بستن

آزادگان گراش ۳۰ سال را در اسارات گذراندند

هفت‌برکه: هفت آزاده‌ی شهرستان گراش در مجموع ۱۰۵۷۲ روز معادل ۳۰ سال را در اسارات رژیم بعث عراق گذرانده‌اند. فرماندار گراش و رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش با صدور پیام‌هایی ضمن یادآوری مجاهدت آزادگان گراش، سی‌امین سالگرد آزادی  آنان تبریک گفته است.  

شهرستان گراش هفت آزاده دارد که سه تن از این آزادگان اهل شهر گراش، سه تن اهل ارد و یکی از آزادگان اهل روستای لب‌اشکن از توابع بخش مرکزی است. هفت‌برکه پیش از این هفت آزاده‌ی شهرستان گراش را معرفی کرده بود و امسال نیز نام و تصویر آن‌ها را مرور می‌کنیم.

مرتضی محمدنژاد

آزاده سرافراز مرتضی محمدنژاد متولد ۱۳۴۴ شهر گراش و در عملیات کربلای چهار در شلمچه اسیر شده است. مدت اسارت او ۱۳۴۲ روز است.

حسن خسروی

آزاده سرافراز حسن خسروی مزیدی متولد ۱۳۴۷ شهر گراش است که در عملیات مرصاد در سومار اسیر شده است. مدت اسارت او ۷۸۲ روز بود. 

سید اصغر مجلسی

آزاده سر افراز سید اصغر مجلسی متولد ۱۳۴۴ شهر گراش و در منطقه عملیاتی غرب کشور اسیر شده است. مدت اسارت او ۷۸۲ روز است. مجلسی در حال حاضر در خارج از کشور شاغل است.

ابراهیم خرمدل

آزاده سرافراز ابراهیم خرم‌دل، فرزند علی نقی، متولد سال ۱۳۴۶ در ارد است که ۲۴ اسفندماه ۱۳۶۵ در عملیات بدر در طلائیه اسیر شده است ودر یکم شهریور ماه ۱۳۶۹. مدت اسارت او ۱۹۸۸ روز است.

علیرضا قائدی

آزاده سرافراز علیرضا قائدی متولد شهر ارد و در ۳۱ تیرماه ۱۳۶۶ در شلمچه اسیر شده  ودر تاریخ ۵ شهریور ۱۳۶۹ به آغوش وطن باز گشت. مدت اسارت او ۱۱۶۳ روز است.

محمود الهی

آزاده سرافراز محمود الهی متولد شهر ارد و در شرق دجله اسیر شده است. مدت اسارت او ۲۳۵۸ روز است.

خسرو رضوی

آزاده سرافراز خسرو رضوی متولد روستای لب‌اشکن از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش، در منطقه عملیاتی جنوب اسیر شده است. مدت اسارت او ۲۱۵۷ روز است.

 

فرماندار گراش: ایستادگی آزادگان از نقاط برجسته دوران دفاع مقدس است

فرماندار گراش با صدور پیامی، ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، در متن پیام اصغر فرودی فرماندار گراش به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی آمده است:

سلام و درود خدا بر رفعت نشینان بلند آزادی که در زمانه سخت اسارت لحظه‌ای در دفاع از حریت و آزادگی درنگ نکردند و نام فاخر خود را بر گستره تاریخ این سرزمین جاودان ساختند.

۲۶ مرداد سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب اسلامی حک و ماندگار شد و بی‌تردید ایثارگری این شهدای زنده، هیچ‌گاه از ذهن و قلب ملت قدرشناس ایران اسلامی، فراموش نخواهد شد.

دوران دفاع مقدس سرشار از فداکاری و ایثارگری اقشار مختلف مردم در دفاع از ایران اسلامی است که ایستادگی و رشادت آزادگان بزرگوار از نقاط برجسته این دوران محسوب می شود.

بی شک آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران هستند که سخت ترین شرایط و شکنجه های دشمنان را با استقامت و صبوری تحمل نمودند و دشمن را به زانو درآوردند تا میهن اسلامی ما در امنیت و آرامش باشد

اینجانب این روز خجسـته را به تمامی آزادگان ایران اسـلامی علی الخصوص آزادگان سـرافراز شهرستان گراش تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای این عزیزان که از ذخیره‌های ارزشـمند انقلاب هستند آرزوی موفقیت و سـلامتی دارم.

اصغر فرودی
فرماندار شهرستان گراش

رییس بنیاد شهید گراش: آزادگان سرمایه برای ادامه آرمان‌های امام هستند

صادق نوروز، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی این روز را تبریک گفت. 

بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا     
از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردندبعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود را دگرگون نکرده ‏اند. (سوره احزاب ؛ آیه ٢٣)

آزادگان ارزشمندترین سرمایه برای ادامه آرمان‌ها و اهداف امام راحل و شهیدان والامقام هستند که در طول دوران دفاع مقدس با افتخار و سرافرازی از میهن اسلامی ایران دفاع کردند.

۲۶ مردادماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به عنوان، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یادآور ایامی پر از شور و شادی و معطر به حضور دوباره عزیزانی است که عطر شهیدان را با خود داشتند.

آزادگانی که اسارت دشمن را به سخره گرفته و با مقاومت پایداری تکلیف خود را به اسلام و ایران عزیز به شایستگی ادا نمودند. آزادگانی که به دنیا نشان دادند لحظه ای دست از دفاع از میهن اسلامی و خاک مقدس کشور و شرف و ناموس ایران و ایرانی برنداشته که امروز نیز این روحیه و ایستادگی در میان همه دلاورمردان ما وجود دارد که نمونه بارز آن شهید محسن حججی بود که با وجود اسارت، دشمن را به زانو در آورد.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز برای همه آزادگان سرافراز کشورمان آرزوی توفیق و سلامتی کرده و برای آنها بهترین ها را آرزومندم.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. سلام ، ابراهیم خرمدل در عملیات بدر در شرق دجله اسیر شد در حالی که به شدت مجروج شده بود ، و طلائیه صحیح نیست

  2. جا داشت از آزاده سرافراز ، گمنام و بی نام و نشان آقای محمد ملکی ( ممد ملک) هم تقدیر میشد.

    درسته که اسمش توی هیچ دفتری ثبت نشده و یا شاید خودش نخواسته و پیگیری نکرده ، ولی آزاده ، آزاده هست و قابل احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top