بستن

آخرین وضعیت مسکن ملی در جنوب فارس

هفت برکه: جلسه قرارگاه جهادى مسکن براى رفع مشکلات نهضت ملى مسکن در جنوب فارس تشکیل شد. تغییر کاربری اراضی ۸۲ هکتاری شرق مسکن مهر گراش با تامین سرانه فضای سبز شهری و صدور پروانه ساختمانی تا قبل از سال جدید دو موضوع مطرح شده پیرامون مسکن ملی گراش در این جلسه بود.

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستـان: جلسه قرارگاه جهادی مسکن با حضور دکتر شمس مشاور استاندار و رییس قرارگاه جهادی مسکن استان فارس، دکتر حق بین دبیر قرارگاه جهادی مسکن، مهندس شبانى مدیرکل راه و شهرسازى لارستـان، فرمانداران، روساى دستگاه‌های اجرایی و شهرداران در شهرستانهای لارستان، خنج و گراش و اوز تشکیل شد. در این جلسات دکتر شمس از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی لارستان در تامین اراضی تقدیر و‌تشکر نمودند و جهت تسهیل و تعجیل در تامین اراضی نهضت ملی مسکن تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

مقرر شد دستگاه‌های دولتی اراضی دولتی در اختیار خود را سریعا به اداره کل راه و شهرسازی معرفی نمایند تا جهت نهضت ملى مسکن با اولویت کارکنان واجدالشرایط آن ادارات مورد استفاده قرار گیرند. جهت پاسخ استعلامات اراضی مورد درخواست اداره کل راه و شهرسازی دستگاه‌هاى دولتی ظرف حداکثر یک هفته در ادارات شهرستانی اقدام نمایند و در غیر این صورت با هماهنگی فرمانداری شهرستان مربوطه پاسخ استعلام مثبت تلقی خواهد شد. در شهرهای لار ، گراش ، اوز و خنج تا قبل از سال نسبت به صدور پروانه ساختمانی یا پیش پروانه‌های ساختمانی توسط ادارات بنیاد مسکن و شهرداریهای مربوطه اقدام شود.

پس از تحصیل اراضی دولتی در شهرهای هدف چنانچه کمبودی وجود داشت با دستورالعملهای مربوطه از ظرفیت اراضی بخش خصوصی در قالب تفاهم نامه اقدام شود. در خصوص زمین ۷ هکتاری جنب پردیس دانشگاه علوم پزشکى لار تامین راه دسترسی با عبور از اراضی ملی مورد توافق قرار گرفت. در شهر گراش نسبت به تغییر کاربری اراضی ۸۲ هکتاری شرق مسکن مهر با تامین سرانه فضای سبز شهری اقدام گردد.

مقرر شد در زمین ٧ هکتارى طى هماهنگى با شرکت آبفا استان پس از تعیین حریم چاه از اقدامات مهندسى نظیر سیستم سپتینگ، فاضلات شهرى و … استفاده شود تا به منابع آب زیر زمینى آسیبى وارد نشود. همچنین دکتر حق بین در این نشست اقدامات صورت گرفته در پروژه نهضت ملى مسکن شهرستان خنج که داراى پیشرفت فیزیکى بالاى ۴٠ درصدى است را تحسین و قابل قبول دانست و از شناسایى و تامین اراضى در شهرستان اوز و همکارى دستگاه هاى اجرایى این شهرستان ابراز خرسندى کرد.

مهندس شبانی ضمن تشکر از حضور دکتر شمس و دکتر حق بین در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازى لارستـان از دستگاه‌های دولتی درخواست نمودند که در تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن همراهی بیشتری داشته باشند تا هر چه سریعتر فرایند ساخت مسکن شروع و گره اى از مشکلات مردم برداشته شود.

 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top