بستن

گردهمایی آزادگان جنوب استان فارس در لار

هفت برکه: گردهمایی آزادگان شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، کوار و خرامه با حضور مهندس حسین‌زاده و دکتر محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در لار برگزار شد. همچنین در روز بعد، نماینده‌ی مردم در مجلس به همراه جمعی از مسئولین گراش با حضور در منزل آزادگان شهر گراش از آن‌ها تقدیر کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده: روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، حسین‌زاده،نماینده مردم جنوب فارس در مجلس، در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت:«۲۶ مرداد ماه روزی تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است؛ روزی است که اسوه‌های ایثار و مقاومت پس از سال‌ها ایستادگی و پایداری در دشوارترین شرایط اسارت، با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند.»

وی بیان داشت:«مسئولان در قبال ایثارگران وظایف بسیار سنگینی برعهده دارند. شهدا، جانبازان و آزادگان از جان و همه چیز خود گذشتند تا ایران بماند و امروز ما در مقام مسئولیت و خدمت‌گزاری به مردم قرار بگیریم.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت:«دولت مردمی در یک سال گذشته در حوزه‌های مختلف قدم‌های خوبی برداشته است. در حوزه دیپلماسی انرژی انقلابی به وجود آمده و وضعیت ما نسبت به گذشته بسیار تغییر یافته است.»

وی افزود:«در حوزه اقتصادی نیز حداقل ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داشتیم. بنابر گفته مسئولان دولتی در هفته دولت بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ پروژه در سراسر کشور به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.»

حسین‌زاده در خصوص حوزه انتخابیه بیان داشت:«در ۵ شهرستان جنوبی فارس نیز کارهای خوبی با کمک دولت و مسئولان و… انجام شده است. من از فرمانداران تشکر می‌کنم. در حوزه ورزش، انقلابی در افتتاح اماکن ورزشی به وجود آمده است که بخشی از آن مربوط به ساخت زمین‌های چمن مصنوعی است. در حوزه بهداشت و درمان نیز با کمک مسئولان دانشکده‌های علوم پزشکی لارستان و گراش نیز قدم‌های خوبی برداشته است. اقدامات سازنده‌ای نیز در رابطه با آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و ساخت آرامگاه‌های شهدا انجام شده است.»

به گزارش ایرنا؛ اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در آیین تجلیل از آزادگان شهرستان‌های مختلف فارس در لارستان اظهار داشت:«شمار آزادگان سر افراز میهن حدود ۴۰ هزار نفر است که ۱۷۰ نفر از این تعداد، زنان آزاده هستند و آزادگان استان فارس نیز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر هستند.»

محبی‌پور گفت:«ایران مقتدر و عزتمند امروز مدیون ایثارگری و مقاومت جانانه رزمندگان، شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز است و امروزه جمهوری اسلامی یک کشور موثر در عرصه مبادلات جهانی محسوب می شود. پیروزی‌ها و غلبه بر دشمن با مقاومت و جهاد و قوی بودن ممکن است و امروز هیچ کشور و مدعی توان و یارای مقابله نظامی با ایران را ندارد.»

حسین حسین زاده،عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره داشت:«در شهرستان‌های جنوب فارس تحولات چشمگیری در بخش‌های مختلف ظرف همین مدت یک سال رخ داده و اتفاقات بزرگ دیگر نیز در دست اقدام است.»

وی بیان کرد:«افزون بر ۲۳۵ میلیارد ریال از محل بودجه وزارت نفت برای تکمیل و اجرای طرح‌های ورزشی در روستاها و مناطق محروم این شهرستان‌ها در جنوب فارس اختصاص یافت. با تخصیص این میزان اعتبار ۱۴ زمین چمن ورزشی در سطح روستاها و مناطق محروم ساخته و ۲۲ پروژه ورزشی، بهداشتی در این مناطق نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.» برخی ایثارگران و آزادگان نیز در این نشست نیز به بیان خاطرات تلخ و شیرین دوران اسارت خود در اردوگاه‌های عراق سخن گفتند.

 

 

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

2 نظر

  1. ضمن گرامیداشت مقام آزادگان سرافراز ایران اسلامی به ویژه آزادگان همشهری عزیز ما؛
    لکن به نظر میرسد اینگونه برنامه ها که بصورت تجمیعی در لار برگزار میشود بخشی از پازل عادی سازی مرکزیت بخشیدن به لار است که از سوی مقامات سیاسی لاری در دوره‌ جدید پیگیری می‌شود.
    بر همگان لازم‌ است که نسبت به این نقشه هوشیار بوده و فریب این مکر را نخورند. وحدت به خودی خود هیچ ارزشی ندارد جز با حل اختلافات و استیفای حقوق کل منطقه از لار و همچنین تلاش قابل ارزیابی برای رفع تبعیض.
    هر چیزی جز این یعنی بیایید وحدت کنیم تا لار مرکز شود و بازهم بر گُرده منطقه سوار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top