بستن

کارشناسی ارشد زیست‌فناوری: گام اول علوم پزشکی گراش در تحصیلات تکمیلی

هفت‌برکه: از مهرماه ۱۴۰۱ دانشکده علوم پزشکی گراش در مقطع کارشناسی ارشد هم دانشجو خواهد داشت.

به گزارش وبدا گراش، با تلاش و پیگیری‌های رییس و اعضای هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی گراش، دانشکده گراش به عنوان اولین دانشکده در سطح کشور، از مهرماه امسال پذیرای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی (زیست‌فناوری پزشکی) خواهد بود.

دکتر حکمیه اکبری، معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی گراش، در مورد این رشته گفت: «بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری رشته‌ای است که از تلفیق علوم مهندسی و علوم زیست‌شناسی به وجود آمده و از رشته‌های مادر در علوم پزشکی است. با پیشرفت فناوری، کاربرد این رشته در حوزه‌های مختلف بهداشت، پزشکی، صنعت و تغذیه در حال افزایش است.»

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی گراش در مورد امکانات گراش برای این رشته گفت: «در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی سه عضو هیات علمی در گروه بیوتکنولوژی دارد و با داشتن زیرساخت‌هایی مانند آزمایشگاه‌های تخصصی ژنتیک مولکولی، کشت سلولی، پروتئین، شیمی پروتئین و مرکز تحقیقات سلولی مولکولی آماده پذیرش تحقیقات و پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا است. بعد از بازدید هیات برد از گراش، در جلسه شورای گسترش، با رای تمامی اعضا این رشته تصویب شده است.»

دکتر اکبری با تشکر از رییس و اعضای هیات رییسه، اعضای هیات علمی دانشکده، همچنین نماینده مجلس که برای تصویب و تایید این رشته تلاش کرده‌اند، در مورد برنامه‌های آینده دانشکده گراش گفت: «با راه‌اندازی این رشته، تولید محصولات زیست‌فناوری و ایجاد مراکز رشد مرتبط را هم در برنامه داریم.»

دکتر اکبری در مورد کاربردهای این رشته گفت: «تولید انواع داروهای نوترکیب و انواع واکسن‌ها گوشه‌ای از فعالیت‌های بیوتکنولوژی است. از نظر اقتصادی نیز این رشته فرصت‌های زیادی را برای اشتغال ایجاد می‌کند و یکی از هفت صنعت کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع است. با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان و کاهش وابستگی به نفت، تجارت و صادرات محصولات زیست‌فناوری اهمیت زیادی پیدا کرده است و تا سال ۱۴۰۴ سهم کشور ما در بازارهای جهانی باید به ۳ درصد برسد. افرادی که در رشته‌های کارشناسی علوم پزشکی، زیست‌شناسی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی زیست فناوری، دامپزشکی و دیگر رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اند، می‌توانند این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top