بستن

گام اول شهرک: فریز زمین برای مسکن آیندگان

هفت‌برکه: برای ایجاد شهرک‌های جدید در گراش، زمین مشخص و بعد از تصویب کمیسیون، زمین‌ برای مسکن آیندگان فریز می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، مردادماه سال ۹۹ مجوز ایجاد شهرک‌های جدید در شهرستان‌های لارستان، گراش و اوز صادر شد و ایجاد این شهرک‌ها در مرحله مکان‌یابی و مطالعات اولیه قرار گرفت، حالا با گذشت ۲۰ ماه از این طرح، شورای شهر گراش زمین‌ پیشنهادی برای ایجاد این شهرک را به کمیسیون معرفی و قرار است بعد از تایید، این زمین‌ برای ایجاد شهرک و مسکن برای آیندگان فریز شود. زمین پیشنهادی فعلی در جنوب غربی شهر گراش و در سمت جاده چک‌چک است.

صبح پنجشنبه در اولین روز از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ گروهی از مسئولین به منظور مکان‌یابی و امکان‌سنجی شهرک نوین در گراش بعد از جلسه در راه و شهرسازی از این مکان‌ها بازدید میدانی داشتند.

حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس؛ شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان؛ غلام‌پور، فرماندار گراش؛ دانشور، رئیس شورای شهر گراش؛ و دلخوش و بیضایی دیگر اعضای شورای شهر؛ جعفری، معاون فرماندار؛ نماینده و مشاور شرکت عمران توسعه شهرک صدرا و دکتر شیخی، مدیر و مشاور شهرک‌های نوین حاضرین در جلسه بودند.

بیضایی: شورای ششم برای ایجاد شهرک یا شهر جدید دیدگاه موافقی دارد

علی بیضایی، عضو شورای اسلامی شهر گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «سال ۹۹ طی یک نامه‌ به فرمانداری‌ها اعلام شد که شهرک‌های جدیدی برای طرح توسعه ۲۵ ساله شهری مشخص شود. که باید تعیین زمین و امکان‌سنجی می‌شد. شهر لار، گراش و اوز اعلام نیاز کرده بودند و اداره کل راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرد و تعدادی زمین پیشنهادی برای پیگیری مشخص شد.»

بیضایی در ادامه افزود: «من به عنوان نماینده شورا این موضوع را پیگیری کردم و جلسه‌ای در شرکت عمران شهر جدید صدرا تشکیل شد، این شرکت متولی احداث شهرک‌های جدید در فارس است. این جلسه با حضور دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم، و مهندس روشن، مدیرکل شرکت عمران شهر جدید صدرا و مشاورین آن برگزار و صحبت و تبادل نظر کردیم.»

عضو شورای ششم با اشاره به اینکه امروز زمین‌های پیشنهادی را به کمیسیون اعلام کردیم گفت: «زمینی که خود شرکت در نظر گرفته بود مورد تایید نماینده و شورا نبود. برای همین قرار شد که بازدیدی در خود گراش برگزار کنیم. امروز در گراش بازدید و جلسه‌ای برگزار شد و چند مکان را هم پیشنهاد دادیم. اگر زمین‌های پیشنهادی در کمیسیون مصوب شود، در حالت فریز باقی می‌ماند برای زمانی که شهر نیاز به ایجاد شهر جدیدی، در واقع گراش جدیدی، داشته باشد. در حال حاضر فقط جانمایی می‌شود و شاید هم اعلام نیاز کردیم و شهر جدیدی ایجاد کردیم و در اصل طرح اینگونه است که ابتدا جانمایی شود و در حالت فریز برای آینده باقی بماند.»

علی بیضایی در پایان گفت: «شورای ششم برای ایجاد شهرک یا شهر جدید دیدگاه موافقی دارد و همه پیگیری‌های خود را انجام می‌دهیم که به نتیجه برسد. این اتفاق برای آینده و توسعه شهری گراش نیاز است. فلسفه این پروژه این است که توسعه شهری داشته باشیم و محدوده خدمات شهری را گسترش دهیم. در حال حاضر در جنوب غربی گراش در سمت جاده چک‌چک دو منطقه مشخص شد و قرار است در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شود. چیزی که مد نظر شورا و مسئولین شهر است بالای ۵۰۰ هکتار است ولی این صرفا پیش‌نهاد ماست و باید امکان‌سنجی و بعد تایید شود.»

مُسکنی برای مَسکن: شهرک‌های جدید در لار، گراش و اوز گزارشی است که سال ۹۹ در سایت هفت‌برکه منتشر شده است.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. از فریز گوشت و خوراکیها گذر کردند و رسیدند به فریز تخمک و جنین و حالا نوبت فریز زمین.
    خدایا خودت یه یوزارسیف برامون ارسال کن تا شالش رومون بندازه و خودت زیر شال معجزه کنی و تمام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top