بستن

کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیون تومان با کارت مردم خرید کرد

هفت‌برکه – گریشنا: فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان اعلام کرد متهم پرونده ۴۰۰ میلیون تومانی که اقدام به برداشت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان کرده بود روز چهارشنبه ۲۰ فروردین دستگیر شد.

‎تاکنون ۷ نفر به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان شاکی این فرد هستند و تحقیقات پلیس کماکان برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد. متهم در حال حاضر به زندان منتقل شده و پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لارستان ارجاع شده است.

‎سرهنگ داوود امجدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول تعداد ۷ شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لارستان به صورت مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد به اداره پلیس فتا که مدعی برداشت غیر مجاز از حسابشان بودند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

‎وی ادامه داد: کاراگاهان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند و در قدم اول متوجه شدند تمامی شاکیان در یک موضوع وجه اشتراک دارند و این که همه در یکی از بانک‌ها دارای حساب می‌باشند. با به دست آمدن این سرنخ،  احتمال این که متهم در آن محله یا شهرستان سکونت داشته باشد قوت گرفت.

‎سرهنگ امجدی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و ردگیری خریدهای اینترنتی انجام شده متوجه شدند که کلیه اجناس به آدرسی جعلی در شهرستان گراش ارسال می‌شود ولی اجناس توسط شخصی به هویت ف آ که راننده آژانس است تحویل گرفته می‌شود.

‎با اعزام تیمی از مأموران به شهرستان گراش و دستگیری راننده آژانس و گرفتن اظهارات ایشان مشخص گردید که متهم از طریق شماره بی نام با راننده آژانس تماس و از ایشان می‌خواسته که اجناس را از اداره پست تحویل و در جایی پرت اجناس را تحویل ایشان دهد. متهم زمان تحویل اجناس با ماسک یا چفیه صورت خود را می پوشانده است.

شکرالله آشفته رییس اداره پست گراش در مورد نحوه ارسال بسته‌های پستی گفت: بسته‌ به آدرس جعلی در شهر گراش فرستاده می‌شد و صرفا یک شماره موبایل داشت. با توجه به نامشخص بودن آدرس به اجبار با فرد منظور تماس می‌گرفتیم و او یک راننده تاکسی را می‌فرستاد. راننده تاکسی هم تطبق سفارش بسته را در شهرستان اوز تحویل می‌داده است.

فرماندهی انتظامی لارستان در مورد کشف این کلاهبرداری اینترنتی گفت: ‎مامورین پلیس فتا پس از دو ماه تلاش شبانه روزی، محل سکونت مجرم را شناسایی کردند و طی هماهنگی با مقام محترم قضایی حکم ورود به منزل متهم اخذ و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و ۸۰ درصد اجناس خریداری شده از منزل متهم کشف و ضبط گردید. متهم در ابتدا منکر جرم ارتکابی می‌شد اما با توجه به این که تعداد زیادی از مدارک هویتی و عکس کارت‌های بانکی افراد در گوشی متهم موجود می‌باشد، لب به اعتراف گشود.

وب‌سایت خبری اوز امروز در تکمیل این خبر نوشته است: اتفاق به وجود آمده بر اثر سو استفاده متهم از اطلاع از رمز دوم  مشتریان قبل از الزامی شدن رمز پویا بوده است. علی رغم آن که پس از ضرورت استفاده از رمز پویا، موارد مشابه و سوء استفاده کاهش می‌یابد اما لازم است شهروندان ضمن تغییر دوره‌ای رمز کارت‌های بانکی خود، همچنان در نگهداری محرمانه رمزهای بانکی بکوشند و از اعلام و یا در اختیار قرار دادن آن ها به دیگران جدا بپرهیزند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top