بستن

فرماندار: وضعیت نارنجی شهرستان گراش شکننده است

هفت‌برکه: برگزاری مسابقات فوتبال جام حذفی بدون تماشاگر و عدم بازگشایی سینمای شهر گراش، مهمترین مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان گراش بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰ جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا با ریاست مجید غلام‌پور، فرماندار شهرستان گراش و با حضور کشاورز، دادستان عمومی و انقلاب، معاونان بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گراش برگزار شد.

غلام‌پور: شرایط نارنجی اما شکننده است

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش در جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا با بیان این که مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، گفت: «شرایط شهرستان گراش از وضعیت قرمز به نارنجی رسید اما شرایط نارنجی شکننده‌ است و مردم باید پروتکل‌ها را همچنان رعایت کنند.»

مجید غلام‌پور با تاکید بر جلوگیری از عادی‌سازی روند مبارزه با کرونا، گفت: «گراش هنوز از پیک کرونا خارج نشده‌ است و باید تمام ضوابط مربوط به پروتکل های بهداشتی در وضعیت نارنجی در این شهرستان بصورت کامل مورد توجه باشد. وضعیت شهرستان از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است و نیاز است که دستورالعمل‌ها و الزامات بهداشتی متناسب با وضعیت نارنجی در شهرستان اعمال شود.»

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در گراش از سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان خبر داد و افزود: «با توجه به دستور رئیس جمهور در تامین واکسن، با افزایش تولید و واردات واکسن روند واکسیناسیون جامعه هدف افزایش خواهد یافت. واکسیناسیون گروه سنی ۳۵ سال به بالا آغاز شده است و در صورت تامین و اختصاص واکسن، واکسیناسیون گروه سنی ۲۵ تا۳۰ سال نیز در هفته آینده آغاز می‌شود. باید فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و دقیقی از واکسیناسیون در جامعه صورت بگیرد تا مردم در این خصوص اقناع شوند. البته تزریق واکسن کرونا بدون رعایت پروتکل‌ها نتیجه بخش نیست و مهمترین کار پس از تزریق واکسن کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده مدام از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.»

فرماندار گراش با اشاره به نقش تجمع‌ها در سیر صعودی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در شهرستان تصریح کرد: «افزایش تجمع‌ها وضعیت کرونایی را وخیم تر می‌کند و مهمترین راه مقابله با این ویروس جلوگیری از برگزاری تجمع و دورهمی است. حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا نباید کاهش پیدا کند، نیاز است با هدف حساس‌سازی و آگاهی‌بخشی جامعه، اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا تقویت شود.»

مجید غلام‌پور از تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برخورد قانونی با افراد خاطی خبر داد و افزود: «با توجه به شرایط موجود در اجرای مصوبه‌های ستاد کرونا جدی هستیم و با جان مردم شوخی نداریم و کوچک‌ترین اهمال کاری را نمی‌پذیریم و قطعا مطابق قانون برخورد خواهد شد.»

در این جلسه اعضای ستاد مقابله با کرونا به صورت جداگانه گزارشی را از روند پیگیری و اجرای مصوبات حوزه مربوطه ارائه و راهکارهای جدید و چالش‌های پیش رو را بررسی کردند.

محقق: واکسن تا ۹۹ درصد در کاهش مرگ و میر موثر است

دکتر سید جواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش در مورد آخرین وضعیت بستری‌های کرونا گفت: «در حال حاضر از ۱۰ نفر بیمار بستری در بیمارستان ۶ نفر بومی و ۴ نفر غیر بومی هستند که دو نفر وضعیت در خطری دارند. حدود ۱۰ نفر هم بستری موقت داریم که روزانه برای دریافت دارو به بیمارستان مراجعه می‌کنند. خدا را شاکر هستیم که وضعیت پایداری داریم و امیدواریم این وضعیت ادامه داشته باشد.»

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش در مورد تاثیر واکسن در کنترل بیماری گفت: «در واکسن از همه کشور جلوتر هستیم. خدا را شکر تاکنون یک موردی واکسن‌زده هم در بین فوتی‌ها نداشتیم، البته بستری داشته‌ایم ولی مرخص شده‌اند. واکسن تا ۹۹ درصد در کاهش آمار مرگ و میر موثر است.»

مساح: اگر واکسن تامین شود یک هفته واکسیناسیون را تمام می‌کنیم.

علیرضا مساح، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی در این جلسه گفت: «۵۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ما دوز اول واکسن دریافت کرده‌اند که بسیار بالاتر از میانگین کشوری است. تاکنون ۲۸۴۸۳ دز واکسن تحویل گرفته‌ایم. ۲۲۴۶۳ دز واکسن تزریق کرده‌ایم. ۱۴۸۹۲ نفر دز اول و ۷۵۷۱ نفر هر دو دز را دریافت کرده‌اند. اگر واکسن به دست ما برسد و تامین بشود، می‌توانیم جمعیت بالای ۱۸ سال را در طول یک هفته انجام دهیم. اپراتورهای ما از بسیج و نیروهای مردمی است و نیروهای ما فقط واکسن می‌زنند و می‌توانیم مرکز دوم را هم راه‌اندازی کنیم که البته بستگی به تامین واکسن دارد.»

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش در ادامه افزود: «افرادی در فضاهای مختلف هستند که از باور مردم سواستفاده می‌کنند و جو را خراب می‌کنند انشاالله برخورد شود. ما از ابتدای امر پروتکل‌ها را مشخص کرده بودیم که دست‌ها رو بشورید، ماسک بزنید و فاصله را رعایت کنید الان یکی نفر می‌تواند تمام این زحمات ۱۸ ماهه را بر باد فنا بدهد و این خیلی خطرناک است.»

