بستن

فرماندار گراش: هشدار کمبود آب و خشکسالی در شهرستان جدی است

هفت‌برکه: فرماندار گراش در ادامه سفر به روستاها با مردم سه روستای بشیرآباد، حسین‌آباد و حیدرآباد دیدار کرد. 

به گزارش حجت عابدی یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، مجید غلام‌پور فرماندار گراش در ادامه سفر مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان به روستاهای تابعه با حضور در روستاهای بشیر آباد، حسین آباد و حیدر آباد بخش مرکزی موانع و مشکلات توسعه روستاها را بررسی و در دیدار چهره به چهره با اهالی در جریان درخواست‌ها و مطالبات مردمی قرار گرفت.

از آب تا چمن مصنوعی

پرداخت خسارت خشکسالی به دامپروران، تامین نهاده‌های دامی، تامین آب شرب و نصب دستگاه آب شیرین کن، اختصاصی خودرو ویژه حمل زباله، تقویت انتن دهی تلفن همراه و اینترنت، اجرای طرح هادی و بهسازی معابر، تامین روشنایی و تقویت افت ولتاژ برق، ساخت زمین چمن مصنوعی، اجرای طرح مرتع داری و تعیین حدود مراتع، اجرای طرح‌های ابخیزداری و توسعه درخت کاری، رفع کمبود و نیازهای آموزشی و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی از مهمترین درخواست‌ها و مطالبات مردم در این بازدید بود

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در دیدار با اهالی روستاهای بخش مرکزی شهرستان، هدف از بازدید میدانی شناخت مشکلات، تسریع در رفع موانع و رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و اظهار داشت: حضور بی واسطه در بین مردم و بررسی مشکلات آنان مهمترین وظیفه مسئولان است و امیدوارم پس از این بازدیدها بتوانیم بخشی از مشکلات روستاها را به بهترین شکل ممکن رفع و زمینه رضایت مندی مردم را افزایش دهیم.

مجید غلام‌پور با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم و کم برخوردار است، اظهار داشت: سیاست‌های محرومیت زدایی در مناطق روستایی با اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد.

افتتاح گازرسانی بخش مرکزی در دهه فجر

وی از افتتاح طرح گازرسانی در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: پروژه‌ گازرسانی به بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر۵۰ میلیارد تومان در حال حاضر ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌شود این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و با افتتاح این پروژه بیش از ۱۲ هزار نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

غلام‌پور با اشاره به اینکه دولت در شرایط سخت تحریم و مشکلات مالی خدمت رسانی به مردم را شتاب داده است، تصریح کرد: خوشبختانه علی رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکلات اقتصادی خدمات رسانی به مردم ادامه دارد و دولت از هیچ تلاشی برای به سرانجام رساندن کارها و پروژه‌ها دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هشدار کمبود آب و خشکسالی در شهرستان جدی است، افزود: گراش با خشکسالی روبرو است به نحوی که اگر نزولات آسمانی افزایش نیابد این شهرستان با بحران کم آبی مواجه می‌شود از این رو مردم باید در خصوص مصرف بهینه آب اقدامات جدی انجام دهند.

مجید غلام‌پور بر توسعه اقتصادی شهرستان و جلب مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تمامی کسانی که در زمینه تولید و اشتغال سرمایه گذاری کنند مورد حمایت و پشتیبانی دولت قرار می‌گیرند.

فرماندار گراش رمز توسعه و پیشرفت شهرستان گراش وحدت و همدلی مردم و مسئولین عنوان کرد و گفت: با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تلاش و کوشش ایشان ریل گذاری جدیدی در توسعه شهرستان گراش صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت مقاوم سازی منازل مسکونی در برابر حوادث احتمالی از افرادی که تا‌کنون نسبت به مقاوم‌سازی منازل خود اقدام نکرده‌اند خواست تا با استفاده از تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، نسبت به مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود اقدام کنند.

مردم از دز سوم استقبال کنند

فرماندار گراش با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های دانشکده علوم پزشکی شیوع کرونا از در چند هفته قبل روند کاهشی در شهرستان داشته است، این وضعیت امیدوار کننده را نتیجه تعامل مردم و مسئولین در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی دانست و خواستار استقبال از دوز سوم واکسن کرونا شد

عابدین ابولی بخشدار مرکزی گراش در این دیدار با اشاره به برخی از مشکلات این بخش، گفت: در فضای فعلی که با کمبود منابع و اعتبارات مواجه‌ هستیم تنها پول و هزینه مشکلات بخش مرکزی و روستاهای تابعه شهرستان گراش را رفع نمی‌کند؛ بلکه باید بی واسطه در میان مردم حضور داشته باشیم و از نزدیک مشکلات آنها را بشنویم و برای رفع آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه روستاهای بخش مرکزی گراش باید از تمام ظرفیت ها بهره گرفت، افزود: استفاده از همه ظرفیت ها در راستای خدمت به مردم و حرکت در مسیر توسعه پایدار روستاها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد که برای تحقق این مهم نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهای شهرستان هستیم.

در بازدید میدانی فرماندار اعضای شورا‌های اسلامی، دهیاران و معتمدین محلی روستاهای بشیرآباد، حسین آباد و حیدر آباد مسائل و مشکلات خود را مطرح و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان موضوعات را بررسی و پیگیری کردند

در این سفر از اجرای طرح هادی روستاها، مدرسه سه کلاسه، ساخت خانه عالم روستای بشیر آباد و زمین چمن مصنوعی روستای حسین آباد بازدید شد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top