من تَ پَ تیر تشریف دارند می خواستند در شعار عقب نمانند زندگی را ول کردند و رفته اند طرف شهادت. حیف نیستند به خدا ؟ بروند دنبال شهادت. پس تکلیف جوانی جمعیت چه خواهد شد.

  2. جناب لغزیان اگه آقا هستی لطفا دیگه در مورد خانم ها نظر نده. بی زحمت نظریه پردازی و مغالطه های فلسفی ات رو بزار برای خودت و هم جنس های خودت. ما زن ها نیاز به دلسوزی و حمایت شماها نداریم. خودمون زبان داریم و بلدیم از خودمون دفاع کنیم. هدف پشت پرده این دلسوزی ها را خیلی خووووب میدانیم. چی شده که از اینهمه حق و حقوق زن، طایفه ذکور فقط میخوان از حق آزادی پوشش و برهنگی ما دفاع کنند؟ اگر واقعا صاحب نظر بودی معنی و مفهوم شهادت رو در فرهنگ لغات فارسی، عربی و قرآنی باید میدونستی. لابد از نظر شما شهادت فقط ریخته شدن خون و بیرون رفتن روح از بدن هست؟ اگر خانم هستی هم که البته کمتر احتمالش رو میدم، بهت توصیه میکنم فقط یه دور با دقت قرآن رو با معنی اش بخونی تا بفهمی همین آقایانی که آتش دفاعشون از حق آزادی پوشش تو تند شده چه حق هایی رو از تو ضایع کردن!

  3. در جواب شهروند خانم !
    یه جا به لغزیان گفتی:”یه دور قرآن رو کامل با معنی بخونه ”
    یه جا هم گفتی :” چه حقهایی رو از تو ضایع کردند”
    اگه خودت قرآن رو با معنی خونده باشی می‌بینی “حقهایی که به گفته‌ی شما از خانمها ضایع کردند” در خود قرآن به انجام آن دستور داده شده.
    و لغزبان جان!
    از این به بعد جوانی جمعیت در ایران احتمالا بدون حضور خانمها و با عمل گرده‌افشانی و فتوسنتز و حتی کامپیوتری و مجازی انجام خواهد شد.

  4. آ آ آی دامو نَه اِ یک شهر وند (( به زبان و فرهنگ گراشی دامو=خاله، دام بی بی=خاله مسّن و یا خاله خاله، کادامو=پسر خاله، دامونِ = اسم خطاب برای بانوان ناشناس، آ آ آی دامونه آ = باید از آستاد صلاحی بپرسید که در فارسی مشابه چیست. مثلا می گویند آ آ أی دامونَه اِ اُم مَ اِر کَپُم واز آ بِ و……بِکنم و تِ دور سِرَت بِیارَم ))
    حدس شما درست است مطمئنا که آقا هستم ولی نه از اون نوعش که با چهل گز لک سیاه و یا سفید آقا میشوند. آقای اصیل و تمام هستم فرنگیها به همچو منی جنتلمن می گویند. ولی من نه با نظریه و نه با مغالطه های فلسفی ابدا و هزگز قصد دلسوزی و حمایت از شما و امثال و هم فکر های شما نداشتم و ندارم . اصلا رنگ آزادی هم نبینید تا کرّه مهدی.بابا من گفتم تفلید و گپی نکنید شعار دیگران را کش نرین. و دلم فقط یرای جوانی جمعیّت کمی نگرانی داشت. من کاری به پوشش و یا برهنگی شما نسوان مکرمه و یا ناز گلهای خندان اون وریها ندارم. من آزادی را در عیسی به دین خود و موسی به دین خود می دانم . شما دامونَه اِ جُل و پَلُو هم می خواهید می توانی بپوشی کاری به من ندارد، خلایق هر چه لایق. آون وریها هم که درعکسها شعارشان کش رفته و آزادیشان به شهادت تبدیل شده هم اگر بخواهند زلف در باد هم رها کنند بازهم کاری بمن ندارد مگز فضول آقا هستم. فقط ترا به هر چه معتقدی کاری کنید جمعیت جوان بماند و دنبال شهادت نرید تا چهل پنجاه سالگی، بیست سی سالی در خدمت جوان نگهداشتن جمعیت باشید بعد بروید دنبال شهادت. والله مرا نفرست دنبال یک دور خواندن قران و آنهم با ترجمه اش که از کار و بار می افتم اگر یک روز نروم سرکار گرفتار می شوم . بگذار اونهای که بیکارند و یا پول و رانت حکومت دارند بروند چند دور قران با ترجمه بخوانند و برای ما تعریف کنند ما هم می رویم دنبال کار کردن و زندگی پیش بردن. حالا خودمانیم این همه قران خوان و حافظ قران در گراش داریم و مرکز قران گراش هر ساله تحویل می دهد چه گلی بسر گراش زده اند که من با یک دور خواند گم پک بزنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top