سرهنگ وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش با اعلام آمادگی دوباره برای همکاری در مبارزه با کرونا گفت: «با اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری خوبی به وجود آمده است. اگر در بحث واکسیناسیون نیاز به نیروی بیشتری هم باشد هم انجام می‌دهیم.»

غلامرضا محسنی، رییس جمعیت هلال‌احمر گراش گفت: «۱۷۴ میلیون کمک جمع‌آوری شد که ۴۰ کپسول اکسیژن خریداری کردیم و در مجموع ۶۱ کپسول اکسیژن داریم. ۶ دستگاه اکسیژن‌ساز داریم که سه تا در اختیار بیماران است و سه دستگاه دیگر در مرحله تعمیرات جزیی است. در طی این ۳۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه دارو و درمان به بیماران پرداخت شده است.»

ذبیح اله رضایی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش ضمن تشکر از همکاری در واکسیناسیون فرهنگیان گفت: «واکسیناسیون فرهنگیان با همکاری مناسب شبکه بهداشت و آموزش و پرورش در پایگاه اختصاصی انجام شد و جاماندگان هم می‌توانند به پایگاه مرکزی مراجعه کنند.»

رضایی با بیان اینکه هنوز شیوه‌نامه بازگشایی مدارس برای ما ارسال نشده است افزود: «آن چیزی که به نظر می‌رسد مدارس به صورت ترکیبی حضوری و مجازی و با توجه به رنگ‌بندی شهرستان‌ها خواهند بود. امیدواریم به این سمت پیش برویم که به صورت کامل مدارس را حضوری برگزار کنیم و آمادگی داریم در هر شرایط سرویس مناسبی به دانش‌آموزان بدهیم.»

اسماعیل بلبلی، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گراش با اشاره به یک هفته تعطیلی اصناف در وضعیت قرمز گفت: «در ایامی که وضعیت قرمز بود و برخی اصناف طبق اعلام ستاد کرونا تعطیل بودند ۱۵ مغازه پلمپ و همچنین ۵ واحد صنفی که سه نانوایی و دو خوار و بار فروشی بود به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی جریمه شدند، گشت‌های مشترکی هم روزانه برگزار می‌شد و البته تیم صنعت و معدت برای گشت یک تیم جداگانه هم داشت، از دادستانی برای حضور فعال در گشت‌ها تشکر ویژه دارم که در واحدهایی که متوجه شدیم مغازه‌دارن ابتلا به کرونا هستند و قرنطینه را رعایت نکرده‌اند تذکر و یا با همکاری دادستانی واحد صنفی مورد نظر را تعطیل کردیم.»

در پایان جلسه مصوب شد که مسابقات فوتبال جام حذفی گراش بدون تماشاگر و با ارائه تست منفی کرونا بازیکنان به هیات فوتبال در وضعیت نارنجی مجاز به برگزاری است.

مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش موضوع بازگشایی سینما با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری نمایشگاه‌های هنری را در جلسه مورد پیگیری قرار داد اما اعلام شد طبق مصوبه استانی ستاد کرونا در وضعیت نارنجی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی باید در فضای باز باشد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. چند نکته منطقی اندر حکایت رئیس شورای اسلامی شهر

    اخیرا در خبرها آمده است که رئیس شورای اسلامی شهر گراش پیرامون انتصاب رئیس جدید اداره ورزش و جوانان پیگیری کردند. این موضوع هم نقاط مثبت دارد و هم منفی

    جریان مثبتش اینکه خوبه مسئولین شهرستان به هر شکل پیگیر مسائل و مشکلات باشند و به مردم خدمت کنند

    و اما اثر منفی این قضیه: همه میدانند که فرد معرفی شده برای تصدی اداره ورزش و جوانان در زمان انتخابات شورای اسلامی شهر ششم یکی از کاندیدای این انتخابات بودند و در جریان پذیرفتن پیشنهاد این منصب به نفع رئیس کنونی شورای اسلامی شهر کناره گیری کردند

    ریاست شورای اسلامی شهر طی مدت تشکیل شورا به نظر میرسد طی دو دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان این مسائله رو پیگیری کردند. قطعا پیگیری رئیس شورای اسلامی شهر در جواب کناره گیری از شورا به نفع خودشان است.‌

    سوالی که مطرح است آیا رئیس شورای اسلامی شهر در جریان این پیگیری های استانی وضعیت اداره مخابرات و امور آب گراش نیز دیده است آیا سر این موضوع هم پیگیری میکند

    البته موضوع ما بحث پیگیری نیست قطعا نحوه پیگیری مد نظر است که بر مجموعه مدیریتی شهر تاثیر میگذارد و الان انتظار مردم اینکه همینطور که برای رئیس جدید اداره ورزش پیگیری کردند برای وضعیت حداقل دو اداره مطرح شده یا اداره صنعت، معدن و تجارت نیز پیگیری کنند

    ۲. اقای دانشور به عنوان چهره فرهنگی به شورای شهر راه یافتند در حال حاضر رئیس شورا انتخاب شدند. ابتدا باید از ایشان پرسید چه خبر از کمیسیون تخصصی ایشان(فرهنگی) ایا این کمیسیون تشکیل شده در شورا یا نه؟ اصلا برنامه های فرهنگی شورا چیه؟ معمولا جلسات شورا برقرار است اما هنوز کمیسیون‌های آن مشخص نیست؟

    نکته جالب منتخبین شورای شهر لامرد اینکه در ابتدای کارشان هر هفته در یکی از مساجد محله های مختلف شهر حضور پیدا میکنند و ضمن بررسی مسائل و مشکلات از نزدیک در جریان خواسته ها و مشکلات مردم و محله قرار میگیرند

    به نظر میرسد تا اینجای کار پختگی از شورای شهر دیده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top