بستن

تجلیل از دو آزاده گراشی در سالروز بازگشت آزادگان

هفت برکه:مسئولین شهرستان به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با دو خانواده آزاده دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش: قاسم فرسوده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گراش در این دیدار با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی آزادگان اظهار داشت:«آزادگان در دوران اسارت، سختی‌های زیادی را متحمل شدند و در راه سرافرازی و سربلندی نظام اسلامی تمام سختی‌ها و مشقت‌ها را تحمل کردند.»

فرسوده با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران، افزود:«موفقیت امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و فداکاری و ایثارگری جانبازان و آزادگان و رزمندگان است.»

وی گفت:«ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان در زندان های مخوف رژیم بعث، نه تنها موجب تضعیف روحیه دشمن شد بلکه ملت ایران را عزتمند و سربلند کرد.»

در این دیدار آزاده سرافراز خسروی و مجلسی به بیان خاطرات خود در زمان اسارت پرداختند. آزاده سرافراز حسن خسروی مزیدی متولد ۱۳۴۷ شهر گراش است که در عملیات مرصاد در سومار اسیر شده است. مدت اسارت او ۷۸۲ روز بود و آزاده سرافراز سید اصغر مجلسی متولد ۱۳۴۴ شهر گراش و در منطقه عملیاتی غرب کشور اسیر شده است. مدت اسارت او ۷۸۲ روز است.

هفت آزاده‌ی شهرستان گراش در مجموع ۱۰۵۷۲ روز معادل ۳۰ سال را در اسارات رژیم بعث عراق گذرانده‌اند. سه نفر از این آزادگان، مرحوم مرتضی محمدنژاد،حسن خسروی،سید اصغر مجلسی، متولد شهر گراش هستند و سه نفر دیگر، ابراهیم خرمدل،علیرضا قائدی و محمود الهی متولد شهر ارد هستند و یک نفر از آن‌ها، خسرو رضوی، متولد روستای لب اشکن است. پیش از این در پستی با( تیتر آزادگان گراش ۳۰ سال را در اسارت گذراندند )این هفت آزاده در سایت هفت برکه، معرفی شده‌اند.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top