بستن

با شب زنده‌داران شب قدر – ۲

هفت‌برکه: آیین احیای شب‌های قدر در گراش معمولا در سه شب ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ رمضان در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

در شب ۲۱ ماه رمضان، هادی افشار، عکاس هفت‌برکه، به سراغ حسینیه حضرت ولی عصر (عج) که در میان مردم به «خانه امام» معروف است، مسجد الغدیر و مسجد تاریخی آخوند رفته است. 

زنان و مردانی که تکیه‌گاهی بر خود پیدا کرده و در این شب با خدای خود راز و نیاز می‌کنند. شب‌های قدر فرصتی برای مروز کارنامه یک ساله خویش و طلب عفو برای مومنان است. فرصتی که شاید تکرار نشود. 

عکاس عضو هیات مدیره انجمن فیلم و عکس گراش

4 نظر

  1. همشهری تازه اینا چند از خونه های خدا هست. بنظرتون خونه من، خونه شما، خونه دیگران مال خدا نیست؟ بندگان خدا چی از خودشون دارن؟ ما اگه هوا ازمون گرفته بشه میتونیم خودمون رو زنده نگه داریم، خودمون میتونیم آب از آسمان فرود بیاریم، میتونیم آب و گیاه و حیوان رو برای تغذیه و حفظ حیات مون خلق کنیم؟ اگه خدا عقل مون ازمون بگیره و دیوانه بشیم، سکته بکنیم که دست و پامون فلج بشه دیگه میتونیم کار کنیم و خونه بسازیم و ثروت جمع کنیم و باهاش فخر فروشی هم بکنیم؟ خدا وکیلی با یه سکته کوچولو که فقط عصب زبان مون رو فلج کنه به چه روزی میندازه ما رو؟ لال میشیم، لکنت میگیریم، آب دهان مون مدام از دهان مون جاری میشه، غذا بزارن دهنمون به چه زشتی و چندشی ریخته میشه!!

    قسمتی از دعای امام حسین (علیه السلام) در روز عرفه :
    « الهی مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَکَ وَ مَا الَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَک »
    خدای من ، چه دارد آنکه تو را ندارد ؟
    و چه ندارد آنکه تو را دارد؟
    همشهری به جای خونه خدا، بهتر نیست خود خدا رو بخوایم؟ چون صد آمد نود هم پیش ماست

  2. آره !!! 😳همشهری جان.
    اونایی که چارتا پنجتا خونه دارن و اونایی که اختلاس می‌کنن و اونایی که حق ما رو خوردن و آب هم رووش و فریادمون به گوش دیوان عدالت نیز رسوخ نکرد و و و و اینا قماش بشری هستند که خدا رو دارن که اینجورین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top