بستن

پرچم غدیر در گراش، افراشته‌تر از هر سال

هفت‌برکه: ستاد غدیر شهرستان گراش برنامه‌های عید غدیر ۱۴۰۱ را از عید قربان تا عید غدیر خم با عنوان “جشنواره دریای غدیر۲” برگزار می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، دوشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با ۱۸ ذی الحجه عید سعید غدیر خم از بزرگترین اعیاد شیعیان است، امسال عید غدیر خم باشکوه‌تر از سال‌های قبل و با برنامه‌های متنوع در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

حاج مهدی جعفری، دبیر ستاد غدیر شهرستان گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «جشنواره دریای غدیر ۲، امسال از عید سعید قربان با توزیع گوشت قربانی شروع شد و تا روز دوشنبه عید غدیر ادامه دارد. امسال با برنامه‌ریزی انجام برنامه‌های گسترده‌تری در شهرستان گراش برگزار شد.»

دبیر ستاد غدیر شهرستان گراش در ادامه گفت: «علاوه بر برنامه‌های اعلام شده، ۱۸ جایزه بعد از شادپیمایی روز غدیر و برگزاری نماز جماعت در حسنیه اعظم اهدا می‌شود، تخفیف صدور پروانه کسب نیز از سوی شهرداری گراش برای مردم در نظر گرفته شده است.»

شنبه ۲۵ تیر:‌ رژه‌موتور و کاروان شادی

شنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ستاد غدیر رژه موتوری برگزار می‌کند، این برنامه قرار است ساعت ۲۲ از روبروی حسینیه ابوالفضل (ع) به سمت پارک شهر اجرا شود و محل تجمع نهایی در سینما رو باز پارک شهر خواهد بود.

سرود میدانی توسط گروه رایت‌الهدی هیأت محبان اهل بیت(ع) و نورافشانی از برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود. جشنواره دریای غدیر۲ ، اداره ورزش و جوانان گراش و  نیروی انتظامی شهرستان گراش برای اجرای رژه موتوری همکاری دارند.

یکشنه ۲۶ تیر:‌ پروانه‌های علوی

روز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ جشن بزرگ “پروانه‌های علوی” ویژه کودکان با اجرای برنامه‌ها توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آبشار اندیشه گراش ساعت ۱۸ در کتابخانه آبشار اندیشه برگزار می‌شود. اسامی علی و مرتضی با داشتن کپی صفحه اول شناسنامه، یک قطعه عکس می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

قصه‌گویی، نمایش عروسکی، مسابقه، سرود دسته جمعی و دکلمه‌خوانی از برنامه‌هایی است که در این برنامه اجرا می‌شود، این برنامه با همکاری دفتر نماینده، شورای اسلامی شهر و بنیاد فرهنگی نوبهار اجرا می‌شود.

یکشنبه ۲۶ تیر: شب عید غدیر

مراسم جشن و شادی عید غدیر شهرستان گراش روز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ شب در چند نقطه از سطح شهر برگزار می‌شود.

در حسینه چهارده معصوم(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا حجت‌الاسلام یزدان‌شناس سخنرانی، حاج‌احسان حسین‌شیری مداحی می‌کند، در پایان برنامه از مهمانان با شام پذیرایی می‌شود.

در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) مراسم نورافشانی ساعت ۱۰ شب برگزار می‌شود و همزمان با اجرای این برنامه انجمن حافظان محیط زیست ساعت ۱۰ شب  یک برنامه شاد در پارک شهر اجرا می‌کند.

جشنواره غدیر۲ یک مسابقه ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان(دختر و پسر) با موضوع حفظ فرازی از خطبه غدیر، نقاشی غدیری، حفظ سرود، قرائت دکلمه غدیری و اطلاعات عمومی برگزار می‌کند.

این مسابقه یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰ در حسینیه علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در خیابان آبیاری برگزار می‌شود.

ساعت ۲۱:۳۰ نیز یک مراسم دیگر در همان مسجد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین یزدان شناس سخنرانی، حسینعلی غیاثی مولودی خوانی، خانم حیدری دکلمه خوانی خواهد داشت.

دوشنبه ۲۷ تیر:‌ شادپیمایی روز غدیر

ستاد غدیر شهرستان گراش برای روز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱، مصادف با عید غدیر خم در نظر دارد یک برنامه با عنوان شادیپیمایی در روز غدیر برگزار و در پایان برنامه به ۱۸ نفر از شرکت کنندگان این برنامه به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا کند.

این برنامه ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه از روبه‌روی مسجد ولی‌عصر(ع) به سمت خیابان آبیاری و بازگشت به سمت حسینیه اعظم می‌باشد مراسم قرعه‌کشی در حسنیه اعظم برگزار می‌شود. علاوه بر ستاد غدیر، اداره ورزش و جوانان و شورای شهر و شهرداری برای این برنامه همکاری دارند.

ظهر روز عید نماز جماعت ظهر و عصر در حسینیه اعظم و مسجد ولی‌عصر(عج) برگزار و از مهمانان با نهار پذیرایی می‌شود.

ویژه برنامه عید غدیر خم

دوشنبه ۲۷ تیرماه ساعت ۱۷ در بیت الزهرا (س) یک ویژه برنامه با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی از قم همراه با اجرای سرود، مداحی و مسابقه اجرا می‌شود.

