بستن

تونل کی تمام می‌شود؟ دو کشته‌ی دیگر در گردنه بالنگستان

هفت‌برکه: در ادامه‌ی حوادث شدید جاده‌ای، برخورد خودرو پژو پارس با تریلی در جاده ارد – فداغ، دو کشته بر جای گذاشت. 

به گزارش روابط عمومی اورژانس ١١۵ گراش، روز شنبه ۲۰ فروردین، ساعت ۱۴:۴۷، با اعلام حادثه‌ی برخورد یک دستگاه پژو پارس با تریلی در گردنه بالنگستان به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ گراش، سریعا دو دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس ارد و فداغ و به محل حادثه اعزام شدند. برای کمک به رهاسازی یک دستگاه آمبولانس هلال‌احمر به همراه ست‌های هیدرولیک نیز از گراش فراخوانی شد. 

بر اثر این برخورد دو سرنشین پارس که آقای ۳۸ و ۴۰ ساله بودند به دلیل برخورد شدید و شدت جراحات تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی جان خود را از دست داده بودند. به گزارش فداغ نیوز حسن سلیمی از فداغ و علی اصغر تالانه از دیده‌بان جانباختگان این حادثه بودند.

گردنه بالگستان در جاده ارد و فداغ واقع شده است. از ۱۲ سال پیش با ساخت تونل شهیدان خلیج فارس قرار است این گردنه خطرناک از مسیر دسترسی لار، گراش به لامرد و عسلویه حذف شود. ساخت تونل بالنگستان از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات و عدم پرداخت بدهی پیمانکار عملیات ساخت تونل متوقف شده است. 

این حادثه چندمین حادثه شدید رانندگی در چهار روز اخیر در جنوب فارس و هرمزگان است که آمار کشته‌شدگان جاده‌ای را در تنها ۵ روز اخیر، به ۱۴ نفر رساند. 

مهمترین حوادث جاده‌ای پنج روز گذشته:

سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ واژگونی سواری پراید و سقوط در دره، در ۴۸ کیلومتری محور لار _ جهرم در نزدیکی بریز، سه مصدوم و یک فوتی به همراه داشت.

ساعت ۶:۳۰ صبح چهارشنبه ۱۷ فروردین، دو دستگاه خودرو پراید و پژو ۴۰۵ در محدوده استان هرمزگان در جاده کهورستان با هم برخورد کردند و خودروها بلافاصله بعد از تصادف دچار حریق شدند. هر دو سرنشین خورو پژو ۴۰۵ و هر پنج سرنشین پراید در آتش سوختند.

بامداد جمعه ۱۹ فروردین، با برخورد سمند با تریلی در جاده لار – جهرم در نزدیکی دهکویه، ۲ نفر کشته شدند و چهار نفر مصدوم شدند.

ظهر جمعه ۱۹ فروردین، نیز یک راننده یدک‌کش در جاده‌ی چهاربرکه به شاه‌غیب در اثر واژگونی جان سپرد تا آمار کشته‌شدگان به ۱۲ نفر برسد. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top