بستن

بلال فروشی که مشتریان را کباب می‌کرد!

هفت برکه: سارقین با کارتخوان سیار، موجودی کارت شهروند گراشی را خالی کردند. اگر شما هم در روزهای گذشته شیربلال خریده‌اید بهتر است رمز عبور کارتتان را عوض کنید.

«لارتیوی» به نقل از پلیس فتای لار نوشت: «حدود دو هفته پیش چند نفر در قالب فروشنده شیر بلال در پارک شهر لار اقدام به کپی کارت های بانکی شهروندان کردند که مبالغی را از کارت‌های بانکی برداشت کرده‌اند.» عبدالرضا یوسفی نیز یکی از کسانی بود که گرفتار این کلاهبرداران شد.

کارشناسان پلیس فتا در حال بررسی موضوع هستند و از شهروندانی که در شب‌های گذشته از محوطه پارک شهر اقدام به خرید شیر بلال کردند تقاضا شده‌ است رمز کارت بانکی خود را هر چه سریع‌تر تغییر دهند.

در سرقت اسکمیری یا روش اسکیمینگ، مجرمان، قطعه‌ای سخت‌افزاری را که اسکیمر نامیده می‌شود روی دستگاه‌ها نصب می‌کنند و به دنبال آن اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات روی کارت‌های عابر بانک افراد می‌کنند. رمز کارت نیز به صورت معمول از خریدار پرسیده می‌شود. 

عبدالرضا یوسفی، شهروند گراشی که طعمه‌ی این سارقین قرار گرفته بود در یک فایل صوتی این حادثه را شرح داد. او در این مورد به هفت‌برکه گفت: «بیست و دوم اردیبهشت، برای تولد پسرم با خانواده به پارک شهر لار رفتیم. یک خودرو وارد پارک شد و سه مرد و یک زن مسن، بساط فروش شیر بلال را پهن کردند. در یک منقل آتش درست کردند و ذرت‌ها را روی آن سرخ کردند، ما از آن‌ها خرید کردیم. دستگاه خودپرداز سیار به همراه داشتند.»

«وقتی می‌خواستم هزینه‌ی شیربلال را پرداخت کنم، کارت اول را که موجودی کمی داشت به او دادم، گفت:«این کارت مشکل دارد، کارت دیگری نداری؟ و من کارت دوم که موجودی آن دوازده میلیون و ششصد و بیست هزار تومان بود را به او دادم و او کارت را کشید و ما هم به گراش برگشتیم.»

بعد از ۱۴ روز چهارم خرداد، ساعت ۸:۱۳ دقیقه ما در حال شام خوردن بودیم که پیامک برایم رسید و دیدم ۱۰ میلیون از کارتم برداشت شد. تعجب کردم، همان طور که کارت در دستم بود بار دیگر پیامک رسید و این بار دو میلیون و ششصد و بیست هزار تومان از کارتم برداشت شد.

بلافاصله با رییس بانک مسکن تماس گرفتم، و گفت سریع رمزت را عوض کن. صبح به بانک مراجعه کردم و پرینت حسابم را گرفتم، کارمند بانک گفت: ۱۰ میلیون کارت به کارت شده است و به یک شماره حساب در بانک سامان واریز شده است و با دو میلیون و ششصد و بیست هزار تومان نیز خرید انجام شده است. و من را راهنمایی کردند که به پلیس فتا مراجعه کنم.

امروز وقتی داشتم قضیه را به پلیس فتا توضیح می‌دادم، سریع پرسید: شما شیربلال خریدید؟ و آنجا فهمیدم که من تنها طعمه‌ی سارقین در پارک شهر نبودم و چندین نفر دیگر نیز به همین شکل از طریق کارتخوان سیار حسابشان خالی شده است. و پرونده‌ی شکایت من نیز به این پرونده‌ها اضافه شد. پلیس گفت که سارقین تحت تعقیب هستند.

همشهریان هیچ وقت رمز کارت خود را به کسی نگویند به خصوص در زمان خرید از دست فروشان و افراد ناشناس حتما خودتان کارت بکشید و رمز را وارد کنید. همچنین به صورت دوره‌ای رمز کارت خود را عوض کنید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top