طرح پویش مردمی غدیر مهربانی ۸

با پرداخت ۳۰ هزار تومان در توزیع غذای گرم بین نیازمندان شهرستان گراش در روز عید غدیر سهیم باشید، ۶۱۰۴۳۳۷۸۷۸۵۷۳۴۱۷ شماره کارتی است که از سوی جشنواره دریای غدیر۲ به نام مهدی کهندلی اعلام شده است. پخت حاصل از جمع‌آوری این کمک‌ها در روز دوشنبه ۲۷ تیرماه همزمان با عید غدیر در بین نیازمندان روستاهای شهرستان گراش توزیع می‌شود. هیات محبان اهل بیت(ع) گراش، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گراش و ستاد غدیر شهرستان گراش برای این پویش همکاری دارند.

پویش فقط به عشق علی(ع)

اصناف و مغازه‌داران گراش به مناسبت عید بزرگ غدیر تخفیف ویژه برای مردم در نظر گرفتند. قرار بود بازاریان گراش برای شرکت در این پویش اطلاعات مغازه، جنس، آدرس و میزان تخفیف را به شماره  ۰۹۱۷۰۷۰۳۲۴۰ برای واتساپ پندری ارسال کنند تا اطلاعات آنان در سایت و کانال‌های پندری به صورت رایگان منتشر شود. مهلت استفاده از این تبلیغ رایگان در سایت پندری تا روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ است. همچنین به سه نفر از مغازه‌دارانی که در این پویش شرکت کنند به قید قرعه هدیه‌ای اهدا می‌شود.

سه‌شنبه ۲۱ تیرماه:‌ مسابقات ورزشی ویژه خواهران

جشنواره دریای غدیر۲ روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ مسابقات ورزشی ویژه خواهران در دو رده سنی دانش‌آموزی و بزرگسال برگزار کرد.

این مسابقات در سه بخش دارت، لیوان چینی و بازی بومی محلی رِئخه روز سه شنبه ساعت ۲۲ در حیاط حسینیه ابوالفضل (ع) برگزار شد. علاوه بر جشواره دریای غدیر ۲، اداره ورزش و جوانان گراش و هیأت ورزش‌های همگانی گراش برای اجرای این برنامه همکاری داشتند.

دومین دوره جشنواره دریای غدیر، در بخش ورزشی برادران در رشته‌های دارات دانش‌آموزی و آزاد، طناب کشی و طناب‌زنی دانش‌آموزای و آزاد، دوشنبه، ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در حسینیه ابوالفضل(ع) برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند.

محفل انس با قرآن کریم

روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ ستاد جشنواره دریای غدیر۲ محفل انس با قرآنی با حضور سیدطاها حسینی، محمدعلی ستوده، سید ذبیح‌الله سعادت، عبدالرضا ابراهیمی و احمدرضا غلامی قاریان و حافظان کشوری و شهرستانی در حسینیه ابوالفضل (ع) ساعت ۲۱:۴۵ برگزار شد.

جمعه ۲۴ تیرماه: اجرای میدانی سرود

اجرای میدانی گروه سرود رایت الهدی، نور افشانی و اهدای جوایز به کودکان به مناسبت عید بزرگ‌ ولایت در ۵ نقطه از شهر اجرا شد.

جمعه، ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ اجرای اول در مسکن مهر، تکیه هیات محبان حضرت علی اکبر(ع) ساعت ۲۲، اجرای دوم، انتهای خیابان درمانگاه، محمدآباد، تکیه هیات، ساعت ۲۲:۳۰، اجرای سوم خیابان آبیاری، انتهای کوچه مسجد قمربنی هاشم(ع)، حاج فتح الله پارک محله‌ای فخرآباد ساعت ۲۳، اجرای چهارم خیابان شهید وقارفرد، پارک‌ محله‌ای بی بی جان، ساعت ۲۳:۳۰ و اجرای پنجم و پایانی میدان شهید برزگران، ساعت ۲۴ برگزار شد.

بخش نویسندگی

نویسندگی با موضوع «اگر من سال دهم هجری، در غدیر خم حضور داشتم…» یکی دیگر از بخش‌هایی بود که جشنواره دریای غدیر۲  برای علاقمندان به این بخش در نظر گرفته بود.

مهلت ارسال آثار برای این بخش تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ بود و قرار است نتایج و اهدای جوایز شب عید غدیر، همزمان با شب اختتامیه جشنواره دریای غدیر ۲ از سایت پندری منتشر شود.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. این طعام دادنها فقط برای یه وعده شکم آدمو سیر می‌کنه هر چند که برای انجام این کار اهداف مهمتری پشتش خوابیده. اگر واقعا هدفتون نیازمندان هست کاری کنین که مشکل اقتصادیشون ریشه‌ی برطرف بشه که خودشون بتونن همیشه و برای تمام وعده‌ها خوراکهای خوب و ثروتمندانه بخورند نه سالی یکبار عید قربان و غدیر.

  2. خوبه ما مردم را داریم
    قبلا از برگزاری مراسم که همیشه توسط مردم برگزار می‌شود نیاز است جلسه غدیر گرفته شود و سهم مسئولین در برگزاری برنامه ها مشخص شود
    امسال هم مثل سال قبل خبری از برگزاری جلسه نبود و خدا رو شکر که مردم به صورت خودجوش برای گرامیداشت روز شیعه دست بکار شدند و برنامه ریختند
    و الان ستاد غدیر جمع بندی میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top