بستن

در دفترچه کنکور امسال: ۲۰ دانشجوی پزشکی برای گراش

هفت‌برکه: پذیرش ۲۰ دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی گراش در دفترچه انتخاب رشته‌ی ۱۴۰۱ درج شده است. به این ترتیب، خبر اضافه شدن رشته‌ی پزشکی به دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش و لارستان به واقعیت پیوست (خبر در هفت‌برکه).

در دفترچه انتخاب رشته‌ی امسال، در لیست رشته‌های پزشکی، نام دانشکده علوم پزشکی گراش با کد ۲۳۵۰۵ و با پذیرش ۲۰ دانشجوی زن و مرد اضافه شده است. برای دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز همین تعداد دانشجو با کد ۲۳۵۰۴ منظور شده است. پذیرش در هر دو دانشکده از طریق آزمون است و زیرشاخه‌ی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهد بود. ورود دانشجویان از بهمن‌ماه خواهد بود.

دکتر اکبری، معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی گراش، در گفتگو با هفت‌برکه با تایید این خبر گفت: «انشاالله از امسال، ورودی بهمن‌ماه، ۲۰ دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی برای گراش در نظر گرفته شده است. خوشحالیم که الحمدلله دانشکده گراش تاییدیه‌ی تربیت این تعداد دانشجو را کسب کرد.»

دکتر اکبری در مورد آمادگی دانشکده برای پذیرش دانشجویان نیز اعلام کرد: «با تلاش‌های شبانه‌روزی در صدد آماده نمودن بسترهای کالبدی این رشته بر اساس استانداردهای ملی هستیم. انشاالله بتوانیم در اسرع وقت، زیرساخت‌های ضروری این رشته که بسیار رشته‌ی حساس و مهمی است فراهم شود. واقعا اگر این رشته را در دانشکده مستقر نماییم، بسیاری از فیلدهای درمانی و زیرساخت‌های شهری ما نیز توسعه می‌یابد. چون توسعه‌ی پایدار از دل ارتقای رشته‌های دانشکده برای هر منطقه به وجود می‌آید.»

به گفته مجید محبی، معاون آموزشی سابق آموزش و پرورش، «امسال در دانشگاه‌های شهرهای گراش، لار، تربت حیدریه، نیشابور، ساوه و بهبهان رشته پزشکی دایر می‌شود.»

بدین ترتیب، دانشگاه علوم پزشکی گراش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در شش رشته دانشجو می‌پذیرد: پزشکی (۲۰ نفر)؛ پرستاری (۳۲ نفر)، علوم آزمایشگاهی (۲۲ نفر)، تکنولوژی اتاق عمل (۱۲ نفر)، هوشبری (۱۵ نفر) و فوریت‌های پزشکی (۱۵ نفر).

این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته‌ی بیوتکنولوژی پزشکی ۵ دانشجو خواهد پذیرفت.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. منظورتان از ” آماده نمودن بسترهای کالبدی” چیست؟
    خدا رو شکرررررر🤨 ۲۰ نفر دیگه دارن میان توو دانشکده گراش سوادآموزی تئوری کنن و توو بیمارستان گراش روو مردم سواد عملی یاد بگیرن😕😏 فقط خدا کنه روو شما کارکنان دانشگاه سواد عملی پزشکی رو یاد بگیرن و امتحان کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top