هفت‌برکه: ستاد کرونای شهرستان گراش با توجه به وضعیت قرمز شهرستان بازگشت برخی محدودیت‌ها را اعلام کرد. این موارد مهمترین دستورات ستاد کروناست: فعالیت برخی رشته‌های ورزشی متوقف شد، برگزاری مراسم‌ها صرفا در فضای باز مجاز است و کارمندان و اصناف باید با تزریق واکسن در محل کار حاضر شوند. فعالیت مدارس نیز پیش از این کاملا مجازی شده بود.

Crona Mask

🟡 #اطلاعیه شماره۱۱ #ستاد_کرونا شهرستان گراش در سال۱۴۰۰
صادره ۱۴۰۰٫۱۱٫۱۹

▫️ ضمن تبریک دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و براساس مصوبات ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا جهت کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، محدودیت‌های زیر تا زمان برگشت وضعیت شهرستان به حالت زرد و آبی در سطح شهرستان اعمال می‌گردد؛ از آحاد مردم شریف خواهانیم همانند قبل همکاری لازم را برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های مصوب داشته باشند تا هرچه سریعتر به شرایط مناسب باز گردیم.

۱️⃣ تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان، ارگان ها، نهادها، سازمانها و اصناف حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از زمان انتشار این اطلاعیه باید نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کارکنان خود اقدام نمایند، در غیر این صورت کارکنان مجاز به فعالیت نمی‌باشند.
۲️⃣ فعالیت اصنافی که تاکنون نسبت به تزریق ۲ دوز واکسن اقدام ننموده باشند مجاز نمی‌باشد.
۳️⃣ فعالیت‌ و ارائه خدمات توسط رستوران ها، تالار پذیرایی، فست فودها، کبابی‌ها، ساندویج‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها صرفا به صورت بیرون بر انجام پذیرد.
۴️⃣ تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان، ارگان ها، نهادها، سازمانها و اصناف مجاز به پذیرش و ارائه خدمات و عرضه محصول به افراد و مراجعه کنندگان فاقد ماسک نمی‌باشند.
۵️⃣ فعالیت مراکز تفریحی سرپوشیده، فرهنگسراها، موزه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، شهرهای بازی و مهدهای کودک‌ها تعطیل.
۶️⃣ فعالیت باشگاه‌های ورزشی پر برخورد همچون (کشتی، کاراته، جودو، ورزش‌های رزمی، والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال) و استخرهای سرپوشیده ممنوع و سایر باشگاه‌های کم برخورد شامل (بدنسازی، تنیس، بدمینتون، ژیمناستیک و…) تنها با ظرفیت تعیین شده از سوی علوم پزشکی و رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و با ارائه کارت واکسن مجاز به فعالیت هستند.
۷️⃣ برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های ورزش همگانی در سطح شهرستان مشروط به داشتن مجوز کتبی از ستاد کرونا می‌باشد، ضمناً تمامی مسابقات ورزشی در کلیه سطوح بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.
۸️⃣ فعالیت‌های آموزشی مدارس، دانشگاه ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه به صورت غیر حضوری و مجازی صورت پذیرد و برگزاری امتحانات در تمامی مراکز آموزشی نیز به صورت غیر حضوری خواهد بود.
۹️⃣ برگزاری هرگونه تجمع از قبیل مراسم آیینی، ملی، مذهبی، فرهنگی، هنری، همایش‌ها سمینارها و مجامع شرکت‌ها در فضای سرپوشیده ممنوع و برگزاری مراسم صرفا در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با ظرفیت و زمان محدود قابل اجراء می‌باشد، ضمنا برگزاری نمازهای جمعه و جماعت با رعایت فاصله حداکثری شرعی و تهویه مناسب بلامانع می‌باشد.

🟠 ستاد مدیریت و پیشگیری بیماری کرونا شهرستان گراش