بستن

درگذشت عادل الملا بازیکن گراشی‌الاصل تیم ملی فوتبال قطر

هفت‌برکه: شبکه ورزش قطر شامگاه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، از درگذشت عادل الملا، بازیکن سابق تیم ملی قطر خبر داد.

به گزارش هفت‌برکه، عادل الملا ۵۱ ساله در اثر سکته قلبی در لندن درگذشت. خانواده‌های امینی، ملایی و زینل‌پور از عموزادگان او در شهر گراش هستند. مسجد حاج ملا در کنار باغ ملی گراش و ابتدای کوچه مخابرات یادگار حاج ملا زینل، پدر عادل الملا در گراش بود. این مسجد که بعد از انقلاب به نام امام سجاد(ع) نامگذاری شد، دو سال پیش تخریب و دوباره در حال نوسازی است.

عادل متولد ۱۹۷۰ در قطر است و در باشگاه‌های فوتبال العربی، الریان و الخور قطر بازی کرد. او با لباس این تیم‌ها چندین بار برای بازی با باشگاه‌های ایرانی به ایران سفر کرد.

مهمترین افتخار ورزشی این ستاره در تیم ملی قطر، زدن گل پیروزی‌بخش تیم امید قطر برابر تیم ژاپن و حضور در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون به همراه تیم قطر بود. بعد از آن نیز در چند بازی بین‌المللی برای تیم ملی قطر به میدان رفت.

در سال‌های اخیر، این بازیکن سابق فوتبال به شغل معلمی مشغول بود و در شبکه‌ ورزشی الکاس و الدوری قطر به عنوان کارشناس فوتبال حضور داشت.

به گفته یکی از نزدیکان او در گراش، حاج ملا زینل، پدر عادل المولا، حدود هشتاد سال قبل از گراش به قطر مهاجرت کرد و در آنجا از موسسین حسینیه گراشی‌ها در قطر بود.

حاج ملا سه برادر دیگر هم داشت که در گراش ساکن بودند. اول محمد زینل ملا پدر حاج عبدالله امینی، دوم حسن زینل ملا پدر احمد و مرحوم محمود امینی، و سوم غلام زینل‌پور پدر مرحوم زینل و عبدالخالق و عبدالمولا زینل‌پور.

فدراسیون فوتبال، تیم‌های باشگاهی و شخصیت‌های ورزشی قطر در توییت‌هایی درگذشت این بازیکن سابق تیم ملی قطر را تسلیت گفتند. در توییت فدراسیون فوتبال قطر آمده است:‌ «با آرامش قلبی، به حکم و تقدیر الهی، فدراسیون فوتبال قطر عزادار عادل الملا است. بازیکن سابق تیم ملی کشورمان که بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top